Sen verta liioittelin ettei se nyt aivan täydellisesti sitä kaasua mekaanisenakaan ottanut, enkä maininnut että toinen suuri hyytymiskohta on vaihteenvaihdon jälkeen. Nyt sen verta updatea että mittailtiin voltteja tuosta anturista ja toimi kuten pitääkin tuota 'ilmaläppää' painaessa. Läppä pohjassa kapusi sinne vajaaseen viiteen volttiin, eikä näyttänyt ihmeellisiä lukujaan kuten voisi olettaa jos vika olisi anturissa. Tinattiin YJ-rele myös, ei vaikutusta. Arvelluttaa pa-puoli ja huomenna paineita mittaamaan. En tiedä onko mahdollista tulpanjohdoista saada yleismittarilla lukemaa toimivuudesta, mutta ohmeja katteltiin ja yhden johdon luvut heitteli niin saatanasti kosketuksesta. Muutenkin aika viimeisiään vetelevät johdot, että uudet jokatapauksessa ostolistalla mutten tiedä onko kyseisen vian kanssa osaa tai arpaa. Jos jollakin samanlaista probleemaa ollut (tai ei), niin jokainen ehdotus on arvokas!
W124 230E hyytyminen
W124 230E hyytyminen
Kopioin somen puolelta tekstiä: "Eli auto suht tehoton, lyö täyskaasulla käytännössä vedot kokonaan pois, nykii tms mutta suht ajettava aika konservatiivisella kaasulla. Tuli mieleen pa-puoli ja vaihdoin suodattimen kun vanha omistaja sanoi kaiken tästä johtuvan mutta turhaan. Ruiskupuoli alkoi arvelluttaan ja ilmamääräanturin kun nyppää pois (samalla ECU tulkitsee homman ja ruiskun sähköohjaus poistuu eli toimii pelkästään mekaanisena) niin lämpinä otti kaasua aivan normaalisti, kylmänä tosin otti kaasua surkeasti. Ilmamääräanturia putsailtiinkin (ei auttanut..) ja voisi luulla että sen vaihdolla toimisi, mutta ongelma on että ECU kai lyö kokonaan pelistä pois minkä tahansa anturin poistaessa, eli joku KE:n sähköhärpäkkeistä viallinen. Onkos kellään ollut samanlaista ongelmaa ja millä korjaantui? M102 kyseessä."
Sen verta liioittelin ettei se nyt aivan täydellisesti sitä kaasua mekaanisenakaan ottanut, enkä maininnut että toinen suuri hyytymiskohta on vaihteenvaihdon jälkeen. Nyt sen verta updatea että mittailtiin voltteja tuosta anturista ja toimi kuten pitääkin tuota 'ilmaläppää' painaessa. Läppä pohjassa kapusi sinne vajaaseen viiteen volttiin, eikä näyttänyt ihmeellisiä lukujaan kuten voisi olettaa jos vika olisi anturissa. Tinattiin YJ-rele myös, ei vaikutusta. Arvelluttaa pa-puoli ja huomenna paineita mittaamaan. En tiedä onko mahdollista tulpanjohdoista saada yleismittarilla lukemaa toimivuudesta, mutta ohmeja katteltiin ja yhden johdon luvut heitteli niin saatanasti kosketuksesta. Muutenkin aika viimeisiään vetelevät johdot, että uudet jokatapauksessa ostolistalla mutten tiedä onko kyseisen vian kanssa osaa tai arpaa. Jos jollakin samanlaista probleemaa ollut (tai ei), niin jokainen ehdotus on arvokas!
Sen verta liioittelin ettei se nyt aivan täydellisesti sitä kaasua mekaanisenakaan ottanut, enkä maininnut että toinen suuri hyytymiskohta on vaihteenvaihdon jälkeen. Nyt sen verta updatea että mittailtiin voltteja tuosta anturista ja toimi kuten pitääkin tuota 'ilmaläppää' painaessa. Läppä pohjassa kapusi sinne vajaaseen viiteen volttiin, eikä näyttänyt ihmeellisiä lukujaan kuten voisi olettaa jos vika olisi anturissa. Tinattiin YJ-rele myös, ei vaikutusta. Arvelluttaa pa-puoli ja huomenna paineita mittaamaan. En tiedä onko mahdollista tulpanjohdoista saada yleismittarilla lukemaa toimivuudesta, mutta ohmeja katteltiin ja yhden johdon luvut heitteli niin saatanasti kosketuksesta. Muutenkin aika viimeisiään vetelevät johdot, että uudet jokatapauksessa ostolistalla mutten tiedä onko kyseisen vian kanssa osaa tai arpaa. Jos jollakin samanlaista probleemaa ollut (tai ei), niin jokainen ehdotus on arvokas!
