w201 Kierrokset tippuu,nousee,tippuu...??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

w201 Kierrokset tippuu,nousee,tippuu...??

Viesti Kirjoittaja Ari »

Luulisinpa että jollain olisi ehtaa tietoa seuraavanlaisesta vaivasta,koska oireet ovat niin selkeät.Jokatapauksessa hyviä ideoita otetaan kiitollisuudella vastaan:

1.Auto tyhjäkäynnillä: Kierrokset vaihtelee muutaman sekunnin välein,eli käy normaalisti muutaman sekunnin kunnes kierrokset tippuu,sitten taas muutaman sekunnin päästä normalisoituu tippuakseen taas jne.
Siis ihan säännöllisin väliajoin kierrokset tipahtaa.

2.Kun polkaisee kaasua,auto ravistaa kunnolla..

Ajossa tuo tärinä tuntuu myös,silloin kun on vaihtanut ja painaa kaasua.Kun pääsee vauhtiin,niin ei oireita.
Nämä oireet tuli ihan yks kaks.Tosin takaa on kuulunut kiihdytyksissä ja kurveissa kolinaa(kolkotusta) jonkun aikaa.
Luulisi että ensin mainittu vika moottorin puolella ja jälkimmäinen voimansiirrossa,vai?
Voisiko rikkinäinen kansipahvi oireilla(vain) näin,ja vieläpä noin säännöllisesti(käynti/kierrokset)?Ei luulisi...vaan mistäpä minä tietäisin,siksi kyselenkin täältä!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Notna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.12.2004 19:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Notna »

Onkohan sytytys ihan kohdallaan?
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja Ari »

On se tähän asti ollut :(
Jokin sähköpuolen vika ilmeisesti?Vai mikä lie..
Varasin ajan korjaamoon. Luulin että noin hassu vika olisi monillekin tuttu juttu,mutta eipä ihme ettei kommentteja ole kuulunut täällä,kun ei mersukorjaajakaan heittänyt puhelimessa arvauksia.
Moottorin kumityynyistä oli puhetta(täristys kun polkaisee kaasua) mutta eipä rikkoontunut sellainen selitä tuota kierroksien säännöllisen jaksottaista tippumista.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Tuollaiset pätkimis yms. viat on tietenkin hirmu vaikeita jälestää, varsinkin näissä hieman uudemmissa autoissa missä on jo elektroniikkaakin paljon.
Mutta jos käytät sielä korjaamolla niin kerropa mistä vikalöytyi, jos löytyy?!??

Kyllähän toi vika sähköpuoleen liittyy melko varmasti. Mutta yks mikä moista aiheuttaa on revennyt / haljennut määränjakajan ja imusarjan välinen kumi-liitin-holkki-putkenpätkä-hässäkkä :)
Kannattaa tarkistaa, vaikka voi olla hiukan työläs...
Katso samalle että kaikki muutkin imusarjan liitokset on kunnossa, ettei ole alipaine vuotoja. Ne nimittäin aiheuttaa käynnin seilausta ja kakomista.

(olikohan autos ruiskumalli.. :roll: )
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Tietysti yks viallinen tulppakin voi aiheuttaa oireet.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Haiseeko

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Haiseeko konehuoneessa bensa? Jos haisee, niin vuoto lienee ruiskun kyljessä olevan mustan nössäkän kupeessa... Näkyy, kun nostat ilmanputsarin pois.

Se nössäkkä pitää vaihtaa, tiivisteet ei riitä. En nyt juuri muista nössäkän virallista nimeä, kun se on noita pensavehkeitten kotkotuksia.

Näin vain ihan arvauksena heitän. :roll:
Terveisin
Tero
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mulla ravisti ja vaelsi käynti viime talvena ja syyksi selvisi (yllätys yllätys) tulpanjohto joka päästi läpi. Vaihdoin sitten samassa rytäkässä koko johtosarjan ja alkoi pelaamaan. :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

....

Viesti Kirjoittaja Ari »

No pitikin raportoida tänne kun vika paljastunut.Parempi myöhään kuin...
Vika oli niin "arkinen" kuin sököksi mennyt virranjakajan kansi.Oli sen verran hurjan näköinen sisältä että ihme kun toimi ollenkaan.
En osannut vikaa hakea noin peruskomponentista(noloa!) koska mitään käyntihäiriöitä ei ennen esiintynyt.Joten näemmä tuo kannen kunto olisi ihan aiheellista tarkistaa vaikka häiriöitä ei olisikaan,,varsinkin jos ei ole sinne koskaan kurkannut.
Eivät näemmä välttämättä varoittele pidemmällä aikavälillä vaan voi toimia puolikuntoisenakin salakavalan kauan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin