W211 vaihteiston öljynlauhditin
W211 vaihteiston öljynlauhditin
Riskiryhmään kuuluva w211 valeo syyläri autossa tällä hetkellä paikalla niin onkohan parempi vaihtaa uusi syyläri vaiko laittaa erillinen lauhdutin, tuntuu olevan montaa mielipidettä, toiset sanoo että käy talvella liian kylmänä sillä lauhduttimella ja yms.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Mitkä ko autoista riskiryhmään kuuluu W/S211 variaatioista?tykemon kirjoitti:Riskiryhmään kuuluva w211 valeo syyläri....
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Höpö höpö liian kylmänä, lisäkennoja myyty ja asenneltu kolminumeroinen määrä eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Saahan kennon termostaatillakin jos haluaa.
wiimax.fi
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Mulla ohitettu koko syyläri. Ei ole ilmennyt ongelmia talvella eikä kesällä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Täys ohitus ei tiedä hyvää...pitää siinä lauhdutin olla tai vaihteistosi ei ole pitkä ikäinen.simppa80 kirjoitti:Mulla ohitettu koko syyläri. Ei ole ilmennyt ongelmia talvella eikä kesällä.
Turbiinilta tuleva öljy on muuten tulista kun se menee lauhduttimeen päin kun turbiini työskentelee erinopeuksilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Kuinkahan paljon se jäähdyttimen läpi menevä jäähdyttää oikeasti sitä öljyä sitten kesäkuumalla? Cdi203 sanoi jossain eri topicikssa että jenkeissä voi näin ollakin mutta se ongelma ei olisi (ainakaan niin suuri) näissä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
kuinkas noit vanhempien laatikot on kestäneet kunnei niissä ole ollenkaan ?
Onkohan mitään merkitystä jos sen orkkis jäähdyttimessä olevan ohittaa just ihan raakasti vaan letkut yhteen tyyliin. 2kk vuodesta saattaa olla lämmintä ja jollei kärryä vetele niin ??
Onkohan mitään merkitystä jos sen orkkis jäähdyttimessä olevan ohittaa just ihan raakasti vaan letkut yhteen tyyliin. 2kk vuodesta saattaa olla lämmintä ja jollei kärryä vetele niin ??
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Mahtaakohan tommonen passata tähän hommaan http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1158&lang=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Kuinka vanhojen ?epk kirjoitti:kuinkas noit vanhempien laatikot on kestäneet kunnei niissä ole ollenkaan ?
Kyllä passaa tykemonin linkin kenno.
wiimax.fi
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
no nää museo ikäiset
eihän niissä mitään tehoja ole mutta ei kyllä normi 220cdissäkään , mahtaisko semmosessa vielä pelittää ilman dramaattista eliniän pudotusta ?

eihän niissä mitään tehoja ole mutta ei kyllä normi 220cdissäkään , mahtaisko semmosessa vielä pelittää ilman dramaattista eliniän pudotusta ?
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Jaa-a, kuka uskaltaisi kokeilla ... kuitenkin kohtuuhinnalla saa kennon letkujen väliin, kannattaako.
wiimax.fi
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Onhan laatikon öljyn lämmöstä mittaus? Mahtaisikohan sieltä olla olemassa vikatila / hälytys liian kuumasta öljystä? Kauanko kestää normaalisti nämä 5 vaihteiset automaatti askit?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Sanoisin että auton iän kestää 5-vaihteiset...paali kunnossa ainakin väyryset ja askit vaan pelaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
dealer kirjoitti:Jaa-a, kuka uskaltaisi kokeilla ... kuitenkin kohtuuhinnalla saa kennon letkujen väliin, kannattaako.
no kaveri tässä miettii, muutaman tonnin auto niin siihen jaksasi edes sitä 200e tuupata vs. 5e letku ja 2 klemmaria.

