M103 koneissa (260&300) oli ainakin nokka-akselit hatarampaa tekoa kuin loppupään malleissa, kestävämmät nokat löytyy muistaakseni '89 eteenpäin. (Voin toki muistaa väärinkin, googlettamalla luulisi löytyvän tarkka vuosiluku vastaukseksi)
280SE ja 280S on taas vanhempaa mallia, jotka on kuulema kalliita korjata etenkin jos ei tee remontteja itse. Lisäksi taitaa kuluttaa enempi kuin uudempi M103.
Isällä oli käyttöautona '86 vuoden 300SE yli kahdeksan vuoden ajan ja oli mainio auto, ym. nokka-akselin tosin joutui vaihtamaan sekä tyyppivikaisen virranajakajan + tietenkin perushuollot ja noin. Puskurikromit ja sivuvilkkujen ympärykset tykkäävät ruostua helposti eli ne kannattaa tarkistaa.
Manuaalivaihteisto ei kuulu S-Mersuun

Tuon ajan automaatit ovat tosi kestäviä, koeajon aikana vaan kokeilet ettei luista ollenkaan. Myös tunkin rei'ät sekä takalasintuki on hyvä tarkistaa, takalasintuki sijaitsee takakontissa joka on semmoinen metallinen levy jossa on reikiä ja tietenkin pohja noin muutenkin.
e: ja jos kulutuksella ei ole niin väliä miksei samalla V8 kone? Ovat muutenkin yleensä paremmin varusteltuja
