SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Kuka arvaa oikein, missä on SLK:n ongelma.
Oikean arvauksen veikanneelle auton kunnossa ollessa mainetta ja makeaa.
Kyseessä SLK [R170] '02 ja koneena 230K
Vikakoodeiksi on tuupannut Autocom:illa (ja jollain Smartboxilla) koodeiksi:
P200D - Kampiakselin asema-anturin
P200B - Ilmamassamittarin
P200C - Nokka-akselin asentotunnistimen
P203A - Ylipaineventtiili turbo, vianmääritys
P2027 - CAN: Vikasanoma ESP:stä, SPS:stä ja BAS:sta, signaali virheellinen
Näiden nollauksen jälkeen
P2035 - Ohjausyksikkö (ECU)
Ja sen nollauksen jälkeen alkuperäinen lista taas uudestaan... saman toistuessa.
Tarinan tausta
Auto oli syksyllä 2015 ok ja katsastettu silloin ok. Ei vikakoodeja.
Silloin myös vaihdettiin katalysaattori, tulpat ja kampiakselin asentotunnistin eikä vikakoodeja senkään jälkeen.
Auto oli talven tallissa.
Akku pääsi jossain vaiheessa heikolle hapelle, joten akkua tuli ladattua paikallaan kengät kiinni, kun ainakin muiden autojen kanssa aiemminkin mennyt näin ok (virrat toki pois eikä mitään autossa päällä).
Nyt auto keväthuoltoon ja koska (jo) syksyllä oli antanut oudon veden lämpölukeman koneen lämpöanturilta (ja kylmäkäynti vähän seilasi + lämmin käynnistys oli pitkä) niin sen vaihtoon. Sitten korjaamolla oli katseltu auton toimintaa ja vikakoodeja ja nyt tuli siis tuo tulva.
Noiden lisäksi on nähty myös
Steering Angle Sensor -vikakoodia
Korjaamolla siis ennen/jälkeen vikakoodien tehtiin seuraavia:
-Lämpöanturin vaihto
-MAF:in putsaus (autoa käytetty/testattu myös ilman MAF:ia vikojen havaitsemisen jälkeen)
-Nokan ajoituksen (öljyä vuotanut) magneettiventtiili vaihdettu
-Jäähdytysnesteet vaihdettu, öljyt ja suodattimet vaihdettu
-Ahdin vaihdettu (käytetty ahdin, pitää vähän vähemmän ääntä kuin entinen)
Korjaamo numero 1 nosti kädet pystyyn ja sanoi, ettei osaa tehdä mitään enää. Etenkin kun uusista osistakin antaa virhekoodia (osat käsittääkseni KL:stä hankittu).
Käyttivät korjaamo numero 2:lla, jonka mielestä vika on ECU:ssa.
Auto tällä hetkellä korjaamo numero 2:lla, jonka pitäisi lähettää ECU postitse Vaasaan tarkistettavaksi (ja mahdollisesti korjattavaksi), onko vika siinä.
Korjaamot numero 1 ja 2 ovat veikanneet myös jotain sähkövikaa jossain, jos ECU ei ole ongelma.
Korjaamo numero 1 epäili myös, että autossa olisi ehkä joskus vaihdettu ECU väärän mallin ECU:un jossa koneen lämpöresistanssi on eri, kun veden lämpötilan arvot ovat anturin vaihdonkin jälkeen pehmeäpäisiä.
Lähimpänä olevia MB-erikoiskorjaamoja ei saa edes puhelimen päähän, Vehon saa 150e tuntihinnalla, mutta sinnekin useamman viikon odotus.
Tosin korjaamo numero 2 on BMW ja MB "erikoistunut korjaamo".
Että tämmöinen.
Oikean arvauksen veikanneelle auton kunnossa ollessa mainetta ja makeaa.
Kyseessä SLK [R170] '02 ja koneena 230K
Vikakoodeiksi on tuupannut Autocom:illa (ja jollain Smartboxilla) koodeiksi:
P200D - Kampiakselin asema-anturin
P200B - Ilmamassamittarin
P200C - Nokka-akselin asentotunnistimen
P203A - Ylipaineventtiili turbo, vianmääritys
P2027 - CAN: Vikasanoma ESP:stä, SPS:stä ja BAS:sta, signaali virheellinen
Näiden nollauksen jälkeen
P2035 - Ohjausyksikkö (ECU)
Ja sen nollauksen jälkeen alkuperäinen lista taas uudestaan... saman toistuessa.
Tarinan tausta
Auto oli syksyllä 2015 ok ja katsastettu silloin ok. Ei vikakoodeja.
Silloin myös vaihdettiin katalysaattori, tulpat ja kampiakselin asentotunnistin eikä vikakoodeja senkään jälkeen.
Auto oli talven tallissa.
Akku pääsi jossain vaiheessa heikolle hapelle, joten akkua tuli ladattua paikallaan kengät kiinni, kun ainakin muiden autojen kanssa aiemminkin mennyt näin ok (virrat toki pois eikä mitään autossa päällä).
Nyt auto keväthuoltoon ja koska (jo) syksyllä oli antanut oudon veden lämpölukeman koneen lämpöanturilta (ja kylmäkäynti vähän seilasi + lämmin käynnistys oli pitkä) niin sen vaihtoon. Sitten korjaamolla oli katseltu auton toimintaa ja vikakoodeja ja nyt tuli siis tuo tulva.
Noiden lisäksi on nähty myös
Steering Angle Sensor -vikakoodia
Korjaamolla siis ennen/jälkeen vikakoodien tehtiin seuraavia:
-Lämpöanturin vaihto
-MAF:in putsaus (autoa käytetty/testattu myös ilman MAF:ia vikojen havaitsemisen jälkeen)
-Nokan ajoituksen (öljyä vuotanut) magneettiventtiili vaihdettu
-Jäähdytysnesteet vaihdettu, öljyt ja suodattimet vaihdettu
-Ahdin vaihdettu (käytetty ahdin, pitää vähän vähemmän ääntä kuin entinen)
Korjaamo numero 1 nosti kädet pystyyn ja sanoi, ettei osaa tehdä mitään enää. Etenkin kun uusista osistakin antaa virhekoodia (osat käsittääkseni KL:stä hankittu).
Käyttivät korjaamo numero 2:lla, jonka mielestä vika on ECU:ssa.
Auto tällä hetkellä korjaamo numero 2:lla, jonka pitäisi lähettää ECU postitse Vaasaan tarkistettavaksi (ja mahdollisesti korjattavaksi), onko vika siinä.
Korjaamot numero 1 ja 2 ovat veikanneet myös jotain sähkövikaa jossain, jos ECU ei ole ongelma.
Korjaamo numero 1 epäili myös, että autossa olisi ehkä joskus vaihdettu ECU väärän mallin ECU:un jossa koneen lämpöresistanssi on eri, kun veden lämpötilan arvot ovat anturin vaihdonkin jälkeen pehmeäpäisiä.
Lähimpänä olevia MB-erikoiskorjaamoja ei saa edes puhelimen päähän, Vehon saa 150e tuntihinnalla, mutta sinnekin useamman viikon odotus.
Tosin korjaamo numero 2 on BMW ja MB "erikoistunut korjaamo".
Että tämmöinen.
Viimeksi muokannut Chimera, To 09.06.2016 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Missäpäin asut?
Hki alueella olisi mersu expertti CDI203...laita yv tai soita...hänen viestien alla yhteys tiedot.
Hki alueella olisi mersu expertti CDI203...laita yv tai soita...hänen viestien alla yhteys tiedot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Ylöjärvellä.atlas kirjoitti:Missäpäin asut?
Hki alueella olisi mersu expertti CDI203...laita yv tai soita...hänen viestien alla yhteys tiedot.
Tampere, Nokia ja Pirkkala ovat toki kaikki myös aivan vieressä, autokin tällä hetkellä "korjaamo 2:lla" Tampereen puolella, mutta he ovat todenneet, että jos ECU ei ole syyllinen ja/tai jos on syyllinen mutta Vaasassa (Vekatronics kai sitten) ei sitä osata korjata, niin he eivät ehkä osaa tehdä enempää.
Viimeksi muokannut Chimera, To 09.06.2016 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Onko jakoketjun venymä mitattu ja tarkastettu ettei johtosarjaa pitkin oo ecu:lle päässyt öljyä? Tuttavan W203:ssa vaan oli niin samanlaiset oireet...
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
- mlowner
- Vakiokalustoa

- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Nyt vaikuttaa vahvasti siltä oireiden perusteella, että joku jossain on ottanut itseensä. AutoPOMMI ei osaa kertoa, onko koko auton väylä sekaisin, se lukee MB:stä vaan OBD-koodit ja joskus nekin päin mäntyjä... ECU:n totaalinen hajoaminen luulisi tuhoavan koko käynnistyksen, eli ei pitäisi lähteä käyntiin, mut toki se on mahdollista. Olispa kiva nähdä, et mitä Star tuosta näyttää...
ECU:n öljyisyys olisi ehkä jo pitänyt havaita jos se on kerran jo pajalla se ECU
ECU:n öljyisyys olisi ehkä jo pitänyt havaita jos se on kerran jo pajalla se ECU
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
mlowner kirjoitti:ECU:n öljyisyys olisi ehkä jo pitänyt havaita jos se on kerran jo pajalla se ECU
En tiedä, muttaMihkaili kirjoitti:Onko jakoketjun venymä mitattu ja tarkastettu ettei johtosarjaa pitkin oo ecu:lle päässyt öljyä? Tuttavan W203:ssa vaan oli niin samanlaiset oireet...
-Nokan ajoituksen öljyä tiputtanut magneettiventtiili uusittiin
Tiputteli ainakin talvella tallissa käyttäessä lattialle tipan jos toisenkin aivan koneen etuosasta.
En tiedä missä ECU sijaitsee (joku tekniikasta enemmän ymmärtävä voisi tietää), mutta varteenotettava ajatus kyllä.
"Korjaamo 2:n" pitäisi ottaa ECU kouraan maanantaina. "Korjaamo 1" tuskin koski ECU:un, kun sanoivat suoraan, että ei riitä ymmärrys ja loppuu laitteetkin.
Jakoketjun venymää ei ole mitattu, ei ainakaan korjaamo mitään moisesta puhunut.
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
- henavaanjuujep
- Vakiokalustoa

- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 08.09.2009 23:21
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Voisko olla johtosarja öljyssä?
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE
Ex. -88 300E
-99 SLK230K
-89 300CE
Ex. -88 300E
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Ei näköjään auttanut ECU:n vaihto.
Auton ECU kävi tutkittavana Vekatronicsilla Vaasassa.
Totesivat, että siellä oli hieman kosteutta & hapettumaa (oli joskus aiemmin joku avannut) ja uskoivat myös, että vaihto auttaa.
Kopioivat ohjelmistot jne. vanhasta toiseen boksiin ja korjaamossa laitettiin uusi boksi paikalleen - sama vikakoodien tulva AutoComilla katsottaessa.
Korjaamo "korvamääräisesti" totesi jakoketjusta, että se ei pidä ääntä (mutta ei purkamatta voinut venymisestä olla varma, mutta kuulemma kuulosti ok:lta). Olivat käyneet ajelemassakin autolla motaria myöden ja oli kyllä kulkenut ja kukkunut.
Korjaamolla ei ole vielä staria käytössä, tosin olivat juuri sellaisen (jonkun) hommanneet. Mutta vielä paketissa korjaamon nurkassa.
Auto siis tosiaan ei viime syksynä antanut aktiivisia vikakoodeja ennen talvehtimista (luettu useampaankin kertaan ja eri laitteilla silloin). Tosin koneen lämpöanturi antoi outoja lukemia, jonka vuoksi sen vaihtotarve keväälle todettiin.
Ääh, että mitähän hittoa.
Ja ilman ilmamassamittariakin koitettu jo korjaamo 1:ssä, että sekään ei olisi syyllinen asiaan.
Korjaamo on pohtinut, että vika voisi olla johdoissa jossain (no kai se liitinkin samalla voisi olla). Sanoivat vain korjaamolla, etteivät ole oikein autosähköasiantuntijoita. Jakopään voisivat toki avata ja tarkistaa, mutta eipä sekään houkuttaisi ilman vahvaa epäilystä.
Vikakoodeissa on myös CAN -väylän ongelman koodia, mutta voiko sekään taas viitata muihin kuin johtoihin...
Auton ECU kävi tutkittavana Vekatronicsilla Vaasassa.
Totesivat, että siellä oli hieman kosteutta & hapettumaa (oli joskus aiemmin joku avannut) ja uskoivat myös, että vaihto auttaa.
Kopioivat ohjelmistot jne. vanhasta toiseen boksiin ja korjaamossa laitettiin uusi boksi paikalleen - sama vikakoodien tulva AutoComilla katsottaessa.
Korjaamo "korvamääräisesti" totesi jakoketjusta, että se ei pidä ääntä (mutta ei purkamatta voinut venymisestä olla varma, mutta kuulemma kuulosti ok:lta). Olivat käyneet ajelemassakin autolla motaria myöden ja oli kyllä kulkenut ja kukkunut.
Korjaamolla ei ole vielä staria käytössä, tosin olivat juuri sellaisen (jonkun) hommanneet. Mutta vielä paketissa korjaamon nurkassa.
Auto siis tosiaan ei viime syksynä antanut aktiivisia vikakoodeja ennen talvehtimista (luettu useampaankin kertaan ja eri laitteilla silloin). Tosin koneen lämpöanturi antoi outoja lukemia, jonka vuoksi sen vaihtotarve keväälle todettiin.
Ääh, että mitähän hittoa.
Ja ilman ilmamassamittariakin koitettu jo korjaamo 1:ssä, että sekään ei olisi syyllinen asiaan.
Korjaamo on pohtinut, että vika voisi olla johdoissa jossain (no kai se liitinkin samalla voisi olla). Sanoivat vain korjaamolla, etteivät ole oikein autosähköasiantuntijoita. Jakopään voisivat toki avata ja tarkistaa, mutta eipä sekään houkuttaisi ilman vahvaa epäilystä.
Vikakoodeissa on myös CAN -väylän ongelman koodia, mutta voiko sekään taas viitata muihin kuin johtoihin...
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Onko mitattu mitä akun jännite on/akku kunnossa?Chimera kirjoitti: Akku pääsi jossain vaiheessa heikolle hapelle, joten akkua tuli ladattua paikallaan kengät kiinni...
Vikakoodeissa on myös CAN -väylän ongelman koodia, mutta voiko sekään taas viitata muihin kuin johtoihin...
Painiskelin juuri S211:n pitkän vikakoodilistan kanssa ja ongelman oli loppujen lopuksi virtojen vähyys, molemmat akut oli loppu vaikka auto kyllä käynnistyi ja toimi OK mittariston virhekoodeja lukuunottamatta.
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Onko vikakoodeja ja mittausarvoja tsekattu starilla missään vaiheessa? Jos ei, niin vie ihmeessä jollekin sellaisen omistavalle tarkemmin ihmeteltäväksi.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Jos tosiaan nuo samat vikakoodit tulee aina uudestaan niin sulake palanut. (varalle veikkaukset johto, sam)
Flekti ei pyöri koko ajan kun auto käynnissä ?
Flekti ei pyöri koko ajan kun auto käynnissä ?
wiimax.fi
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Ei vielä, mutta ilmoitettu korjaamolle. Eivät uskoneet tämän olevan syynä, mutta parempi tietysti tarkistaa.taky kirjoitti: Onko mitattu mitä akun jännite on/akku kunnossa?
Painiskelin juuri S211:n pitkän vikakoodilistan kanssa ja ongelman oli loppujen lopuksi virtojen vähyys, molemmat akut oli loppu vaikka auto kyllä käynnistyi ja toimi OK mittariston virhekoodeja lukuunottamatta.
Ei vielä. Auto on tällä hetkellä "korjaamo 2:lla", jolla on star jo hankittuna, mutta se ei ole vielä toiminnassa (olivat viime viikolla sen saaneet).Mihkaili kirjoitti:Onko vikakoodeja ja mittausarvoja tsekattu starilla missään vaiheessa? Jos ei, niin vie ihmeessä jollekin sellaisen omistavalle tarkemmin ihmeteltäväksi.
Korjaamolta ovat ilmoittaneet, että kun auton käynnistää, niin (käsittääkseni juurikin nuo) koodit tulevat uudestaan & uudestaan.dealer kirjoitti:Jos tosiaan nuo samat vikakoodit tulee aina uudestaan niin sulake palanut. (varalle veikkaukset johto, sam)
Flekti ei pyöri koko ajan kun auto käynnissä ?
Flektistä en tiedä tällä hetkellä, kun auto korjaamolla. Täytyy ilmoittaa korjaamolle, että sulakkeiden tarkistus olisi myös paikallaan.
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2714
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Eli siinä autossa ei ole muuta vikaa kuin lista vikoodeja jotka on saatu testerillä joka ei siihen autoon oikein sovi?Chimera kirjoitti:Kuka arvaa oikein, missä on SLK:n ongelma.
Oikean arvauksen veikanneelle auton kunnossa ollessa mainetta ja makeaa.
Noiden lisäksi on nähty myös
Steering Angle Sensor -vikakoodia
Että tämmöinen.
Steering angle voi olla oikeastikin rikki mutta yhtä hyvin johtuu siitä, että akun kaapeli on ollut irti ja sitä ohjausta ei ole käännelty laidasta laitaan.
Auttaisi paljon jos tietäisi onko siinä autossa jokin vika?
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Jos kahden korjaamon testerit antavat vikakoodeja, kyllä silloin jossain on vikaakin. Kyllä vikakoodit silloin esille tulevat varmasti katsastuskonttorin lukijallakin ja silloin insinöörikin sanoo, että on vikaa.E200kompressor kirjoitti:Eli siinä autossa ei ole muuta vikaa kuin lista vikoodeja jotka on saatu testerillä joka ei siihen autoon oikein sovi?Chimera kirjoitti:Kuka arvaa oikein, missä on SLK:n ongelma.
Oikean arvauksen veikanneelle auton kunnossa ollessa mainetta ja makeaa.
Noiden lisäksi on nähty myös
Steering Angle Sensor -vikakoodia
Että tämmöinen.
Steering angle voi olla oikeastikin rikki mutta yhtä hyvin johtuu siitä, että akun kaapeli on ollut irti ja sitä ohjausta ei ole käännelty laidasta laitaan.
Auttaisi paljon jos tietäisi onko siinä autossa jokin vika?
Sanoisiko sitten Star jotain enemmän, voi olla - tai sitten ei. "Korjaamo 2" on Starin hommannut, mutta se ei vielä ole toiminnassa.
Auto oli talvella seisonnassa ja siitä ajettu keväthuoltoon korjaamoon, josta ilmoitettiin vikakoodeista. Nostivat kädet ylös ja nyt toinen korjaamo tutkii asiaa, mutta nämähän ovat korjaamoille painajaisia kun aikataulut siirtyvät ja rahaa tuovia duuneja pitää tehdä välissä ja sitten ehkä taas vähän tutkitaan epäselvää ongelmatapausta kun ehditään ja...
Auto on kyllä aina käynnistynyt ja liikkuu. Mielestäni kyllä aina tuntunut vähän tehottomalta jo ennen vikakooditulvaa.
Talvella jossain vaiheessa huomasin, että kylmänä käynti oli epätasaista - joka myös tuki koneen lämpöanturin vaihtotarvetta.
Koska ECU -epäily oli molemmilla korjaamoilla niin vahvana, en itse korjaamoiden toiminnan (aiemmin lista mitä siellä tehtiin) välissä ole ajanut autoa kuin kilometrin, joka oli etäisyys korjaamoiden välillä.
Tietoa on toki vähän, mutta jos korjaamoammattilaisilla sitä ei ole, niin vaikea sitä penkin altakaan on ottaa.
"All I Ever Wanted Was a Stack of Pancakes And a V8"
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Ihan sulaa hulluutta vaihdella ECUja ym. ilman, että autoa on tutkittu Starilla, sekun on paljon muutakin kuin vikakoodin lukija. Mistähän ne korjaamot on mittausarvoja, ohjeita ym saanut edes, kun ei ole staria.Chimera kirjoitti:Sanoisiko sitten Star jotain enemmän, voi olla - tai sitten ei.
Sekään ei oikein riitä, että korjaamolle on tulossa stari, toivottavasti siellä on vielä osaava henkilö sitä käyttämään. Tekemään testejä, tulkitsemaan niiden tuloksia ym.
E: Jossei autossa ole mitään varsinaista vikaa ja vaikuttaakohan noi katsastukseenkaan mitenkään, niin ei varmaan kannata ainakaan siellä korjaamo 2 (joka on erikoistunut mersuihin, mutta ei ole edes staria käytössä
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2714
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Chimera kirjoitti: Jos kahden korjaamon testerit antavat vikakoodeja, kyllä silloin jossain on vikaakin. Kyllä vikakoodit silloin esille tulevat varmasti katsastuskonttorin lukijallakin ja silloin insinöörikin sanoo, että on vikaa.
