
190E -89 M102 ruiskukoneella, 4-v manuaaliaskilla ja kemppiperällä, eipä paljon muuta. Tossa kunnossa tosiaan meille tullessa. Talven aikana auto saikin sitten vähän osumaa niin korillisesti kuin teknisestikkin : kuskin kylkeen tuli puu, molemmat puskurit entiset, kone ei käy ja ruoste alkoi ottamaan yliotetta jo pintapuolelle. Ajateltiin, että kori ja pintapellit on suht hyvässä peruskunnossa helmaa lukuunottamatta ja alettiin suunnittelemaan autoa projektiksi (syynä tekemisen puute, hyvät tilat askerrella, eikä ole rahallisesti mikään riski



Projekti pukattiin kunnolla käyntii pari viikkoa sitten hakemalla Jyväskylästä elintenluovuttaja: samanlainen 2,0 190E vuodelta -86 (se oli pilkkahinta, jos joku). Auton kori on lahonnut täysin, mutta tekniikka tuntuu toimivan erinomaisesti. Lähinnä tarkoituksena on karsia autosta mm. ehjä ja avoin perä, ehjä takapuskuri, madallusjouset, mittaristo ja jotain muita sisustan hilppeitä. Tekniikka nostetaan myös talteen jossain vaiheessa (rullattu 330tkm). Kahdesta enemmän tai vähemmän paskasta täytyisi siis kasata kermakakku, vaatii työtä, mutta ei mahdottomuus.

Tällä viikolla lähdettiinki sitten karsimaan autosta kaikkea irti minkä irti voi saada.

Aloitettin purkamalla sisusta ja kaikki tarvittava saatiinkin irti, mutta kattoverhoilu jäi kinnaamaan takalasin tiivisteestä. Onko tähän jotain fiksua konstia???
Eilen aloitettiin sitten ulkokuoresta ja sekin meni hyvin ja positiivisesti siihen saakka, kun aloimme purkamaan kuskin puolen helmamuovia...





Onneksi näihin saa korjauspeltejä myös helman osalta ja sen avulla ajattelimme parsia kasaan. Myös kaikki keulan osat konepeltiä lukuunottamatta sekä kuskin ovi vaihdetaan uusiin. Tekniikka olisi tarkoitus nostella pois viikonloppuna ja käydä sitä hiukan läpi.
....palaillaan
PS. Saa kaupitella etupuskuria, mieluiten Zender tai AMG.