Automaattivaihteiston öljynvaihto
Automaattivaihteiston öljynvaihto
Olen miettinyt, että milloin ja miten kannattaisi automaattivaihteiston öljy vaihtaa?
Minkä verran automaattivaihteiston öljy tyypillisesti kestää ajoa? Mikä olisi sellainen realistinen öljyn vaihtoväli? Mitä ongelmia alkaa syntymään jos vaihteistoöljyllä ajetaan pitkään tai "lähes ikuisesti"? Onko olemassa jotain sellaisia automaattivaihteiston vikoja tai ominaisuuksia jotka saattavat pahentua öljynvaihdon takia?
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto? Mitä olisi hyvä vaatia/pyytää työn tekijää vaihdossa sitten suorittamaan? Mitä osia vaihdon yhteydessä luonnostaan vaihtuu tai kannattaisi vaihdattaa?
Missä hintaluokassa tuollaisen automaattivaihteiston öljynvaihdon pitäisi olla?
Sitten lisäkysymyksenä, että osaako/voiko/kannattaako kokemattoman maallikon vaihtaa automaattivaihteiston öljyt? Mitä tavallinen kadun tallaaja pystyy tekemään ja onko kokemattomalla suuretkin mahdollisuudet mokata koko juttu aina vaihteiston hajoamiseen asti?
Minkä verran automaattivaihteiston öljy tyypillisesti kestää ajoa? Mikä olisi sellainen realistinen öljyn vaihtoväli? Mitä ongelmia alkaa syntymään jos vaihteistoöljyllä ajetaan pitkään tai "lähes ikuisesti"? Onko olemassa jotain sellaisia automaattivaihteiston vikoja tai ominaisuuksia jotka saattavat pahentua öljynvaihdon takia?
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto? Mitä olisi hyvä vaatia/pyytää työn tekijää vaihdossa sitten suorittamaan? Mitä osia vaihdon yhteydessä luonnostaan vaihtuu tai kannattaisi vaihdattaa?
Missä hintaluokassa tuollaisen automaattivaihteiston öljynvaihdon pitäisi olla?
Sitten lisäkysymyksenä, että osaako/voiko/kannattaako kokemattoman maallikon vaihtaa automaattivaihteiston öljyt? Mitä tavallinen kadun tallaaja pystyy tekemään ja onko kokemattomalla suuretkin mahdollisuudet mokata koko juttu aina vaihteiston hajoamiseen asti?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5718
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
mikähän auto (merkki/tyyppi) olisi kyseessä ja vaikka lisäksi vuosimalli 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
salla_ kirjoitti:Olen miettinyt, että milloin ja miten kannattaisi automaattivaihteiston öljy vaihtaa?
Minkä verran automaattivaihteiston öljy tyypillisesti kestää ajoa? Mikä olisi sellainen realistinen öljyn vaihtoväli? Mitä ongelmia alkaa syntymään jos vaihteistoöljyllä ajetaan pitkään tai "lähes ikuisesti"? Onko olemassa jotain sellaisia automaattivaihteiston vikoja tai ominaisuuksia jotka saattavat pahentua öljynvaihdon takia?
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto? Mitä olisi hyvä vaatia/pyytää työn tekijää vaihdossa sitten suorittamaan? Mitä osia vaihdon yhteydessä luonnostaan vaihtuu tai kannattaisi vaihdattaa?
Missä hintaluokassa tuollaisen automaattivaihteiston öljynvaihdon pitäisi olla?
Sitten lisäkysymyksenä, että osaako/voiko/kannattaako kokemattoman maallikon vaihtaa automaattivaihteiston öljyt? Mitä tavallinen kadun tallaaja pystyy tekemään ja onko kokemattomalla suuretkin mahdollisuudet mokata koko juttu aina vaihteiston hajoamiseen asti?
Yleisesti foorumilla puhutaan että laaatikkoöljyt olisi hyvä vaihtaa 60000km välein. Pitkään ajetut öljyt aiheuttaa nykivää vaihtamista ja kierrosten heijaamista. Oikein ristuksen pitkään ajetut sitten ennenpitkää särkee sieltä jotakin. Nämä koskee automaattilaatikkoa, kerro millainen auto sulla on? Huuhtelemalla tehty öljynvaihto pyörii hintaluokassa 250-400€. Jos ihan maallikko on, niin ei kannata rueta itse vaihtamaan.
E350CDI&A180CDI
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Pahoitteluni - ajattelin, että tällä ei ole niinkään suurta merkitystä.touhottaja kirjoitti:mikähän auto (merkki/tyyppi) olisi kyseessä ja vaikka lisäksi vuosimalli
No mutta jos se auttaa vastaamaan paremmin kysymyksiini, niin tässä lähtötiedot: Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Itseäni mietityttää vielä, että:
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto?
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tavallisessa vaihdossa otetaan öljyt ulos ja laitetaan uudet sisään. Huuhteluvaihdossa öljyä juoksutetaan vaihteiston läpi niin että se tulee "huuhdeltua". Itse tein edelliseen autoon joka toisen vaihdon huuhdellen ja joka toisen ei-huuhdellen. Jokaisella on varmaan oma mielipide miten olisi parasta.salla_ kirjoitti:Itseäni mietityttää vielä, että:
Jossakin puhutaan öljynvaihdosta ja jossain toisaalla huuhtelu öljynvaihdosta. Mitä etua näistä eri vaihdoista saavutetaan ja milloin millekin vaihteistolle pitää tehdä eri öljynvaihto?
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Jos momentinmuuntimessa ei ole tyhjennysproppua niin huuhteluvaihto oikeastaan ainoa vaihtoehto. Pitkälti mielipidekysymys niissä joissa proppu on.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Niin ja oliko tässä autossani tyhjennysproppu turbiinissa vai ei? Mikähän mahtaa olla tuo turbiinin tilavuus? Onko vaihteistossa jotain muuta paikkaa minne vanhaa öljyä voisi jäädä ratkaisevia/merkittäviä määriä?DBFI kirjoitti:Jos momentinmuuntimessa ei ole tyhjennysproppua niin huuhteluvaihto oikeastaan ainoa vaihtoehto.
Suoritetaanko huuhteluvaihto kaikissa tapauksissa samalla tavalla/periaatteella? Saavutetaanko huuhtelussa varmasti tilanne jossa vaihteistossa on vain uutta öljyä? Millaisella määrällä öljyä (vai millä muulla) tuo huuhtelu suoritetaan? Tarvitaanko tähän jokin huuhtelupumppu vai miten se suoritetaan?Pitkälti mielipidekysymys niissä joissa proppu on.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Lueappas tuosta, jos selvittäisi asiaa:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ljynvaihto" onclick="window.open(this.href);return false;
Proppu on tai ei, varmuuden saa vain katsomalla.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ljynvaihto" onclick="window.open(this.href);return false;
Proppu on tai ei, varmuuden saa vain katsomalla.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Avataanko laatikkoa tällaisessa "normaalivaihdossa"? Vaihtuuko jokaisessa automaattivaihteiston öljynvaihdossa tarvittavat osat vaihteiston sisältä? Pitäisikö jotain vaihtaa?tj86430 kirjoitti:Tavallisessa vaihdossa otetaan öljyt ulos ja laitetaan uudet sisään.
Millaisia työkaluja tähän, lähinnä huuhteluun tarvitaan? Jos huuhtelussa tarvitaan jonkinlaista huuhtelupumppua, niin mistä tuollaisen saa hankittua?Itse tein edelliseen autoon joka toisen vaihdon huuhdellen ja joka toisen ei-huuhdellen.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Yritin lukea, mutta ymmärtämisestä ei ole takuita. Siellä käsiteltiin (ymmärtääkseni) useammankin eri vaihteiston asioita. Sen verran sujuvasti puhuttiin ristiin eri asioita. Ei välttämättä selventänyt asiaa ollenkaan.noroljan kirjoitti:Lueappas tuosta, jos selvittäisi asiaa:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ljynvaihto" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi ei selventänyt asiaa - koska esimerkiksi siellä esitettiin useampikin tapa "huuhdella" vaihteisto ja lopuksi sitten vielä haukuttiin eri tavat sopivasti ristiin. Ihan niin kuin selkeyden vuoksi. Joku huuhtelee poistamalla osan ja lisäämällä öljyä vaihteistoon sekä ajamalla viikon ja sitten vaihtamalla taas osan. Toinen sitten huuhtelee irrottelemalla letkuja ja käyttämällä konetta tai sitten vaihdetta päällä tai sitten ei. Selkeää - eikö totta.
A-haa eikös tuosta auton tyypistä ja vuosimallista sitten ollutkaan mitään hyötyäProppu on tai ei, varmuuden saa vain katsomalla.

Nyt sitten voidaan todeta niille "korjaamon sedille", että ei -en aio itse vaihtaa mitään vaihteiston öljyä, kun ei ole praktiikkaa siihen hommaan, eli ei kannata pelätä leivän kapenemista. Koska nykyaikana kaikki vastuu myös huoltotöistä on ulkoistettu asiakkaalle, tarvitsisin jotain lähtötietoja siitä, että mitä pitäisi tehdä ja miksi. Kun minulla ei nyt valitettavasti ole mitään kokemusta tai käsitystä tästä asiasta, niin haluaisin vaan perustiedot siitä, että mitä huoltoa pitäisi tilata. Jos tilaan huollon A, B tai C ja laskusta puuttuu osien D, E tai F hinta, niin tästä pitäisi siis osata päätellä (tietää) että ko. huoltoa ei ole tehty oikein... mutta kun nyt ei ainakaan tiedä

Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tilaa automaattivaihteiston öljynvaihto. Korjaamon pitää tietää että se tehdään kyseiseen autoon huuhtelemalla, ellei tiedä vaihda korjaamoa.
Öljyä käytetään yhteensä vähintään kymmenisen litraa ja asiallinen hinta öljynvaihdolle osineen töineen on noin 300 euroa.
Öljyä käytetään yhteensä vähintään kymmenisen litraa ja asiallinen hinta öljynvaihdolle osineen töineen on noin 300 euroa.
wiimax.fi
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
No viime aikoina on ollut vähän sellaista suuntausta, että kun on tilattu jokin huoltokokonaisuus johonka on kuviteltu kuuluvan määrättyjä asioita sekä sitten kun tämä huolto on tehty ja vähän jälkikäteen on ihmetelty, että tuohonkaan ei ole edes koskettu ja jälkikäteen sitten lähdetty kyselemään, että mikäs on, niin vastaukseksi on vain saanut toteamuksen, että "eihän tämä tietenkään kuulu tähän huoltopakettiin". Kyllä huoltoa tilatessa mainostetaan, että "kaikki huolletaan". Jälkikäteen on sitten turha kysellä mitään hinnan alennusta tekemättömistä töistä.dealer kirjoitti:Korjaamon pitää tietää että se tehdään kyseiseen autoon huuhtelemalla, ellei tiedä vaihda korjaamoa.