Sanoisiko sitten Star jotain enemmän, voi olla - tai sitten ei. "Korjaamo 2" on Starin hommannut, mutta se ei vielä ole toiminnassa.
Auto oli talvella seisonnassa ja siitä ajettu keväthuoltoon korjaamoon, josta ilmoitettiin vikakoodeista. Nostivat kädet ylös ja nyt toinen korjaamo tutkii asiaa, mutta nämähän ovat korjaamoille painajaisia kun aikataulut siirtyvät ja rahaa tuovia duuneja pitää tehdä välissä ja sitten ehkä taas vähän tutkitaan epäselvää ongelmatapausta kun ehditään ja...
Auto on kyllä aina käynnistynyt ja liikkuu. Mielestäni kyllä aina tuntunut vähän tehottomalta jo ennen vikakooditulvaa.
Talvella jossain vaiheessa huomasin, että kylmänä käynti oli epätasaista - joka myös tuki koneen lämpöanturin vaihtotarvetta.
Koska ECU -epäily oli molemmilla korjaamoilla niin vahvana, en itse korjaamoiden toiminnan (aiemmin lista mitä siellä tehtiin) välissä ole ajanut autoa kuin kilometrin, joka oli etäisyys korjaamoiden välillä.
Tietoa on toki vähän, mutta jos korjaamoammattilaisilla sitä ei ole, niin vaikea sitä penkin altakaan on ottaa.
Tuota, meillä oli Mondeo joka AutoCom:lla tutkittuna antoi vikakoodin jarrujärjestelmän ABS-pumpusta tai siihen viittaavasta osasta vasemmalta edestä.
Mitään toimintahäiriöitä ei ollut ja ABS:t ja ESP toimivat normaalisti. Katsastuksessakin eikä mitään huomauttamista ollut.
Perheen Opelista se ilmoitti jonkun epämääräisen koodin eikä siitä välitetty kun mitään havaittavaa vikaa ei ollut ja autolla ajettiin reilu 20 000km ja sinä aikan se katsastettiin kaksi kertaa huomatuksitta.
Minulla on 2-litrainen kompressori ja sekin tuntui hieman tehottomalta kun kiihtyvyys laimeni yli 190km/h ajaessa.
- mlowner
- Vakiokalustoa

- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Mersun diagnosointi ajamalla ilman ilmamassamittaria kuulostaa vähintäänkin oudolta, koska tuolloin kone on vikatilassa eikä ainakaan toimi oikein... Hanki auto ihmeessä osaavan Starin kärsään kiinni... Muuten tuhlaat rahaa.
Kuulin kerran sprinteristä josta Bosch testeri sanoi polttoaineen lämpötila-anturin olevan rikki... Kävi ilmi että koko autossa ei sellaista ole... Ei parane luottaa OBD standardi-testereihin mersuissa tipan vertaa...
Kuulin kerran sprinteristä josta Bosch testeri sanoi polttoaineen lämpötila-anturin olevan rikki... Kävi ilmi että koko autossa ei sellaista ole... Ei parane luottaa OBD standardi-testereihin mersuissa tipan vertaa...
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: SLK R170 230K ja vikakoodien tulva
Ei Staria käytössä = ei vahvaa ammattitaitoa mersujen osalta. Testerin olemassaolo ei sekään osaamista takaa, mutta kertoo sentään siitä että merkkiin aiotaan panostaa.Sanoisiko sitten Star jotain enemmän, voi olla - tai sitten ei. "Korjaamo 2" on Starin hommannut, mutta se ei vielä ole toiminnassa.
Nostivat kädet ylös ja nyt toinen korjaamo tutkii asiaa, mutta nämähän ovat korjaamoille painajaisia kun aikataulut siirtyvät ja rahaa tuovia duuneja pitää tehdä välissä ja sitten ehkä taas vähän tutkitaan epäselvää ongelmatapausta kun ehditään ja...
Ei kai korjaamo veloituksetta hankalampia tapauksia tutki. Tuolla tavalla ongelma ei koskaan selviä jos jossain välissä vähän ihmetellään ja tutkitaan, ei, pitää olla riittävästi aikaa asentajalla rauhassa tutkia ja mittailla...
Itse tykkään juuri tuollaisista, kaukana painajaisesta
wiimax.fi





