Kertoipa tuossa katsastusasemalla insinööri että Mersun tehtaalta on oikeen ohjeet Mersun katsastusta silmälläpitäen, koskien alapalloa, sekä etulaakeria.
Molemmissa on sallittua / "normaalia" pieni välys, mutta kuinkahan tässä taas käytännössä toimitaan, yksi sallii toinen ei, ja kuka määrittää mikä on pientä, ja mikä ei, no itse ainakin kuulin tuon insinöörin suusta ja vastaisuudessa jos katsastuksessa on aihetta noiden osalta, mainitsen tehtaan ohjeistuksen.
tämä taitaa koskea Sprinttereitä. näin mulle kertoi tuttu katsastus aseman päällikkö. sprintterin alapallossa sallitaan yli 10mm!!! välys. tämä katsastus ohje oli tullut mersun tehtailta. kuulemma aika vähissä on nuo sprintterit joissa ei välystä löydy
w202/ 210 Mallin alapallo ainakin kolisee heti jos siinä pienikin välys. Miksi se sitten pitäisi sallia? Raskaalla puolella välykset on sitten eri asia.
Esimerkiksi viimeisimmän mallin Hiacessa saa yläpallonivelessä olla korkeussuunnassa välystä muistaakseni se sama 10 mm, jolloin pallonivel on jo kyllä aivan sökö. Tästä huolimatta katsastusmies antaa leiman, varsinkin jos auton omistaja tietää puuttua asiaan.
Sama asia Sprinterissä.
Oululainen kirjoitti:Esimerkiksi viimeisimmän mallin Hiacessa saa yläpallonivelessä olla korkeussuunnassa välystä muistaakseni se sama 10 mm, jolloin pallonivel on jo kyllä aivan sökö. Tästä huolimatta katsastusmies antaa leiman, varsinkin jos auton omistaja tietää puuttua asiaan.
Sama asia Sprinterissä.