W201 190E -89 KimppaProkkis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

W201 190E -89 KimppaProkkis

Viesti Kirjoittaja julB »

Joo eli viime vuoden syksyn ja talven vaihteessa hommattiin muutaman kaverin porukalla luisupulkka, jonka kanssa ei tarvitse varoa. :crazy: . Mutta tälle kesää on tulossa jotain sellaista, ettei tarvi enää talvella ajella.

190E -89 M102 ruiskukoneella, 4-v manuaaliaskilla ja kemppiperällä, eipä paljon muuta. Tossa kunnossa tosiaan meille tullessa. Talven aikana auto saikin sitten vähän osumaa niin korillisesti kuin teknisestikkin : kuskin kylkeen tuli puu, molemmat puskurit entiset, kone ei käy ja ruoste alkoi ottamaan yliotetta jo pintapuolelle. Ajateltiin, että kori ja pintapellit on suht hyvässä peruskunnossa helmaa lukuunottamatta ja alettiin suunnittelemaan autoa projektiksi (syynä tekemisen puute, hyvät tilat askerrella, eikä ole rahallisesti mikään riski :lol: ). Tarkoitus olisi riisua koko kori rullaavaksi ja käydä se kokonaan läpi lähinnä ruosteiden kannalta, ylimaalata auto tutun maalarin avittamana, ja tehdä siitä oikeasti hyvä ja näyttävä auto. Intoa ainakin piisaa (vielä).

Kuva

Kuva

Projekti pukattiin kunnolla käyntii pari viikkoa sitten hakemalla Jyväskylästä elintenluovuttaja: samanlainen 2,0 190E vuodelta -86 (se oli pilkkahinta, jos joku). Auton kori on lahonnut täysin, mutta tekniikka tuntuu toimivan erinomaisesti. Lähinnä tarkoituksena on karsia autosta mm. ehjä ja avoin perä, ehjä takapuskuri, madallusjouset, mittaristo ja jotain muita sisustan hilppeitä. Tekniikka nostetaan myös talteen jossain vaiheessa (rullattu 330tkm). Kahdesta enemmän tai vähemmän paskasta täytyisi siis kasata kermakakku, vaatii työtä, mutta ei mahdottomuus.

Kuva

Tällä viikolla lähdettiinki sitten karsimaan autosta kaikkea irti minkä irti voi saada.

Kuva

Aloitettin purkamalla sisusta ja kaikki tarvittava saatiinkin irti, mutta kattoverhoilu jäi kinnaamaan takalasin tiivisteestä. Onko tähän jotain fiksua konstia???

Eilen aloitettiin sitten ulkokuoresta ja sekin meni hyvin ja positiivisesti siihen saakka, kun aloimme purkamaan kuskin puolen helmamuovia... :wave: :wave: :wave:

Kuva

Kuva

Onneksi näihin saa korjauspeltejä myös helman osalta ja sen avulla ajattelimme parsia kasaan. Myös kaikki keulan osat konepeltiä lukuunottamatta sekä kuskin ovi vaihdetaan uusiin. Tekniikka olisi tarkoitus nostella pois viikonloppuna ja käydä sitä hiukan läpi.

....palaillaan

PS. Saa kaupitella etupuskuria, mieluiten Zender tai AMG.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W201 190E -89 KimppaProkkis

Viesti Kirjoittaja julB »

Joo eli viikonloppuna touhuttiin taas ja suunnitelemamme moottorin irroitus sopi aikatauluihin.

Kuva

Tarkoituksena koneen irroittamisella on lähinnä se, että päästään maalailemaan konetila ja korjailemaan sinne ajansaatossa syntyneet kulumat. Vielä ei tiedetä, käytetäänkö varaosa-auton tekniikkaa vai auton omaa. Jokatapauksessa se kone, joka moottoritilaan tipahtaa, on sillä hetkellä puhdas ja maalailtu hyvännäköiseksi.

Kuva

Jokatapauksessa koneen irroitus laatikkoineen päivineen meni aika kivuttomasti. Porukassa kuitenkin kokemusta asian suhteen vaikeimmissakin olosuhteissa :shifty: . Ens viikolla olis tarkoitus pestä paineella koko auto kliiniksi, niin päästään sitten seuraavaksi ruosteiden kimppuun. :problem:

PS. Edelleen se kattoverhoilun irroitus takalasin tiivisteestä on arvoitus. Tähän mitään kikkoja????

Saa myös tarjota muovihelmoja :crazy: :crazy:
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Vastaa Viestiin