Mystinen sähkövika ML 270 cdi:ssä. Lämpimästä tallista käynnistettäessä ei mitään vikaa, mutta kun auto on seisonut yön yli pakkasessa, niin avattaessa kaukosäätimellä ovet syttyy kaikki mittariston valot. Samalla auto hehkuttaa,lämmityslaitteen puhallin lähtee päälle ja mittaristoon tulee teksti start error. Virta-avaimia ei ole kuitenkaan vielä laitettu virtalukkoon. Kun laitat avaimet virtalukkoon ja yrität startata niin mitään ei tapahdu. Monen yrityksen jälkeen auto starttaa käyntiin ja mitään ongelmaa ei ole tämän jälkeen. Nyt viime aikoina käynnistymisen jälkeen mittaristoon on jäänyt palamaan vasemman etupyörän abs anturivika, mikä on poistunut kun olet sammuttanut auton, laittanut uudelleen käyntiin ja lähtenyt liikkeelle.
Vika vaikuttaa siis oven lukituksen avaamiseen, mittariston varoitusvaloihin, hehkutukseen, lämmityslaitteen puhaltimeen, vasemman etupyörän abs anturiin ja aiheuttaa mittaristoon tekstin start error. Virtalukon pohja vaihdettu, virtalukon patruuna vaihdettu, toista monitoimiviikseä kokeiltu.
Olen käyttänyt Vehon testerissä kahdesti, mutta löytyy kaikki mahdolliset vikakoodit ja sähköasentajat ovat ymmällään. Onkohan jollain ollut jotain vastaavaa vaivaa ennen ML:ssä? Auton käydessä se toimii täysin moitteetta, joten tuskin mikään tuhansien boxi on rikki. Ja tämä vika tulee pakkasella auton jäähtymisen jälkeen. Olisiko joku kylmäjuotos, maadoitusvaiva tai relevika.
Autolla ajettu 268 tkm ja se on ollut mulla reilut neljä vuotta.
ML270 cdi 2004 sähkövika
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Onko akun kuntoa tarkasteltu? En tiedä aiheuttaisko tommosia vikoja, mutta usein huono akku aiheuttaa mystisiä vikoja.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Joo kyllä akussa on virrat täydessä ja akkukin on vasta vajaan vuoden ikäinen. Koko tämä häiriöketju tuntui alkaneen sen jälkeen kun autossa oli kiinni ensimmäistä kertaa 13-napainen pistotulppa auton pistorasiassa, tämä kärry oli aivan uusi Thulen autotraileri. Olen vetänyt mesellä useasti kärryä, mutta aina ennen se on ollut adapterin kautta 7-napaisena, eikä mitään ongelmia.
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Onko sitä maadoitusvikaa etsitty sieltä koukun pistokkeesta/johtosarjasta?
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Tai sitten taka samista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Tarkista koukkun sähkö kytkentäp11837 kirjoitti:Joo kyllä akussa on virrat täydessä ja akkukin on vasta vajaan vuoden ikäinen. Koko tämä häiriöketju tuntui alkaneen sen jälkeen kun autossa oli kiinni ensimmäistä kertaa 13-napainen pistotulppa auton pistorasiassa, tämä kärry oli aivan uusi Thulen autotraileri. Olen vetänyt mesellä useasti kärryä, mutta aina ennen se on ollut adapterin kautta 7-napaisena, eikä mitään ongelmia.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Autossa on tehdasasenteinen koukku ja sähköistys, toki nämä on jo tarkistettu eikä vikaa löytynyt.
Nyt tänään totesin, että vika ei tarvitsekaan pakkaskeliä. Auto sammuksiin, avaimet vaikkapa pois virtalukosta ja kytket ajovalot päälle, tuolloin mittariston valot ja ajovalot alkavat vilkkua, lämmityslaitteen puhallin käynnistyy ja konehuoneen sulakerasian harmaat releet no 11, 12 ja 14 alkavat raksuttaa. Tässä tilassa kun laitat hätävilkut päälle niin mittariston valot ja releet alkavat raksuttaa vilkkumisen tahtiin. Otat hätävilkut pois niin vilkkuminen ja releitten raksuna on nopeampirytmistä. Nyt laitat vilkun oikealle tai vasemmalle niin kaikki releitten raksutus ja merkkivalojen vilkkuminen loppuu täysin, siis kaiken tämän aikana virrat on pois ja avain pois virtalukosta. Oliskohan jossakin joku maadoitus irti tai löysällä. Kun auto käynnistetään minkäälaista vikaa ei ole ja mese on juuri sellainen kuin kuuluukin. Nyt enää ei ole tullut sitä Star erroria mittaristoon ja auto on aina käynnistynyt heti. Että tämmönen tapaus.
Nyt tänään totesin, että vika ei tarvitsekaan pakkaskeliä. Auto sammuksiin, avaimet vaikkapa pois virtalukosta ja kytket ajovalot päälle, tuolloin mittariston valot ja ajovalot alkavat vilkkua, lämmityslaitteen puhallin käynnistyy ja konehuoneen sulakerasian harmaat releet no 11, 12 ja 14 alkavat raksuttaa. Tässä tilassa kun laitat hätävilkut päälle niin mittariston valot ja releet alkavat raksuttaa vilkkumisen tahtiin. Otat hätävilkut pois niin vilkkuminen ja releitten raksuna on nopeampirytmistä. Nyt laitat vilkun oikealle tai vasemmalle niin kaikki releitten raksutus ja merkkivalojen vilkkuminen loppuu täysin, siis kaiken tämän aikana virrat on pois ja avain pois virtalukosta. Oliskohan jossakin joku maadoitus irti tai löysällä. Kun auto käynnistetään minkäälaista vikaa ei ole ja mese on juuri sellainen kuin kuuluukin. Nyt enää ei ole tullut sitä Star erroria mittaristoon ja auto on aina käynnistynyt heti. Että tämmönen tapaus.
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: ML270 cdi 2004 sähkövika
Vaikka mystiikka on suurta, lähtisin kokeilemaan AAM-moduulin rutistelua tai sen johdotuksien ravistelua.
AAM hoitaa muistaakseni melkein kaikkea edelläkuvattua toimintaa, mutta tää olis kyllä pahimmin hajonnut AAM ikinä...
AAM hoitaa muistaakseni melkein kaikkea edelläkuvattua toimintaa, mutta tää olis kyllä pahimmin hajonnut AAM ikinä...
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D