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Voi olla ihan toi syttyjohdotus ja virranjakajan kansi ongelma..nykii ja on tehoton....katso jakajan sisään.
Se että otat ke-jetin komponentin pois toiminnosta ja käynti muuttuu niin se tarkoittaa että järjestelmä tällöin toimii.
Katti tukoskin tekee omanlaisia tehottomuuksia....vaihtoehtoja on paljon.
Se että otat ke-jetin komponentin pois toiminnosta ja käynti muuttuu niin se tarkoittaa että järjestelmä tällöin toimii.
Katti tukoskin tekee omanlaisia tehottomuuksia....vaihtoehtoja on paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E hyytyminen
Virranjakaja tsekattu ja hyvältä näyttää. Nykiminen ei ole siis terävää tms vaan sellaista nopeaa ja pehmeää hyytymisestä johtuvaa.atlas kirjoitti:Voi olla ihan toi syttyjohdotus ja virranjakajan kansi ongelma..nykii ja on tehoton....katso jakajan sisään.
Se että otat ke-jetin komponentin pois toiminnosta ja käynti muuttuu niin se tarkoittaa että järjestelmä tällöin toimii.
Katti tukoskin tekee omanlaisia tehottomuuksia....vaihtoehtoja on paljon.
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Voi olla alipainevuotoakin mutta painevaraajan kunnon tarkastus....määriksen sisääntuloletkun nipan sisällä oleva sihti....paineentasaaja mutta painemittaus on kyllä ihan jees ylä ja alakammioista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E hyytyminen
Bensanpaine oli se 5 baaria niinkun kuuluukin eikä paineongelmia kaasua painaessa. Seuraavaksi testiin uudet tulpanjohdot, vanhat on jo vähän hapettuneetkin, mutta en tiedä tekeekö tuollaisia oireita huonot johdot.
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Mitenkäs lambda-anturi? Omassani oli vähän samantapaista; huono käynnistyvyyv lämpimänä ja ajo kuin purukumin venyttämistä ja pensa haisi.
Re: W124 230E hyytyminen
Käynnistyy hyvin kylmänä ja lämpimänä eikä haise bensawolf kirjoitti:Mitenkäs lambda-anturi? Omassani oli vähän samantapaista; huono käynnistyvyyv lämpimänä ja ajo kuin purukumin venyttämistä ja pensa haisi.
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Ei auttanut johdot... Sellainen lisäinfo että tyhjäkäynnillä kaasuttaessa ampuu putkesta ja jää aina 'miettimään' siihen 1500rpm paikkeille sekunniksi.
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Tutkipa nyt sieltä alipainelinjoja ja ruiskun alta kumikaukalo onko halkeamaa....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E hyytyminen
Ongelma nmr 2: Huohotinputket aivan haperoa skeidaa, mistä uudet ? :O ei löydy mistään
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Kyllä KL-varaosista pitäs löytyä. Ei varmaankaan näy nettisivulla, mutta kysymällä löytyy.
Re: W124 230E hyytyminen
Se että virranjakaja näyttää hyvältä ei meinaa että se ois hyvä
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: W124 230E hyytyminen
Eilen juuri ostin tulpat, virranjakajankannen ja pyörijän. Nyt huohotinta odotellessa, pääsisi koittamaan jos olisi vaikka vika korjaantunutjuhaeino kirjoitti:Se että virranjakaja näyttää hyvältä ei meinaa että se ois hyvä
Tuo huohotinputki oli venttiilikopan tyvestä hajonnut ja irrottaessa putkea se oli niin haperoa että katkesi heti monesta kohtaa. Ja tuosta lähtee paineletku ilmeisesti 'bensapaineentasaajaan'? Voisin jopa olettaa että osasyyllinen alkuperäiseen ongelmaan. Koitettiin käynnistää ilman huohotinta, muttei käy tyhjäkäyntiä eli sammuu heti. Tähän kai looginen selitys että huohotin tulee kiinni tuohon tyhjäkäyntiventtiilille.
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90
Re: W124 230E hyytyminen
Koska googlea selatessani huomasin että kaikki threadit päättyvät kesken ilman vastausta ongelmaan, päätin tulevia googlaajia varten tulla kertoman ratkaisun.
Eli EHA:a säädettiin reilu 1/8 kierrosta myötäpäivään (=Rikkaammalle) ja avot! Nyt kulkee ja nätisti kulkeekin!
Turhia mätänetin tarvikeosia tuli ostettua nyt vinopino mutta vanhat Boschin on tallessa ja pistän kiinni sitä mukaa kun mätänet pettää.
Eli EHA:a säädettiin reilu 1/8 kierrosta myötäpäivään (=Rikkaammalle) ja avot! Nyt kulkee ja nätisti kulkeekin!
MB w124 230E -90
MB c124 230E -90
MB c124 230E -90





