W211 Virrat päälle...1-10sekunttia ja kaikki katoaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

W211 Virrat päälle...1-10sekunttia ja kaikki katoaa

Viesti Kirjoittaja timlin »

Meinaa väliin jo tympäistä koko vika :)

Auto on w211 320cdi sedan vm 2002 loppuvuodesta. Ongelmana on virtojen katoaminen. Kun käännän virrat päälle niin yleesä ne katoaa ja tätä ees taas kun jappasee niin josain vaiheessa kaikki on ok ja auto lähtee käymään. Toisinaan voi tehdä senkin että virrat toimii hyvin mutta ei lähde starttaamaan. Sitten kolmas vaihtoehto että jos ne virrat katoaa ja käännän kuitenkin startille niin saattaa jopa käynnistyä mutta puhaltimet, vilkut ym eivät ole mukana, radio on lähes ainoa joka pelittää.

Mitä olen kerinnyt tehdä ja tunnustella: Virtalukko on käytetty "tinauksella", takakontista olen tarkistanut kaikki sulakkeet ja releet olen irroitellut. Akun vieressä olevan boxin (akun moduuli??) putsannut crc electrik aineella. Konepellin alla on jotain sähkölaatikoita niin niiden liitokset olen puhdistanut. Molemmat akut on vaihdettu uusiin.

Sen olen laittanut merkille että kosteilla keleillä tämä vika on pahempi. Peräkonttiin on päässyt vettä mutta nykyään se on pidetty kuivana. Avaimia on vain yksi.

Tutun tuoreella Starilla hieman koitettiin lukea vikoja mutta amatööri tasolla! EGR on myös toisinaa temppuillut vaihtelevalla menestyksellä.

Hyvänä pidän sitä että aina olen tämän käyntiin saanut :D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 Virrat päälle...1-10sekunttia ja kaikki katoaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Pura virtalukko roikkumaan ja kun vika on päällä niin käytä lukkoa sisällä tai kuivattele kuumailmapuhaltimella. Kyllä tuo todennäkösesti sinne jää ellei etu-sam sitten temppuile.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Re: W211 Virrat päälle...1-10sekunttia ja kaikki katoaa

Viesti Kirjoittaja timlin »

ok, Lämpimänä tämä auto toimii huomattavasti paremmin. Täytyy kokeilla ja samalla tsekata sulakkeet ja releet pellin alta.
Vastaa Viestiin