Eli otsikon mukainen moottori otsikonmukaisessa -03 vuoden automaatti autossa. Näyttäs siltä, että imusarjan läppien akseli vuotaa, koska moottoria tutkiessani huomasin moottorin kyljen olevan märkä imusarjan alta. No yhtäkaikki, remonttia aattelin tehdä ja nyt kysynkin, että onko sillä vaikutusta moottorin käyttäytymiseen jos otan akselin irti, otan läpät pois, tukin reiät ja jätän läppien moottorin sinne pyörimään yksin. Näinhän ei pitäisi vikakoodeja pukata? Vai vaihdanko koko imusarjan uuteen suoraan? Ensimmäinen vaihtoehto houkuttaa enemmän, koska kaikki säästetyt sataset on aina kotia päin. Foorumeita lueskeltuani on kahta mielipidettä ilmenny, joista toinen sanoo, että esim. alaväännöt kärsii huomattavasti ja toinen sanoo, että ei huomaa minkäänlaista eroa jos siis läpät irroittaa. Onko jollain lukittua vastausta? Automaattihan ei nyt anna muutenkaan väännättää kovinkaan paljoa.. onko joku tehny kyseistä hommaa tälle moottorille? Kiiitos vastauksista!
.
No, eihän niitä ole alun perin sinne turhaankaan laitettu, niillä on vaikutuksensa päästönormin alituksessa.
Mutta luulisin, että vaikka poistat ne, niin et huomaa käytöksessä mitään muutosta, vaikutus on kuitenkin niin pieni nyt enää, jo valmiiksi öljyisessä ja pikisessä imusarjassa/kannessa.
Mikään ohjainlaite ei niiden toimintaa vahdi. Eli voi poistaakkin.
Eli otsikon mukainen moottori otsikonmukaisessa -03 vuoden automaatti autossa. Näyttäs siltä, että imusarjan läppien akseli vuotaa, koska moottoria tutkiessani huomasin moottorin kyljen olevan märkä imusarjan alta. No yhtäkaikki, remonttia aattelin tehdä ja nyt kysynkin, että onko sillä vaikutusta moottorin käyttäytymiseen jos otan akselin irti, otan läpät pois, tukin reiät ja jätän läppien moottorin sinne pyörimään yksin. Näinhän ei pitäisi vikakoodeja pukata? Vai vaihdanko koko imusarjan uuteen suoraan? Ensimmäinen vaihtoehto houkuttaa enemmän, koska kaikki säästetyt sataset on aina kotia päin. Foorumeita lueskeltuani on kahta mielipidettä ilmenny, joista toinen sanoo, että esim. alaväännöt kärsii huomattavasti ja toinen sanoo, että ei huomaa minkäänlaista eroa jos siis läpät irroittaa. Onko jollain lukittua vastausta? Automaattihan ei nyt anna muutenkaan väännättää kovinkaan paljoa.. onko joku tehny kyseistä hommaa tälle moottorille? Kiiitos vastauksista!
Pidähän ajantasalla muuttuuko käytös jos päädyt riisumaan läpät pois!
Mulla on läppämoottori sökö. Imusarja on vähän isomman homman takia tässä autossa irti niin mietin että revinkö läpät veks ja hommaan ehjän moottorin ja laitan pidemmän johdon päähän johonkin helpompaan paikkaan.
Tuleeko mittaristoon näkymään jotain herjaa vai oikeen vikatila jos jättää simppelisti pois koko moottorin?
Auto on W211 220CDI
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
W203 270CDI , vajaa pari vuotta sitte otin pois läpät sieltä kummittelemasta. En kyllä huomannu mitään eroa alaväännöissä. Eli huoletta voi ottaa pois ne sieltä.
w203mersu kirjoitti:W203 270CDI , vajaa pari vuotta sitte otin pois läpät sieltä kummittelemasta. En kyllä huomannu mitään eroa alaväännöissä. Eli huoletta voi ottaa pois ne sieltä.
Mitä teit läppämoottorin kanssa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
w203mersu kirjoitti:W203 270CDI , vajaa pari vuotta sitte otin pois läpät sieltä kummittelemasta. En kyllä huomannu mitään eroa alaväännöissä. Eli huoletta voi ottaa pois ne sieltä.
Mitä teit läppämoottorin kanssa?
onko sulla automaatti kyseinen auto? Automaattihan kompensoi sitä alavääntöä kun se ei muutenkaan anna väännättää kovinkaan paljoa alhaalta.
mun ymmärtääkseni sen moottorin voi jättää sinne elämään omaa elämäänsä, ilman sitä akselia ja läppiä jolloin auto luulee että siellä kaikki ok eikä anna vikakoodeja.. ja niin arvelin myös tehdä. Ilmoittelen toki kun saan tehtyä tämän. Pitää vaan oottaa lomia, koska auto jokapäiväsessä ajossa töiden takia..
tuikku kirjoitti:.
No, eihän niitä ole alun perin sinne turhaankaan laitettu, niillä on vaikutuksensa päästönormin alituksessa.
Mutta luulisin, että vaikka poistat ne, niin et huomaa käytöksessä mitään muutosta, vaikutus on kuitenkin niin pieni nyt enää, jo valmiiksi öljyisessä ja pikisessä imusarjassa/kannessa.
Mikään ohjainlaite ei niiden toimintaa vahdi. Eli voi poistaakkin.
juu, näin aattelinkin, kiitos! Puhdistus on kans yks työvaihe minkä aattelin suorittaa myös. Voi tosiaan olla ja onkin karstanen se imusarja 320 tkm jälkeen