Kyllä korjaamon pitäisi tietenkin tietää, mutta se on eri juttu jaksetaanko tehdä sen mukaan mitä pitäisi tehdä. Se on vaan niin paljon helpompaa tehdä vähän sinne päin, säästää ajassa ja materiaaleissa, mutta lasku kyllä osataan kirjoittaa. Laskujen kirjoittaminenhan on sitä tuottavinta työtä. On valitettavan huonoja kokemuksia siitä mikä on työn laatu. Kyllä olen valmis maksamaan asiallisesta työstä, mutta eihän asiallinen työ yleensä juurikaan kalliimmaksi tule koska osaava tekijä tekee asiat nopeasti ja tehokkaasti.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tuohon on hellpo konstisalla_ kirjoitti:No viime aikoina on ollut vähän sellaista suuntausta, että kun on tilattu jokin huoltokokonaisuus johonka on kuviteltu kuuluvan määrättyjä asioita sekä sitten kun tämä huolto on tehty ja vähän jälkikäteen on ihmetelty, että tuohonkaan ei ole edes koskettu ja jälkikäteen sitten lähdetty kyselemään, että mikäs on, niin vastaukseksi on vain saanut toteamuksen, että "eihän tämä tietenkään kuulu tähän huoltopakettiin". Kyllä huoltoa tilatessa mainostetaan, että "kaikki huolletaan". Jälkikäteen on sitten turha kysellä mitään hinnan alennusta tekemättömistä töistä.dealer kirjoitti:Korjaamon pitää tietää että se tehdään kyseiseen autoon huuhtelemalla, ellei tiedä vaihda korjaamoa.
Kyllä korjaamon pitäisi tietenkin tietää, mutta se on eri juttu jaksetaanko tehdä sen mukaan mitä pitäisi tehdä. Se on vaan niin paljon helpompaa tehdä vähän sinne päin, säästää ajassa ja materiaaleissa, mutta lasku kyllä osataan kirjoittaa. Laskujen kirjoittaminenhan on sitä tuottavinta työtä. On valitettavan huonoja kokemuksia siitä mikä on työn laatu. Kyllä olen valmis maksamaan asiallisesta työstä, mutta eihän asiallinen työ yleensä juurikaan kalliimmaksi tule koska osaava tekijä tekee asiat nopeasti ja tehokkaasti.
pyydä niiltä etukäteen lista mitä hintaan sisältyy
ja jälki käteen jos toteaa että ei kaikea ole tehty niin helpottaa jonkin verran noita jälki selvitelyjä
E: ja eimittän semmoista ylimalkaista että joo huolto ohjelman mukainen...
vaan mitä se sislätää sislätääkö muutakin kuin leiman huoltokirjaan ja laskun/kuitin rahojen vastaan oton
jos korjaamo tarvisee vaikka tuohon laatikon huoltoon ohjeita niin se ei ole asikaan tehtävä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Näin minäkin ajattelen tästä. Tosin tänä päivänä tuntuu olevan niin, että asiakkaan on syytä tietää melko tarkkaan mitä haluaa, muuten huoltoliike tekee mitä itse haluaa - useimmiten jättää kylmän rauhallisesti tekemättä.CDI203 kirjoitti:jos korjaamo tarvisee vaikka tuohon laatikon huoltoon ohjeita niin se ei ole asikaan tehtävä
Kunhan nyt purnaan yleisellä tasolla, erityisesti kohdistamatta sitä ketään kohtaan. Jos ajatellaan tilanne, että kyseessä on autoilija joka vain "ajaa" autoaan, eikä tiedä tai ymmärrä siitä mitään sen tarkempaa (on vain auton käyttäjä) - että esimerkiksi tietyt isommat öljynvaihdot ovat vakioiden huolto-ohjelmien ulkopuolella. Osa auton omistajista ei halukaan tietää mitään autostaan, kunhan se vain avaimesta käynnistyy. En toisaalta tietysti tiedä, että pitäisikökään tietää - olkoon toisilla ihmisillä vain oikeus ajaa autoa tietämättä siitä mitään sen tarkemmin. Tämä asenne saattaa toki muodostua jossain vaiheessa kovin kalliiksi tai rahallahan siitä itseasiassa selviää

Sanotaan, että köyhäähän se vaan kirpaisee. Tämä ainakin pitää omalla kohdallani paikkansa. Minulla on aina ollut edullisia, vähän vanhempia, reilusti ajettuja autoja. Rahaa on vähän ja kaiken sen mitä siihen sitten sijoittaa toivoisi tuottavan reilusti lisää ajokilometrejä tai ainakin muuta hyötyä. Olen valmis maksamaan kunnollisesta työstä kohtuullisen korvauksen. Toisaalta kynätöistä en halua maksaa tai huoltamattomista töistä. Valitettavasti näistä on liikaa kokemuksia viimeaikaisista korjaamokäynneistä.
Toimiva huolto-organisaatiohan seuraa aktiivisesti asiakkaan ajoneuvon kilometrejä, arvioi ajoneuvon käyttöä ja kulumaa sekä informoi asiakasta, että "tämä ja tämä huolto pitäisi tehdä, kun se ei kuulu (vakio)huolto-ohjelmaan". Jostain kumman syystä näin ei kuitenkaan näyttäisi tapahtuvan? Minusta on jotensakin käsittämätöntä, että marginaalisen hintainen vaihteiston öljynvaihto ei tapahdu huolto-ohjelmassa automaattisesti tietyssä kilometrimäärässä vaan se on joko huoltoliikkeen viitsimisen tai muistamisen varassa, asiakkaan ymmärryksen tai panostushalun muassa. Vastaavasti jos taas vaihdelaatikko tästä "pamahtaa - minkä se tekee ennemmin tai myöhemmin jos öljyjen kunnosta ei huolehdita - ovat kustannukset monin kymmen kertaiset alkuperäiseen huoltohintaan verrattuna.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Koin samanlaista tuskaa 6-7 vuotta sitten ja silloin päätin, että huollan jatkossa autoni itse. Paljon on myynnissä sellaisia autoja joissa on "täydellinen" Vehon (tai merkkiliikkeen) huoltokirja. No kun asiaan on edes vähän perehtynyt tietää, että näitä autoja on huollettu vain ja ainoastaan niiltä osin, kun huolto-ohjelmassa kerrotaan ja tietää mitä on jäänyt (yleensä) tekemättä.
