
w124 200d. mikä tämä on
w124 200d. mikä tämä on
Elikkä konetta vaivaa perus vikä ei sammu kunnolla ja vikaa etsiskellessä törmäsin tämmöseen
tuossa melkein keskellä kuvaa ilman putsarin päällä on tuo musta kalvopumppu josta lähtee haitarikumi suojattu tanko tuolle kääntövivulle ja tästä kääntövivulta lähtee toinen tanko toiselle kääntövivulle ja tässä se juju pilee eli joku on laittanut siihen nippusiteen joka lukistsee ton koko tanko viritelmän ja tältä viimeseltä vivultahan kuuluisi lähteä tanko kaasu vivulle (kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa) eli mikä tämän laitteen tarkoitus liittyykö mitenkään sammumis järjestelmään kun näyttäisi menvän alipaine letkuja tai sääteleekö ilmaa koneelle vai menetänkö mitään kun on poistettu käytöstä. Auto ei ole ollut kovin kauaa vielä omistuksessa eli edellisen omistajan keksintöjä.

Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
- kristian210
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
- Paikkakunta: Tornio
Jos autossa jarrutehostus toimii normaalisti niin alipainepumppu pitäisi olla kunnossa. Mulla oli kerran vuoto letkussa siellä imusarjan alla ( letkuja menee
useampi samassa "sukassa"), oli aika hankala havaita kun suhina kuului niin vaimeasti. Silloin ei toiminut lamppujen säätö ja sammuminen oli hidasta. Vedin vain uuden letkun imusarjan päältä.
useampi samassa "sukassa"), oli aika hankala havaita kun suhina kuului niin vaimeasti. Silloin ei toiminut lamppujen säätö ja sammuminen oli hidasta. Vedin vain uuden letkun imusarjan päältä.

Mulla oli just samanlainen saastevermeillä varustettu auto. Moitin taannoin että kylläpäs kaasupoljin on raskas. Vika paheni niin että ei meinannut päästä 80km/h lujempaa. Poljinta piti tosiaankin painaa kunnolla että sai menemään yli 1/3 liikkeestä. Vika löytyi "kalvopumpun" ohjauksesta. Pumppu piti ilmaläppää kiinni vaikka sen olisi pitänyt aueta kaasutettaessa. Tein saman tempun eli otin välitangon pois ja lukitsin läpän auki nippusiteellä. Yritin aluksi ottaa läpän irti akselista, mutta ilmeisesti oli tehtaalla laitettu ruuvilukitetta pultteihin. Lisäksi laitoin laakerikuulan pumpun alipaineletkuun.