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Mulla on kokeilu menossa. Mittarissa 410thkm. Auto 2003. En tiedä milloin on ohitettu. Laatikko toimii niin kuin pitää "KOP KOP" ainakin vielä..epk kirjoitti:dealer kirjoitti:Jaa-a, kuka uskaltaisi kokeilla ... kuitenkin kohtuuhinnalla saa kennon letkujen väliin, kannattaako.
no kaveri tässä miettii, muutaman tonnin auto niin siihen jaksasi edes sitä 200e tuupata vs. 5e letku ja 2 klemmaria.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Tiedä sitten mikä kestää ja mikä ei...
yhteensä reilut 100tkm ajelin tuolla omalla kulkimella suomessa ja etelämpän nopeamilla teillä ilman
putket yhdessäkannake oli karissut ja putki värisi katki, vailla mitään onkelmia sen suhteen(vetojakin oli jonkun verran)
tuon jälkeen laitelin ehjän putken minkä jälkeen ajellut 200tkm lisää eikä mitään oireita ole ilmaantuntu,
muutamasta mitkä vain suomessa ajelle laitettu myös puhki ruostunoiden putkien väliin letkut ja yhteen ja eikä niistäkään ole kuulunut mitään onkelmia olevan
(kaipa tuohon jotain vaikutta missä kunnossa laatiko ja turbin muuten on)
varsinaisesti en suositele kuten en myös suositele erilistä lauhdutinta ilman termostaatia niistä on njonkin verran tullut onkelmia
esille kylmissä kelissä vekotimissa missä on vetoja lisätty/alkujaan hitusen enemän kuin 320cdi koneisessa
yhteensä reilut 100tkm ajelin tuolla omalla kulkimella suomessa ja etelämpän nopeamilla teillä ilman
putket yhdessäkannake oli karissut ja putki värisi katki, vailla mitään onkelmia sen suhteen(vetojakin oli jonkun verran)
tuon jälkeen laitelin ehjän putken minkä jälkeen ajellut 200tkm lisää eikä mitään oireita ole ilmaantuntu,
muutamasta mitkä vain suomessa ajelle laitettu myös puhki ruostunoiden putkien väliin letkut ja yhteen ja eikä niistäkään ole kuulunut mitään onkelmia olevan
(kaipa tuohon jotain vaikutta missä kunnossa laatiko ja turbin muuten on)
varsinaisesti en suositele kuten en myös suositele erilistä lauhdutinta ilman termostaatia niistä on njonkin verran tullut onkelmia
esille kylmissä kelissä vekotimissa missä on vetoja lisätty/alkujaan hitusen enemän kuin 320cdi koneisessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Kenno tuli tilattua, onko jollakin tietoa millaiset niiden letkun tulisi olla? Mikä nippa/ kierre siellä alkuperäisissä Putkissa on ja kuinka pitkät letkut pitää olla? olis vaan helppo käydä jo etukäteen teettämässä.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
todennäköisesti orkkis liittimen niin happamat että joudut katkaisemaan ne, jolloin pitää putkeen laittaa suoraan letkut kiinni klemmarilla, oisko putket olleet 8mm ulkohalkaisijalla. Ne voi mitata koneesta riippuen yläkautta tai sitten pohjamuovit irti.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Kuinkahan talvella pakkasissa tuon lauhduttimen kanssa?Luisteleeko laatikko pitkäänkin kun liikkeelle lähtee kylmän öljyn kanssa? Onko siellä lämpötila mittaus öljystä jonka mukaan toimitaan?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Lainataan vähän tätä topikkia kun itsellä sama projekti edessä.
Pitääkö Paikkansa vai ei että alkuperäisellä vetokoukulla varustetut olisivat paremmalla syylarilla?
Auto on W209 ja 2002 vuosimallia niin eikös siinä ole samat syylarit kuin E ja C
Ja kilometrejähän on takana jo yli 200tkm
Pitääkö Paikkansa vai ei että alkuperäisellä vetokoukulla varustetut olisivat paremmalla syylarilla?
Auto on W209 ja 2002 vuosimallia niin eikös siinä ole samat syylarit kuin E ja C
Ja kilometrejähän on takana jo yli 200tkm
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Ei ne E ja C-koristen syylärit ole samoja. Samaa ongelmallista tekniikkaa käytetty eli molemmissa voi olla sama ongelma vaikka onkin eri syyläri.miksalo kirjoitti:Lainataan vähän tätä topikkia kun itsellä sama projekti edessä.
Pitääkö Paikkansa vai ei että alkuperäisellä vetokoukulla varustetut olisivat paremmalla syylarilla?