Vaihdelaatikon, perän (perien/mahdollisen jakolaatikon), Airmaticin tai ABC-alustan huolto ei oikeastaan kuulu ollenkaan huolto-ohjelmiin. Lootasta riippuen 50-120 tkm kohdalla kuuluu kerran vaihtaa oljyt. No sitten kun ostaa tälläisen 400 tkm ajetun mersun, jossa on täydellinen huoltokirja on siitä kaikki tärkeät huollot menneet pitkäksi jo aikoja sitten. Moottorin öljyjen vaihtovälikin tuntuu kokoajan kasvavan. Vähän epäilen, että paljon ajettuna olisi moottori samassa kunnossa Longlifeilla ajettuna tai vaikka 15 tkm välein vaihdetulla välillä.
Ei kaikilla ole tietysti mielenkiintoa tai mahdollisuuttakaan huoltaa itse autoajaan, mutta ainakin on hyvä tietää mitä korjaamolta tilaa. Tuon ikäisessä autossa, kun ketjunaloittajalla on on vain A ja B-huollot, jolla voi pyyhkiä lattiaa. Moottoriöljyn vaihtoja ne molemmat käytönnössä on. Ehkä joku suodatin saattaa kuulua ohjelmaan sentäs
Hyviä huoltoja on vain todella vaikea löytää. Täällä kirjoittelevat heput kyllä tietävät mitä tekevät, (tässäkin ketjussa muutama), joten hyviä huoltoja kyllä on olemassa sentäs
Lisäksi löytyy tuossa ylläolevilta kavereilta sellaista osaamista, jota ei monesta "huollosta" löydy koko suomesta.
Tuosta turbiini propusta vielä, niin yleisesti on käsitys kait että tuossa vuosituhannen vaihteessa se poistui 5G-laatikosta (722.6), ja mulla esim -01 320 CDI ässässä se on, mutta -02 Väykyssä ei sitten olekkaan. Taas sitten 7G-laatikossa (722.9) -06 se multa löytyy. Näissä on siis eroja.
Olen itse vain tyhjentänyt laatikon ja turbiinin, vaihtanut suodattimen, tiivisteet ja plugin (722.6 lootasta siis.). Jäähyttimeen jää vähän vanhaa öljyä näin tehtynä. Jos taas ei ole proppua, niin sitten huuhdellut paluuletkun irroittamalla sen 10-14 litraa läpi.
Vaihdelaatikon, perän (perien/mahdollisen jakolaatikon), Airmaticin tai ABC-alustan huolto ei oikeastaan kuulu ollenkaan huolto-ohjelmiin. Lootasta riippuen 50-120 tkm kohdalla kuuluu kerran vaihtaa oljyt. No sitten kun ostaa tälläisen 400 tkm ajetun mersun, jossa on täydellinen huoltokirja on siitä kaikki tärkeät huollot menneet pitkäksi jo aikoja sitten. Moottorin öljyjen vaihtovälikin tuntuu kokoajan kasvavan. Vähän epäilen, että paljon ajettuna olisi moottori samassa kunnossa Longlifeilla ajettuna tai vaikka 15 tkm välein vaihdetulla välillä.
Ei kaikilla ole tietysti mielenkiintoa tai mahdollisuuttakaan huoltaa itse autoajaan, mutta ainakin on hyvä tietää mitä korjaamolta tilaa. Tuon ikäisessä autossa, kun ketjunaloittajalla on on vain A ja B-huollot, jolla voi pyyhkiä lattiaa. Moottoriöljyn vaihtoja ne molemmat käytönnössä on. Ehkä joku suodatin saattaa kuulua ohjelmaan sentäs


Tuosta turbiini propusta vielä, niin yleisesti on käsitys kait että tuossa vuosituhannen vaihteessa se poistui 5G-laatikosta (722.6), ja mulla esim -01 320 CDI ässässä se on, mutta -02 Väykyssä ei sitten olekkaan. Taas sitten 7G-laatikossa (722.9) -06 se multa löytyy. Näissä on siis eroja.
Olen itse vain tyhjentänyt laatikon ja turbiinin, vaihtanut suodattimen, tiivisteet ja plugin (722.6 lootasta siis.). Jäähyttimeen jää vähän vanhaa öljyä näin tehtynä. Jos taas ei ole proppua, niin sitten huuhdellut paluuletkun irroittamalla sen 10-14 litraa läpi.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Kilometrien seuraaminen on asiakkaan tehtävä huoltojen väliä ajatellen, mutta korjaamon pitää pystyä arvioimaan tarvittavan huollon laajuus asiakkaan ilmoitettua paljonko autolla on nyt ajettu.salla_ kirjoitti:Toimiva huolto-organisaatiohan seuraa aktiivisesti asiakkaan ajoneuvon kilometrejä, arvioi ajoneuvon käyttöä ja kulumaa sekä informoi asiakasta, että "tämä ja tämä huolto pitäisi tehdä, kun se ei kuulu (vakio)huolto-ohjelmaan". Jostain kumman syystä näin ei kuitenkaan näyttäisi tapahtuvan? Minusta on jotensakin käsittämätöntä, että marginaalisen hintainen vaihteiston öljynvaihto ei tapahdu huolto-ohjelmassa automaattisesti tietyssä kilometrimäärässä vaan se on joko huoltoliikkeen viitsimisen tai muistamisen varassa, asiakkaan ymmärryksen tai panostushalun muassa.
