Mersu opettaa lisää automekaanikon taitoja.
Aiemmin auto kävi todella huonosti ja kolmella pytyllä - ongelmaa lievensi ensin tulppien vaihto uusiin ja heti perään tulppien johtojen vaihto.
Seurasin tulppien vaihtoa ja vian etsintää huoltamolla. Huomasin kuinka tulpanjohdosta heitti sähköistä kaarta imusarjanlämpötila-anturin johtoon.
Tällöin kävin ostamassa uudet johdot ja vaihdoimme ne itse kotona.
Autosta on myös vuosi sitten vaihdettu ecu (käytetty tilalle)
ja puolen vuoden sisällä vaihdettu laturi (zippasi kesken pitkän matkan)
Mielessä kävi että ehkä tuo imusarjan anturiin päin hyppäävä sähköistys on häirinnyt sitä sen verran on mennyt sekaisin.
Uuden anturin hankinnassa oli epäonnea matkassa joten siinä on edelleen on tuo vanha (yksipinnisen, laadukkaasti kasatun löytäminen ei ollutkaan helppoa).
Tyhjäkäynti heittelee edellen lievästi ja mietin mitä muuta voisi olla vikana, etenkin kun nyt tuo ruudin haju tulee bensasta. Hieman heijaa moottoria silloin tällöin. Juuri ajoin hieman alle tuhannen kilometrin matkan ja auto tuntui kohtalaisen luotettavalta maantieajossa. Kaupungissa ajelu on hieman epämukavaa aiempien kokemusten valossa.
Otan kiitollisuudella vastaan vinkkejä miten voisin yrittää tasapainottaa tilannetta. Puolat voisi tietysti vielä vaihtaa?