Auto on W209 ja 2002 vuosimallia niin eikös siinä ole samat syylarit kuin E ja C
Ja kilometrejähän on takana jo yli 200tkm
Tuo juttu alkuperäisestä vetokoukusta on joku väärinkäsitys. Varmaksi voi sanoa vain yksittäiselle autolle (runkonumero) mutta ei ole osunut EPC:stä silmään 211:n tai 203:n syyläriä jossa olisi vetokoukku optiokoodina (eli erilainen syyläri vetokoukulliselle autolle). Se sähköpuhallin on kyllä usein eri tehoinen vetokoukullisessa mutta ei se vaikuta vaihteisto-ongelmiin.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Osaan kuvitella millaiseen kuntoon auto muutamassa vuodessa vajoaaepk kirjoitti:dealer kirjoitti:Jaa-a, kuka uskaltaisi kokeilla ... kuitenkin kohtuuhinnalla saa kennon letkujen väliin, kannattaako.
no kaveri tässä miettii, muutaman tonnin auto niin siihen jaksasi edes sitä 200e tuupata vs. 5e letku ja 2 klemmaria.

wiimax.fi
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Itte toteutin tämän ja laitoin termostaatin väliin. Alkuun menin ilman termaria ja tutkin ajossa noita lootan lämpöjä, eikä edes syksyn viileissä keleissä noussu koskaan yli 60 asteen. Kaippa se 80 astetta on jonkinlainen tavoitelämpötila, missä lootaöljyn ominaisuudet on parhaimmillaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Tuli lauhditin asennettua ja samalla huuhtelemalla öljyt, öljy näytti ihan "normaalilta" 40tkm ajettu noilla. Pystyykö mitenkään kotikonstein tarkastamaan onko seassa glykoolia? Tai missä pystyy tarkastamaan tuli otettua sitä vähän talteen.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Glykolitesti on ihan myytävänäkin...haepa googlella....jossakin näin sen .....korjaamot kin tekevät jos testi löytyy hyllystä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
No koitin googlella hakea mutta en löytänyt mitään.
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
No automaattilaatikon suurin uhka on liian kuumana käynti, se irrroittaa kitkapinnat kytkinlevyistä. Varsinkin jos vetää asuntovaunua, venetraileria ja painavaa peräkärryä. Lisä lauhdutin vain tuohon syyläristä automaatille lähtevään öljynpaluuputkeen ja talvella peittää sen.tykemon kirjoitti:Riskiryhmään kuuluva w211 valeo syyläri autossa tällä hetkellä paikalla niin onkohan parempi vaihtaa uusi syyläri vaiko laittaa erillinen lauhdutin, tuntuu olevan montaa mielipidettä, toiset sanoo että käy talvella liian kylmänä sillä lauhduttimella ja yms.
Meseillään
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Jos laittaa sellaisen yleismallisen jäähdyttäjän (jossa meno- ja paluu eri päissä jäähdyttäjää), niin millainen on siihen sopiva termostaatti ja mihin kohtaan se tulee? Onks jollain kuvaa tai linkkiä? Kiinnostaisi nähdä...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Se pitää olla mallia, joka sallii ohikierron suoraan paluulinjaan, kun termari on kiinni.Jacka kirjoitti:Jos laittaa sellaisen yleismallisen jäähdyttäjän (jossa meno- ja paluu eri päissä jäähdyttäjää), niin millainen on siihen sopiva termostaatti ja mihin kohtaan se tulee? Onks jollain kuvaa tai linkkiä? Kiinnostaisi nähdä...
Jäähdytyskiertoa ei saa tulpata termarilla.
Re: W211 vaihteiston öljynlauhditin
Ool sprait... Oisko se termostaatti joku tämmöinen mikä siellä välissä pitäisi olla? Ja pitääkö termostaatti laatikon toimintaa ajatellen olla 70-asteinen vai 85-asteinen?Risto113 kirjoitti:Se pitää olla mallia, joka sallii ohikierron suoraan paluulinjaan, kun termari on kiinni.Jacka kirjoitti:Jos laittaa sellaisen yleismallisen jäähdyttäjän (jossa meno- ja paluu eri päissä jäähdyttäjää), niin millainen on siihen sopiva termostaatti ja mihin kohtaan se tulee? Onks jollain kuvaa tai linkkiä? Kiinnostaisi nähdä...
Jäähdytyskiertoa ei saa tulpata termarilla.
Ja sekin vielä kiinnostaa, että kannattaisiko se jäähdytin olla 9 vai 13 rivinen?
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 25794.html
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)