Ellei auton ole huollettu kyseisellä korjaamolla jo vähintään noin 60000 kilometrin ja muutaman vuoden ajan eikä siinä ole sähköistä huoltokirjaa on asiakkaan huoltoaikaa varattaessa osattava kertoa vähintään kyseiseltä ajalta / matkalta mitä huoltoja on tehty.
Vaihteiston (automaatti) öljynvaihto ei useimpien asiakkaiden mielestä ole hinnaltaan niin halpa että sen voisi tehdä etukäteen sopimatta.
Korjaamon ei myöskään ole mahdollista toimia niin että asiakas varaa huoltoajan ja vasta auton tullessa huoltoon määritellään huollon tarve. Vähimmillään huollossa menee aikaa alle tunti, enimmillään 3-4 tuntia.
Ongelma on myös se että asiakas varaa ajan moottoriöljynvaihtoon eikä ymmärrä että paljon muutakin pitäisi tehdä. Tässä kohtaa korjaamon pitää ottaa vastuuta ja kertoa muusta huollon tarpeesta sikäli kun huoltohistoriasta on / saadaan riittävästi tietoa.
Esimerkkinä tältä päivältä CLS320cdi joka tuli "öljynvaihtoon" ja asiakkaan kanssa jutellessa sain luvan tarkistaa ilmansuodattimien kunnon, kuvassa toinen vanhoista.

Lisäksi vaihdettiin myös varsin tukossa ollut sisäilmasuodatin ja tarkistettiin jakoketjun venymä ym.
Asiakas lähti tyytyväisenä varattuaan uuden ajan jarrujen korjaukseen ja muutaman alustan nivelen vaihtoon.
---------------
Päivän viimeinen öljynvaihto oli tällaiseen autoon, edellisen kuvan ilmansuodatin ei siis todellakaan tästä


wiimax.fi
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Noin periaatteessa jakoavain ja lenkkikin pysyy kädessä ja joskus on tullut vaihdettua aikaisemmista toisen merkkisistä autoista jokusen kerran moottorin öljyt suodattimin ja joissakin harvoissa tapauksissa jopa perän öljyjä. Toiminta on periaatteessa tuttua, mutta koska nyt varsinkin Mersussa on automaattilaatikko (elämäni ensimmäinen auto jossa sellainen nyt on...) niin varoituksen sanoja kuunneltuani ajattelin olla kovin, kovin varovainen sen suhteen, että mitä teen itse ja mitä ostan rahalla.noroljan kirjoitti:Koin samanlaista tuskaa 6-7 vuotta sitten ja silloin päätin, että huollan jatkossa autoni itse.
Lapsenomaisesti ajattelin, että tämä on sellainen foorumi, että kun otan nöyrästi lakin käteeni ja kysyn perusneuvoja ja ohjeita asioiden tekemiseen, niin saattaa siinä samassa itsekin oppia jotain hyvää. Olen pahoillani, että kysymykseni kuulostavat naurettavan helpoilta ja lapsenomaisilta. Ikävää, että joudun vaivaamaan teitä tallaisilla typerillä kysymyksilläni.
Valitettavasti minulla on erittäin huonoja kokemuksia pääsääntöisesti jopa merkkiliikkeiden huoltotoiminnasta. On siis tehty sellaisia virheitä ja mokia jotka ovat pitkässä juoksussa johtaneet kalliisiin vaurioihin. Jälkikäteen kun on perätty vastuita, ei olla osattu oikein ottaa mitään kantaa, "voi, voi, no harmi, että näin on päässyt käymään".Paljon on myynnissä sellaisia autoja joissa on "täydellinen" Vehon (tai merkkiliikkeen) huoltokirja. No kun asiaan on edes vähän perehtynyt tietää, että näitä autoja on huollettu vain ja ainoastaan niiltä osin, kun huolto-ohjelmassa kerrotaan ja tietää mitä on jäänyt (yleensä) tekemättä.
Uskallan väittää, että lähes mikä tahansa nykyöljy kestää moottorissa vähintään sen 10...15 tkm kunhan öljyn vaatimustaso on oikea ja viskositeetti. Itse olen lyhyiden öljynvaihtovälien kannalla.Vähän epäilen, että paljon ajettuna olisi moottori samassa kunnossa Longlifeilla ajettuna tai vaikka 15 tkm välein vaihdetulla välillä.
Olen aina ymmärtänyt sen öljyasian niin, että varsinkin dieselmoottoreissa, on öljyn yksi päätehtävä voitelemisen lisäksi se, että se puhdistaa konetta noesta (palojätteistä). Öljyllä on siis "peseviä" ominaisuuksia. No nyt jos öljy pesee palojätteitä irti koneesta sen toinen ominaisuus on se, että sen pitää ne palojätteet itsessään (öljy "likaantuu"). Nyt jos samat öljyt kiertää koneessa 40 tkm, ovat ne selvästi likaisempia kun 10 tkm kiertäneet. Eivätkä en epäpuhtaudet ainakaan edesauta koneen kulumisen vähenemistä...
Juurikin näin. Jotta osaa tilata oikeat huollot, on ymmärrettävä ainakin jollain tasolla, että automaattilaatikon öljyt pitää vaihtaa ajallaan. Kyllä minua vähän kiinnostaa tietää, että mitä eri vaihtojen välillä on eroja ja miten työsuoritukset eroavat toisistaan. Siten on helpompi hyväksyä mahdollinen laskukin.Ei kaikilla ole tietysti mielenkiintoa tai mahdollisuuttakaan huoltaa itse autojaan, mutta ainakin on hyvä tietää mitä korjaamolta tilaa.
