S212 200cdi DPF fault

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hegegun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 23.02.2013 16:54
Paikkakunta: tylykaupunki

S212 200cdi DPF fault

Viesti Kirjoittaja Hegegun »

tinattuna.jpg
Jahowol.... Kuplasta sanottiin piireissä, ett se on Hitlerin viimeinen kosto, en ole siitä kyllä ihan samaa mieltä...
Vaimoni "kullannuppu" keksi päivänä eräänä sytyttää mittaristoon sellaisen jännän keltaisen moottorin näköisen merkkivalon ja auto ei sen jälkeen kulkenut eikä kiihtynyt mihinkään, vaimoni kyllä kiihtyi nollasta sataan alta sekunnin.... :wtf:
No "kullannupun" kanssa eräälle korjaamolle mistä löytyi Launch X-431v testeri, jolla selvisi DPF:n paineentunnistuksissa olevan jotain häikkää..
Nollaus ja pari päivää meni hyvin, sitten oltiin kokoperheen kanssa kauppareissulla isommalla kylällä, kun sieltä tullessa tuo valo syttyi taas ja hätäkäyttö päällä, nyt minäkin pääsin kokeilemaan miltä tuntuu kiihtyä 0-100 alta sekunnin..., yhtään ei auttanut se isohko räpätys siitä apukuskin penkin suunnalta :twisted: :twisted: :twisted:

taas auton kanssa työpaikalle yleistesteriin joka antoi vain seuraavanlaisen vikakoodin
VikaP244A.jpg
Koodiin löytyi tietoa että aiheutuu liian alhaisesta DPF:n jälkeisestä paineesta.
Joka on taasen voi aiheutua seuraavista ongelmista
DPF: hajonnut, reikä jälellä
DPF poistettu
anturi sökö
Lisäksi Aikaisemmat vikakoodit kertoivat DPF: liian suuresta painerosta, joka viittaisi DPF:n olevan tukossa.
Näistä vedin viivasuoran johtopäätöksen, että DPF on tukossa ja ei muuta kun putsaamaan.
DPF oli yllättävn helppo ja nopea ottaa pois konehuoneesta, kuhan lähti reilusti purkamisen tielle;
pohjamuovit pois, pakoputki irti alaalta, lämpöanturi irti alaalta, kiinnittimet/kanntimet irti ja pois, yläältä koko ilmansuodatin kotelo moottorin ohjainlaitteineen pois, paine-eroanturin teline irti sylinterin kannesta, DPF: kiinnittimet/kannitimet irti, kaikki liittimet ja johdot pois edestä ja turbosta irti koko hilavitkutin, yläkautta nousi hän lopuksi pois.. tähän meni noin 1 tunti..

Sitten DPF:n liuotukseen.. Sisäkumista ja rautalangasta rakensin tulpan turbon puoleisen päähän, antureiden yms. reikiin vuolin puutappeja / käytin kuparivesijotoputkien puristusliittimiä teippiä apuna käyttäen tukkimiseen.
Teollisuuskeittiön tiskikonejauheesta tein vahvan emäksien liuoksen jonka kaadoin sisään ja annoin olla yli tunnin lillua sisällä, sitten alkoi huuhtelu rupeama, jossa käytin ajoittain apuna kaiken näköisiä emäksisiä liuottimia mitä tallin perukoilta tuli vastaan. ja kyllä tuli mustaa tököttiä pöntön sisältä aina vaan ulos kun sitä huljutteli juoksevan kuuman (82c) veden kanssa. Tässä kohtaa taitaa kärsivällisyys olla valttia..
Huuhtelun jälkeen pikainen ravistus ja pönttö pikavauhtia takaisin paikoilleen.
Läksin koeajolle järettömän savun saatttelemana ja ei mennyt kuin hetki, niin tuo jännä keltainen moottorin näköinen merkkivalo syttyi jälleen.... :evil: :evil:

Huoh! aamulla takaisin yleistesterin ääreen ja tuo sama P244A vikakoodihan sieltä tuli, vaikka sen nollas tuli se uudestaan päälle koeajolla..

:idea: nyt vasta nöyrryin ja otin yhteyttä ammattimiehiin ja kerroin heille mitä oli tapahtunut ja mitä olin tehnyt, jäin odottamaan soittoa takaisin...

Vikadiagnoosi oli hajonnut paine-eroanturi tai sen johtosarjavika.
sain korjaussarjan joka sisälti uuden paine-eroanturin ja sen uuden liittimen uusila johdoilla
tunnistin.jpg
tuossa uusi ja vanha anturi
liittimet.jpg
tuossa uusi ja vanha liitin, eipä johtimien värit täsmänneet, mutta pinnijärjestyksen mukaan kytkettävä
tinattuna.jpg
koko hässäkkä

Tämän korjauksen jälkeen ei vikakoodeja tullut uudestaan ja auto kulkee taas
Launchin testerillä tein regenoinnin DPF:lle ja homma pelaa taas ainakin testerin tietojen mukaan..

Että tälläinen kesäkuun alku täällä päijät-hämeen sydämmessä :thumbup: :clap:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ruostetta ei saa rahalla :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18164
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S212 200cdi DPF fault

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä kun sait kuntoon vaikka höpö"testereillä" vikaa haettiin.
Minulla oli alkuviikosta vastaava tapaus, toisella korjaamolla oli testattu ja tutkittu että DPF tukossa (W204 -11) eikä oltu - onneksi - siellä suostuttu niin hankalaa vikaa korjaamaan.
Starilla testi ja paine-eroanturi uusiksi ja taas toimii. DPF täyttöastekin oli vain noin 10% kun vika ei ollut ollut pitkään päällä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin