onko kukaan rakentanut w202/w208 mersuun eteen alustan/ohjauksen osia w124 mersusta? kiinnostaisi sopiiko alatukivarsi, pyörännapa/koko kynkkä ja iskari pakettina kaikkineen paikoilleen. ajatushan olisi että jos etupään rakenne olisi mallia 124 niin olisi kohtuuhelppo toteuttaa bmw coilitolpat eteen. liekkö alatukivarren mitoissa radikaaleja eroja? myös ohjauksen osien vaihto 124 mallisiksi on käynyt mielessä, koska w202/w208 joutuu koko raidetankohässäkän ostamaan jos sisäpää väljistyy. liekkö simpukoitten välinen tanko kävisi 124 mallista? myös kiinnostaa nähdä/kuulla jos joku on rakentanut laajempia camber säätöjä/ castersäätöä. Aiheesta oon yrittänyt tietoa etsiä mutta ei oo oikein mitään löytyny suomeks, eikä oikein enklannikskaan.
myös hammastanko ohjauksen toteutus kiinnostaisi. onko joku sellaista rakentanut w202/w208? millä osilla?
w202/w208 alustanrakenne vs. w124
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
- Paikkakunta: Kitee
Re: w202/w208 alustanrakenne vs. w124
Hammastangon voit laittaa kunhan on perusteellinen rakenne selvitys muutos töistä..katsastus konttori neuvoo miten edetä tässä..kysyin nimittäin joskus katsastus mieheltä.
Alatukivarresta ja muista osista niin sun pitää vaan kokeilla niitä sinne..jostain purku autosta vaan osaa ensin kokeiluun ja sitten jos onnistuu niin ehjää tai heloitettua tilalle uusin nivelin.
Alatukivarresta ja muista osista niin sun pitää vaan kokeilla niitä sinne..jostain purku autosta vaan osaa ensin kokeiluun ja sitten jos onnistuu niin ehjää tai heloitettua tilalle uusin nivelin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202/w208 alustanrakenne vs. w124
Ei ne tukivarret sinne kyllä ihan vähällä mene näkeehän sen nyt ohtallakin. Rakenne on nuissa autoissa ihan erillainen.
Mitä etua ajattelit saada niillä bemarin tolpilla?
Mitä etua ajattelit saada niillä bemarin tolpilla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
- Paikkakunta: Kitee
Re: w202/w208 alustanrakenne vs. w124
kuvien perusteella ei niin kauheen erinäköset oo. ei oo päässy hypistelemään käsissä samaanaikaan molempia. bemarin tolppia laadukkaita tosi hyvin saatavilla ja myös järkihinnalla. korkeussäätö helppokäyttöinen samoin yläpäähän olis helppo toteuttaa melko laaja portaaton camber säätö ja miks ei myös caster. myös reilumpaa madallusta orkkis alustalla hankala toteuttaa silleen että iskarikin vielä toimis kunnolla, jos ei ehittele jonkun muun vehkeen iskareita mitkä ois käypäset van lyhemmät. ei nyt sinällään mikään pakottava tarve oo semmosia saada mutta kiinnostas rakentaa ja kokeilla miten pelaa. 124/201 mersuissa bmw tolppia on nähty ja ilmeisesti ihan toimivia ollut?
Re: w202/w208 alustanrakenne vs. w124
Kyllä se w202 eturipustus eroaa w124:stä melko lailla oikeastaan samaa ei ole kuin jousen paikka. W124:on iskaritolppa kun w202 on periaatteessa kahdella päällekkäisellä kolmio tukivarrella.
W124 iskarille pitäisi paikka rakentaa periaatteessa tyhjästä.
http://www.google.fi/search?site=webhp& ... AYP83CM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä w202
http://www.google.fi/search?site=webhp& ... z_oB1jM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä sitten w124
W124 iskarille pitäisi paikka rakentaa periaatteessa tyhjästä.
http://www.google.fi/search?site=webhp& ... AYP83CM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä w202
http://www.google.fi/search?site=webhp& ... z_oB1jM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä sitten w124
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
- Paikkakunta: Kitee
Re: w202/w208 alustanrakenne vs. w124
sehän oli just ajatuksena poistaa ylätukivarsi että saisi mcpherssonnit. iskarin yläpään kiinnityksen rakentaminen tuskin on ongelma, lähinnä niitä alatukivarren ja navan/koko kynkän mittoja mietin että saisko millä työnmäärällä istumaan ja tuleeko pyörä miten järkevälle paikalle.