Kumpi vai kampi Eemeli?
Kumpi vai kampi Eemeli?
Olen tältä palstalta saanut monta rahanarvoista neuvoa w211:n huoltoon ja korjaamiseen. Nyt on päivityksen aika ja vaihtoehtoja on kaksi. Sama vuosimalli 2010, sama hinta, samat kilometrit n.100000, mutta eri mallit. Toinen E 200 CDI BE ja toinen E 220 CDI BE. Onko huonoja kokemuksia/tietoisia tyyppivikoja jommassakummassa ? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
220:ssä kaksi turboa, enemmän tehoa. 220:ssä alunperin piezosuuttimet, mutta olivat huonot ja pitäis olla vaihdettuna takuuseen. Moottorin päällä olevassa ohjausyksikössä pitää lukea solenoid, silloin on vaihdettu. 200:ssa oli solenoidit alusta lähtien. Minä ottaisin 220:sen, 200sesta saa toki ohjelmalla enemmän mitä 220:ssä vakiona mutta vastaavasti 220 saa vielä enemmän.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
Ei noissa ole itsellä mitään isompaa ollut. Edellisellä E200cdi:llä vm.2011 työkalulla ajettiin melkein 400tkm ja nykyisellä vm.2014 E220cdi:llä on ajettu 300tkm. Lähes uuden veroisia ovat molemmat ajaa. Laturi yleensä antaa periksi n.250-300tkm:ssä, joka oli melko kallis.
220 on selkeästi notkeampi liikkumaan, koska toinen turbo herää jo alhaisilla kierroksilla. Maksimivääntö on käytössä lähes heti liikkeelle lähtiessä. Enemmän ajettuna ero yksi ja kaksi turboisten välillä vielä kasvaa. Kaks'satasen liikkeellelähtö muuttuu selkeästi tahmeammaksi kuin 220:sen. Toki omissa vertailuissa 220:ssä on ollut myös 7 vaihteinen laatikko verrattuna vanhempaan 5 vaiht. 220 lähti liukkaammin vaikka olisi ollut laatikosta talviasetus.
Omalla kohdalla valinta olisi selkeästi 220 noista kahdesta, jos autot ovat kunnoltaan yhtä hyviä.
220 on selkeästi notkeampi liikkumaan, koska toinen turbo herää jo alhaisilla kierroksilla. Maksimivääntö on käytössä lähes heti liikkeelle lähtiessä. Enemmän ajettuna ero yksi ja kaksi turboisten välillä vielä kasvaa. Kaks'satasen liikkeellelähtö muuttuu selkeästi tahmeammaksi kuin 220:sen. Toki omissa vertailuissa 220:ssä on ollut myös 7 vaihteinen laatikko verrattuna vanhempaan 5 vaiht. 220 lähti liukkaammin vaikka olisi ollut laatikosta talviasetus.
Omalla kohdalla valinta olisi selkeästi 220 noista kahdesta, jos autot ovat kunnoltaan yhtä hyviä.
C124 W212 W213
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
No jos kunto ja varusteetkin ovat samat, niin ehdottomasti 220. Jos 200:ssa on merkittävästi paremmat varusteet, niin sitten ota se ja ohjelma sisään
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
Kumpi tahansa niin ohjelmaa sisäänLegge kirjoitti:No jos kunto ja varusteetkin ovat samat, niin ehdottomasti 220. Jos 200:ssa on merkittävästi paremmat varusteet, niin sitten ota se ja ohjelma sisään
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
Mitä tarkoitat kun sanot "ohjelma sisään"?
Re: Kumpi vai kampi Eemeli?
sitä että laitat tabletista katsomon kautta kolmosen pyörimään ja laitat sen auton penkille. Siinä sitten on ohjelmaa auton sisällä.358 kirjoitti:Mitä tarkoitat kun sanot "ohjelma sisään"?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010