w124 200d. mikä tämä on

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

w124 200d. mikä tämä on

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Elikkä konetta vaivaa perus vikä ei sammu kunnolla ja vikaa etsiskellessä törmäsin tämmöseen Kuva tuossa melkein keskellä kuvaa ilman putsarin päällä on tuo musta kalvopumppu josta lähtee haitarikumi suojattu tanko tuolle kääntövivulle ja tästä kääntövivulta lähtee toinen tanko toiselle kääntövivulle ja tässä se juju pilee eli joku on laittanut siihen nippusiteen joka lukistsee ton koko tanko viritelmän ja tältä viimeseltä vivultahan kuuluisi lähteä tanko kaasu vivulle (kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa) eli mikä tämän laitteen tarkoitus liittyykö mitenkään sammumis järjestelmään kun näyttäisi menvän alipaine letkuja tai sääteleekö ilmaa koneelle vai menetänkö mitään kun on poistettu käytöstä. Auto ei ole ollut kovin kauaa vielä omistuksessa eli edellisen omistajan keksintöjä.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on pakokaasukierrätykseen liittyvä kalvorasia ja letkusto eikä vaikuta mitenkään sammumiseen.
Hyvä vain että on kytketty pois toiminnasta, tosin katsastusmies voi olla eri mieltä jos huomaa.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jep. ja nippusiteellä on jumitettu imuläppä auki asentoon... anna olla vaan :D
jos auto ei tahdo sammua niin yleisin vika tähän on ollut ajovalojen korkeussäädön irronnut alipaine letku ajovalolta. sitten kannattaa tarkistella kaikki alipaineletkujen liitokset.
hartsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 30.12.2003 21:46
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja hartsa »

tai syöttöpumpun päällä oleva sammutin kalvo siihen menee yksi alipaineletku mötikkä on peltinen jos alkuperäinen kahella torxilla kiinni
Avatar
kristian210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja kristian210 »

Jos autossa jarrutehostus toimii normaalisti niin alipainepumppu pitäisi olla kunnossa. Mulla oli kerran vuoto letkussa siellä imusarjan alla ( letkuja menee
useampi samassa "sukassa"), oli aika hankala havaita kun suhina kuului niin vaimeasti. Silloin ei toiminut lamppujen säätö ja sammuminen oli hidasta. Vedin vain uuden letkun imusarjan päältä. :lol:
Avatar
Nokitykki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 08.04.2003 09:51
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

Viesti Kirjoittaja Nokitykki »

Mulla oli just samanlainen saastevermeillä varustettu auto. Moitin taannoin että kylläpäs kaasupoljin on raskas. Vika paheni niin että ei meinannut päästä 80km/h lujempaa. Poljinta piti tosiaankin painaa kunnolla että sai menemään yli 1/3 liikkeestä. Vika löytyi "kalvopumpun" ohjauksesta. Pumppu piti ilmaläppää kiinni vaikka sen olisi pitänyt aueta kaasutettaessa. Tein saman tempun eli otin välitangon pois ja lukitsin läpän auki nippusiteellä. Yritin aluksi ottaa läpän irti akselista, mutta ilmeisesti oli tehtaalla laitettu ruuvilukitetta pultteihin. Lisäksi laitoin laakerikuulan pumpun alipaineletkuun.
Vastaa Viestiin