Joo elikkä 220CDI menee vikatilaan satunnaisesti. Häviää sammuttamalla ja vikatila tulee ainoastaan lämpimillä keleillä (noin 20 astetta ja siitä ylöspäin). Syksyt, talvet ja keväät menee ilman ainuttakaan oiretta. Ja lisäksi vika tulee ainoastaan tasaisesti ajamalla 100-120 vauhdilla eli kierroksia noin 2000-2400. Vakionopeudensäädin käytössä menee vikatilaan todennäkösemmin kuin ilman sitä. Nyt kolmas vuosi menossa saman vaivan kanssa eikä ole vika puskenut itseään vielä pihalle, tulee jopa harvemmin kun alussa. Myös noilla lämpötiloilla ja nopeuksilla voi harvoin huomata pientä satunnaista nykimistä mutta ei aina aiheuta vikatilaa kuitenkaan.
Starillakin autoa on tutkittu ja sen jälkeen ilmamassamittari vaihdettu. Ei apua siitä. Vikakoodi minkä antaa on 2355-2 (Check system 'Exhaust gas recirculation control' The air mass is too large.)
Olisiko veikkauksia mistä vikaa pitäisi hakea? EGR:n suuntaan varmaan pitäisi keskittyä.
W203 OM646 vikatila
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 OM646 vikatila
jos ilmamassa mittari on ehjä niin ihan kuten vika koodin selitys kehotta tekemäänMatal kirjoitti:Joo elikkä 220CDI menee vikatilaan satunnaisesti. Häviää sammuttamalla ja vikatila tulee ainoastaan lämpimillä keleillä (noin 20 astetta ja siitä ylöspäin). Syksyt, talvet ja keväät menee ilman ainuttakaan oiretta. Ja lisäksi vika tulee ainoastaan tasaisesti ajamalla 100-120 vauhdilla eli kierroksia noin 2000-2400. Vakionopeudensäädin käytössä menee vikatilaan todennäkösemmin kuin ilman sitä. Nyt kolmas vuosi menossa saman vaivan kanssa eikä ole vika puskenut itseään vielä pihalle, tulee jopa harvemmin kun alussa. Myös noilla lämpötiloilla ja nopeuksilla voi harvoin huomata pientä satunnaista nykimistä mutta ei aina aiheuta vikatilaa kuitenkaan.
Starillakin autoa on tutkittu ja sen jälkeen ilmamassamittari vaihdettu. Ei apua siitä. Vikakoodi minkä antaa on 2355-2 (Check system 'Exhaust gas recirculation control' The air mass is too large.)
Olisiko veikkauksia mistä vikaa pitäisi hakea? EGR:n suuntaan varmaan pitäisi keskittyä.
tarkista pakokaasun kierrätys ja jos se on ok niin pakoputkia, ahtoputket
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
