W210 320CDI vaihdelaatikon ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Janneliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 07.06.2016 07:41

W210 320CDI vaihdelaatikon ongelmat

Viesti Kirjoittaja Janneliini »

Moro!

Lyhyestä virsi kaunis; 320Cdi Väyrynen tekee semmoista, että kylmällä koneella vaihdelaatikko toimii erinomaisesti, pitää vaihdetta päällä ja vaihtaa vasta kun kierrokset ovat ylhäällä, riippuen tietenkin kaasun asennosta ja kiihdytyksestä, mutta toimii siis täydellisesti.

Mutta kun kone lämpenee, niin vaihdelaatikko ei vaihda kickdownillakaan pienemmälle, välillä kierrokset jäävät vain reiluun 2000rpmmään (kahteentuhanteen), tuntuu kuin olisi tehot kateissa. Kierrokset matkavauhdissa "hummaa" siinä kahdentonnin paikkeilla, ja pienemmälle vaihdettaessa pakkotoiminnolla kierrokset eivät nouse yli 3tuhannen (3000). Jos laittaa ajosta esim. pakkokolmosen päälle, kierrokset jäävät vain 3tuhanteen, eli ei kierrä? :wtf: :crazy:

(meinaa olla ohittaminen aika jännittävää ku mikään vaihde ei kierrä yli 3000kierrosta....)

Auton kun käyttää sammuksissa, niin toimii taas muutaman minuutin. Vaihteisto antoi vikakoodina jokuaika sitten: vaihteenvalitsijan asentotunnistin.

Missä ensinnäkin sijaitsee tuo vaihteenvalitsijan asentotunnistin? Vaihdanko Vaihdelaatikon ohjainyksikön? Auttaako se vai onko vika jossain muualla, missä?

Kiitokset vastauksista ja neuvoista, nimittäin ensimmäinen ja ehkä viimeinen mercedes mulla kyseessä..... :mrgreen: :mrgreen:
- W204 & S212 -
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 320CDI vaihdelaatikon ongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janneliini kirjoitti:Moro!

Lyhyestä virsi kaunis; 320Cdi Väyrynen tekee semmoista, että kylmällä koneella vaihdelaatikko toimii erinomaisesti, pitää vaihdetta päällä ja vaihtaa vasta kun kierrokset ovat ylhäällä, riippuen tietenkin kaasun asennosta ja kiihdytyksestä, mutta toimii siis täydellisesti.

Mutta kun kone lämpenee, niin vaihdelaatikko ei vaihda kickdownillakaan pienemmälle, välillä kierrokset jäävät vain reiluun 2000rpmmään (kahteentuhanteen), tuntuu kuin olisi tehot kateissa. Kierrokset matkavauhdissa "hummaa" siinä kahdentonnin paikkeilla, ja pienemmälle vaihdettaessa pakkotoiminnolla kierrokset eivät nouse yli 3tuhannen (3000). Jos laittaa ajosta esim. pakkokolmosen päälle, kierrokset jäävät vain 3tuhanteen, eli ei kierrä? :wtf: :crazy:

(meinaa olla ohittaminen aika jännittävää ku mikään vaihde ei kierrä yli 3000kierrosta....)

Auton kun käyttää sammuksissa, niin toimii taas muutaman minuutin. Vaihteisto antoi vikakoodina jokuaika sitten: vaihteenvalitsijan asentotunnistin.

Missä ensinnäkin sijaitsee tuo vaihteenvalitsijan asentotunnistin? Vaihdanko Vaihdelaatikon ohjainyksikön? Auttaako se vai onko vika jossain muualla, missä?

Kiitokset vastauksista ja neuvoista, nimittäin ensimmäinen ja ehkä viimeinen mercedes mulla kyseessä..... :mrgreen: :mrgreen:
Tunnistin on kepissä
(usein täynnä ransaknperunoita kahvia ym autoon kuulumatonta)
mitä tuli *:rin antaman vikakoodin ohjatujen tarkistusten tulokseksi
mitä vika koodeja *:ri antaa nyt
onko laatikkoa huolettu kosaka(an)
tarkistele hantin puolella kone huonessa olevasta mustast laatikosta onko sen sislää olevan TCU:un öljyn taso mikä

sinnä kohdin kun kone ei ota kuin 3000 on kone vikatillassa(se sotkee myös laatikon vaihtamisen)

kova homma pitää ajossa paljon on pelti töitä tiedossa jos meinki on tuolla ensimäisellä ja viimäisellä autolla ajella
kaikki loppu elämän ajelut sikäli jos eloa ja ajelua on vielä useita kymmeniä vuosia edessä eikä ole tarkoitus tuota vaihtaa
missän kohdin tuorrempaan mersuun :D
tarkoitus jatkaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W210 320CDI vaihdelaatikon ongelmat

Viesti Kirjoittaja simosami »

Osittain sopisivat oireet myös EGR piikkiin. EGR ei aina anna vikakoodia. Mutta jos star on saatavilla, kannattaa tutkia sillä myös.

EGR Puhdistus ei maksa paljoa. Huollossa sitä eivät tee, vaan jää omaksi iloksi :thumbdown:

ERG kannattaa siis avata ja puhdistaa. Ja on siellä myös läppäventiili moottori ja turbon säätömoottorit, jotka kannattaa tarkistaa.

Tässä ohje EGR avaamiseen. Ei ole kovin iso homma. Ekalla kerralla menee kuitenkin muutama tunti ihmettelyyn.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;


Googelilla löytyy lisää
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Janneliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 07.06.2016 07:41

Re: W210 320CDI vaihdelaatikon ongelmat

Viesti Kirjoittaja Janneliini »

Moi!

Kiitokset vastauksista, täytyy tsekata nyt ensin tuo, että onko öljyä noussut vaihdelaatikon ohjainyksikkökoteloon. Vironmaalta sais n. 30e käytetyn ohjainboksin, voisi melkein varalta vaihtaa siihen hintaan. :roll:

Ahaa, pitääpä paneutua tuohon EGR-hommaan tässä vkloppuna kun saa auton talliin. Kiitos neuvosta! :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Edit: Ja joo, vaihdelaatikon öljyt vaihdatan lähiaikoina.
- W204 & S212 -
Vastaa Viestiin