Voisiko joku ystävällisesti vähän avata mitä näissä huolloissa on sisällä? Löytyisikö jostain vähän listaa mitä niissä kuuluisi olla?on vain A ja B-huollot
Nyt saisi sitten vähän mainostaa niitä liikkeitään, ihan minun luvallanijoten hyviä huoltoja kyllä on olemassa sentäsLisäksi löytyy tuossa ylläolevilta kavereilta sellaista osaamista, jota ei monesta "huollosta" löydy koko suomesta.

On hienoa, että on ammattitaitoa. Ymmärrän toki, että aloittelijan kysymykset koetaan ärsyttävinä, kun niitä peruskysymyksiä tulee aina vaan uudelleen ja uudelleen. Olen yrittänyt etsiä vähän sellaista perustietoa kootusti keräävää threadia autostani siinä onnistumatta. Kieltämättä on vähän raskasta lukea sellaisia ketjuja joissa on ihan aluksi kysytty asiallisesti jotain ja jokunen sinne päin oleva vastauskin saatu, mutta sitten keskustelu on singonnut lähes valon nopeudella tangentin suuntaan pois aiheesta.
Juu nyt kun tiedän, olen asennoitunut siihen niin, että se pitää kerran katsoa, että onko sellainen siellä vai ei. Edellinen omistaja sitä ei osaa kertoa kun ei ole koskaan käynytkään auton alla vaan ostanut kaikki palvelut rahalla.Tuosta turbiini propusta vielä
Kun nämä mallimerkinnät ovat nyt vähän enemmän kun hakusessa...5G-laatikosta (722.6)

Kun puhutaan W210 korisesta autosta, niin onko niissä kaikki 5-vaihteiset (automaatti)laatikot tyyppiä 722.6?
Minkä tyyppistä öljyä ne vaativat? Onko se samaa öljyä kun esimerkiksi Motonetin tuote 59-0042?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590042/ ... b236-14-1l#" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun autosta keskustellaan, niin en oikein tiedä, että mitä tyyppitietoja siitä pitäisi antaa, että siitä käy yksiselitteisesti ilmi se mitä haetaan? Jotenkin olen kokenut, että pelkkä tyyppi E270 CDI ei kerro juuri mitään?
Kun olen epävarma rakenteesta ja öljynvaihdon suorittamisesta joudun siis vielä kysymään kertaalleen vahvistusta käsitykselleni:Olen itse vain tyhjentänyt laatikon ja turbiinin, vaihtanut suodattimen, tiivisteet ja plugin (722.6 lootasta siis.). Jäähyttimeen jää vähän vanhaa öljyä näin tehtynä. Jos taas ei ole proppua, niin sitten huuhdellut paluuletkun irroittamalla sen 10-14 litraa läpi.
- öljyä on siis automaattilaatikossa itse vaihteistokoneistossa, turbiinissa, öljyn jäähdyttimessä ja itse öljypohjassa?
- kun ilmeisesti laatikko avataan öljynvaihdon yhteydessä tiputtamalla pohja pois, niin tällöin poistuu luontevasti vain öljypohjassa oleva öljy?
- jos haluaa myös vaihtaa muut öljytilavuudet, on laatikkoa pyöritettävä koneella, jotta laatikon oma öljypumppu kierrättää vanhan öljyn pois ja uutta puhdasta tilalle?
(typeränä aloittelijana luulin, että tähän käytetään jotain erillistä öljynvaihtopumppua, saittepahan hyvät naurut)
- paluuletkuna nyt tarkoitetaan öljyn jäähdyttimeltä palaavaa letkua joka tulee/kiinnittyy öljypohjaan?
- huuhteluvaihdossa lisätään siis vaihteistoon se öljymäärä mitä öljypohja alas tiputtamalla poistuu (n. 4 l) ja se pumpataan pois ja taas lisätään uusi 4 l satsi, niin kauan kunnes paluuletkusta tulee täysin kirkasta uutta öljyä?
- riittääkö vaihteiston öljypumpun toimintaan se, että kone käy vai pitääkö samalla jokin vaihde olla päällä?
- oikea öljyn määrä siis vaihteistossa mitataan jollakin erillisellä öljytikulla?
- öljytikun voi ostaa erillisenä osana tai tehdä itse sopivan?
- öljyn tason mittauksessa piti olla tarkkana, että vaihteiston lämpötila on oikea (lämmin tai kylmä)?
- miksi tässä öljynvaihdon yhteydessä vaihdetaan tuo plugi?
- millainen vaihtotyö tuo plugin vaihto on?
- missä vaiheessa itse öljynvaihtoa se suodatin kuuluu vaihtaa?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Ei vaan enne sitä se se ulos mitä pohjan poistolla sitten uusi suodatin ja muut mitä aikoo uusiasalla_ kirjoitti: Kun puhutaan W210 korisesta autosta, niin onko niissä kaikki 5-vaihteiset (automaatti)laatikot tyyppiä 722.6?
Minkä tyyppistä öljyä ne vaativat? Onko se samaa öljyä kun esimerkiksi Motonetin tuote 59-0042?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590042/ ... b236-14-1l#" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen itse vain tyhjentänyt laatikon ja turbiinin, vaihtanut suodattimen, tiivisteet ja plugin (722.6 lootasta siis.). Jäähyttimeen jää vähän vanhaa öljyä näin tehtynä. Jos taas ei ole proppua, niin sitten huuhdellut paluuletkun irroittamalla sen 10-14 litraa läpi.
Kun olen epävarma rakenteesta ja öljynvaihdon suorittamisesta joudun siis vielä kysymään kertaalleen vahvistusta käsitykselleni:
- öljyä on siis automaattilaatikossa itse vaihteistokoneistossa, turbiinissa, öljyn jäähdyttimessä ja itse öljypohjassa?
- kun ilmeisesti laatikko avataan öljynvaihdon yhteydessä tiputtamalla pohja pois, niin tällöin poistuu luontevasti vain öljypohjassa oleva öljy?
- jos haluaa myös vaihtaa muut öljytilavuudet, on laatikkoa pyöritettävä koneella, jotta laatikon oma öljypumppu kierrättää vanhan öljyn pois ja uutta puhdasta tilalle?
(typeränä aloittelijana luulin, että tähän käytetään jotain erillistä öljynvaihtopumppua, saittepahan hyvät naurut)
- paluuletkuna nyt tarkoitetaan öljyn jäähdyttimeltä palaavaa letkua joka tulee/kiinnittyy öljypohjaan?
- huuhteluvaihdossa lisätään siis vaihteistoon se öljymäärä mitä öljypohja alas tiputtamalla poistuu (n. 4 l) ja se pumpataan pois ja taas lisätään uusi 4 l satsi, niin kauan kunnes paluuletkusta tulee täysin kirkasta uutta öljyä?
- riittääkö vaihteiston öljypumpun toimintaan se, että kone käy vai pitääkö samalla jokin vaihde olla päällä?
- oikea öljyn määrä siis vaihteistossa mitataan jollakin erillisellä öljytikulla?
- öljytikun voi ostaa erillisenä osana tai tehdä itse sopivan?
- öljyn tason mittauksessa piti olla tarkkana, että vaihteiston lämpötila on oikea (lämmin tai kylmä)?
- miksi tässä öljynvaihdon yhteydessä vaihdetaan tuo plugi?
- millainen vaihtotyö tuo plugin vaihto on?
- missä vaiheessa itse öljynvaihtoa se suodatin kuuluu vaihtaa?
minkä jälkeen uutta öljyä ja tuo allaempan ollut huuhtelu pummpu ei missän vaihessa saa päästä kuivana pyörimään
E: linkin öljy sopii 722.6 laatikoihin eli 5v laatikkon mitä on 210 mallissa
mutta halvemlla pääsee kun laitaa 236:10 merkattua
(samat jutut kirjoitanut vimäisen kk aikan monesti tuolta mese fi löyty hyvät ohjeet homaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Kokemuksia 9G automaatin öljynvaihdosta.
Itselle ensimmäinen mersu (S212 ,2014 220BT) ja samalla myös ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Olen ollut todella tyytyväinen tuohon laatikkoon ja sen toimintaan, kävi kuitenkin ilmi, että huoltokirjaan ei ollut merkitty automaattilootan öljynvaihtoa, joka olisi pitänyt tehdä 125tkm kohdalla. No nyt tänään teetin 150tkm ajettuna ko. vaihdon merkkiliikkeessä (Auto-Suni, todella hyvä palvelu), öljyä meni 9,2ltr ja samalla vaihdettiin suodattimet ja tyhjennettiin turbiinista vanhat öljyt. Aivän älyttömän suuri ero, verrattuna vanhoihin öljyihin, ennen hyva laatikko on nyt täysin "silkinpehmeä" vaihdoiltaan, en olisi uskonut kuinka suuri ero ko operaatiolla saavutetaan. Tarttee varmasti seuraava lootan öljynvaihto tehdä jo vähän aiemmin.
Itselle ensimmäinen mersu (S212 ,2014 220BT) ja samalla myös ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Olen ollut todella tyytyväinen tuohon laatikkoon ja sen toimintaan, kävi kuitenkin ilmi, että huoltokirjaan ei ollut merkitty automaattilootan öljynvaihtoa, joka olisi pitänyt tehdä 125tkm kohdalla. No nyt tänään teetin 150tkm ajettuna ko. vaihdon merkkiliikkeessä (Auto-Suni, todella hyvä palvelu), öljyä meni 9,2ltr ja samalla vaihdettiin suodattimet ja tyhjennettiin turbiinista vanhat öljyt. Aivän älyttömän suuri ero, verrattuna vanhoihin öljyihin, ennen hyva laatikko on nyt täysin "silkinpehmeä" vaihdoiltaan, en olisi uskonut kuinka suuri ero ko operaatiolla saavutetaan. Tarttee varmasti seuraava lootan öljynvaihto tehdä jo vähän aiemmin.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Ketjun aloittajalle: sinulla on siis lähemmäs 20-vuotta vanha auto, joten jos vaihteisto toimii, niin ehkä viisain vain ajaa... tietysti voit vaihdattaa laatikonöljyt ja maksaa siitä ilosta sen 700€...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Ketjun aloittaja on todennäköisesti kahdessa vuodessa jo jonkinlaiseen ratkaisuun päätynyt jo...
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Onko eka vaihto 125tkm?Hesusnis kirjoitti:Kokemuksia 9G automaatin öljynvaihdosta.
Itselle ensimmäinen mersu (S212 ,2014 220BT) ja samalla myös ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Olen ollut todella tyytyväinen tuohon laatikkoon ja sen toimintaan, kävi kuitenkin ilmi, että huoltokirjaan ei ollut merkitty automaattilootan öljynvaihtoa, joka olisi pitänyt tehdä 125tkm kohdalla. No nyt tänään teetin 150tkm ajettuna ko. vaihdon merkkiliikkeessä (Auto-Suni, todella hyvä palvelu), öljyä meni 9,2ltr ja samalla vaihdettiin suodattimet ja tyhjennettiin turbiinista vanhat öljyt. Aivän älyttömän suuri ero, verrattuna vanhoihin öljyihin, ennen hyva laatikko on nyt täysin "silkinpehmeä" vaihdoiltaan, en olisi uskonut kuinka suuri ero ko operaatiolla saavutetaan. Tarttee varmasti seuraava lootan öljynvaihto tehdä jo vähän aiemmin.
Mitä vaihto kustansi ?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Kyllä, huoltokirjan mukaan (E220 bluetec 212 -14 G9) eka vaihto on 125tkm kohdalla. Vaihdolle kaikkineen ovh taisi olla 900€.aroline kirjoitti:Onko eka vaihto 125tkm?Hesusnis kirjoitti:Kokemuksia 9G automaatin öljynvaihdosta.
.
Mitä vaihto kustansi ?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Mulla menossa nyt kanssa ensi viikon pe 9G-öljynvaihtoon. Vehon miehen suusta kuultuna vaihtoväli on 125tkm/5v, tai oikeastaan kun auto sitä itse pyytää. Mulla ois oikeasti A0-huolto (@120tkm), eli öljynvaihto ja suodattimet, mutta vaihdatan samalla. Olisi kuulemma voinut lykätä seuraavaan huoltoonkin, mutta mulla tulee 125tkm JA 5v täyteen syyskuussa + laatikko pitää ääntä nelosella moottorijarrutuksessa ja vaihtaa kylmänä töksähdellen. Puhui jotain 700€ hinnasta huollon yhteydessä ja 930€ jos tehdään yksinään. Veho Airport kyseessä.Hesusnis kirjoitti:Kyllä, huoltokirjan mukaan (E220 bluetec 212 -14 G9) eka vaihto on 125tkm kohdalla. Vaihdolle kaikkineen ovh taisi olla 900€.aroline kirjoitti:Onko eka vaihto 125tkm?Hesusnis kirjoitti:Kokemuksia 9G automaatin öljynvaihdosta.
.
Mitä vaihto kustansi ?
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
No niin. Öljyt vaihdettu ja huolto tehty. Laatikkoöljyjen vaihdolla oli kyllä huima vaikutus laatikon toimintaan. Vaihdot pehmeni, kulutus tippui ja kaikki aiemmat oireet katosivat. ketuttaa, etteivät vaihtaneet niitä Alppilan autohuollossa vaikka sitä varten auton sinne vein. Ois nämäkin oireet poistuneet ajat sitten.Juutana kirjoitti:Mulla menossa nyt kanssa ensi viikon pe 9G-öljynvaihtoon. Vehon miehen suusta kuultuna vaihtoväli on 125tkm/5v, tai oikeastaan kun auto sitä itse pyytää. Mulla ois oikeasti A0-huolto (@120tkm), eli öljynvaihto ja suodattimet, mutta vaihdatan samalla. Olisi kuulemma voinut lykätä seuraavaan huoltoonkin, mutta mulla tulee 125tkm JA 5v täyteen syyskuussa + laatikko pitää ääntä nelosella moottorijarrutuksessa ja vaihtaa kylmänä töksähdellen. Puhui jotain 700€ hinnasta huollon yhteydessä ja 930€ jos tehdään yksinään. Veho Airport kyseessä.Hesusnis kirjoitti:Kyllä, huoltokirjan mukaan (E220 bluetec 212 -14 G9) eka vaihto on 125tkm kohdalla. Vaihdolle kaikkineen ovh taisi olla 900€.aroline kirjoitti:Onko eka vaihto 125tkm?Hesusnis kirjoitti:Kokemuksia 9G automaatin öljynvaihdosta.
.
Mitä vaihto kustansi ?
Edit: hintatiedoksi sanotaan, että on kallista.

Viimeksi muokannut Juutana, Ma 05.08.2019 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Hyvä että oireet poistui, vaikka jälkijunassa.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Enpä uskojuu-zo kirjoitti:Ketjun aloittaja on todennäköisesti kahdessa vuodessa jo jonkinlaiseen ratkaisuun päätynyt jo...

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Autojerryssä laitoin mielenkiinnosta tarjouskyselyitä ja sainkin kolme vastausta. Kaksi ensimmäistä samantyylisiä, ei huuhtelumahdollisuutta.
Tarjousten hintahaitari oli 350-490€.
Tämä kolmas herätti mielenkiinnon, onko tuo sopiva tapa tehdä 724,208:iin? 7G. Tuo Forten käyttö, onko kokemuksia?
Hintaan sisältyy:
-vaihteistoöljyn tyhjennys ja laatikon puhdistus Forte New Generation Motor
Flush-puhdisteella
-uuden öljyn
-työn
Käytössämme on uusinta tekniikkaa oleva huoltolaite.
Tarjousten hintahaitari oli 350-490€.
Tämä kolmas herätti mielenkiinnon, onko tuo sopiva tapa tehdä 724,208:iin? 7G. Tuo Forten käyttö, onko kokemuksia?
Hintaan sisältyy:
-vaihteistoöljyn tyhjennys ja laatikon puhdistus Forte New Generation Motor
Flush-puhdisteella
-uuden öljyn
-työn
Käytössämme on uusinta tekniikkaa oleva huoltolaite.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Muista vaihdattaa suodatin myös. Lisähintaa tulee sen mukana tiivisteestä ja pulteista sekä öljyputkesta.
Merkkiliike (wetteri) vaihtoi täällä pohjoisessa 300€:lla öljyt 7g-tronicciin. N. 10 litraa öljyä plus suodatin ja tykötarpeet. Alkuperäisosat.
Merkkiliike (wetteri) vaihtoi täällä pohjoisessa 300€:lla öljyt 7g-tronicciin. N. 10 litraa öljyä plus suodatin ja tykötarpeet. Alkuperäisosat.