Hakua on käytetty, googlea on käytetty mutta varsinainen vastaus ei ole vain selvinnyt.
Eli kiihdyttäessä pöllyttää pikimustaa. Ihan kunnolla. Tasaisessa ajossa ei näy mitään savua mutta ilmeisesti haisee kun takana ei kukaan puskurissa viihdy. Öljyt ja suodattimet on vaihdettu. Purin huohottimen ja imupuolen jolloin huomasin että huohotin letkun kautta tulee öljyä joka menee suoraan turbon imupuolelle. Ihan puhdasta uutta öljyä ja enemmän kuin vain pisaroita. Ei siis mikään ihme että kunnon kiihdytyksessä pöllyttää mustaa... Ei varmasti pitäisi tuolla tavalla öljyä mennä huohotuksen kautta turbolle.
Tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan juurikaan huohota - ei ainakaan niin että öljyntäyttökorkista hyuomaisi mitään ongelmaa. Eli yleisimmät neuvot on että kone on joko väljä tai männänrenkaita rikki/jumissa... tai venttiilinvarren kumien kautta vuotaa ja aiheuttaa huohotusta.
Voisiko olla että kopassa/kannessa öljyn paluu aukoissa on paskaa niin paljon että kierrosten noustessa ja varsinkin raistuksessa paluu öljy ei kerkeä kanaviinsa vaa roiskii sitä myös huohottimen kautta- villi arvaus vain.
Oletetaan että vika on joko männänrenkaissa tai venttiilipuolella, miten saan sen halpoimmin tarkistettua kumpi ongelma on kyseessä. Sanottakoon vielä että kone kyllä toimii, starttaa hyvin ja tehotkin on tallessa persdynolla. Kulutus maantiellä noin 5.2l satasella auton tietokoneen mukaan eli kulutuskin kohdillaan.
W210 E200 CDI savutus
W210 E200 CDI savutus
VIT*UILE VAAN. Saunan takana on vielä tilaa !!!
SFC 57930 / 96345
SFC 57930 / 96345
Re: W210 E200 CDI savutus
W 210 320cdi savutteli kiihdytyksessä ja jopa suoralla ajolla. Vaihdettiin ilmamäärämittari niin väheni savuttelu.
W221 320 cdi -07 ex W 212 -10 ex ML 320 cdi -07 -ex Cls 350 -06
Re: W210 E200 CDI savutus
Vika ei ole moottorissa itsessään. Musta savu kertoo että dieseliä ruiskutetaan enemmän kuin on mahdollista polttaa savuttomasti.
Tarkasta ahtoputkisto vuotojen varalta. Toinen yleinen vikapaikka on imusarjan läpät jotka kiinni jäädessään aiheuttavat savutusta.
Tarkasta ahtoputkisto vuotojen varalta. Toinen yleinen vikapaikka on imusarjan läpät jotka kiinni jäädessään aiheuttavat savutusta.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W210 E200 CDI savutus
Musta savu on polttoaineesta, ei öljystä. Kuten edellä kerrottiin.
wiimax.fi
Re: W210 E200 CDI savutus
Eli tuo öljy turbon imupuolella ei ole savutuksen aiheuttaja vaan todennäköisesti vikaa on etsittävä sieltä imusarjasta. Sieltä jatketaan tutkimuksia, kiitos.
Onko tuo öljy muutoin vahingollinen. Määrää on vaikea arvioida kun auto on ollut omistuksessa vasta vähän aikaa mutta varrsinaista öljynkulutusta ei tunnu ihan kauheasti olevan. Märkä imupuoli vain pisti heti silmään.
Onko tuo öljy muutoin vahingollinen. Määrää on vaikea arvioida kun auto on ollut omistuksessa vasta vähän aikaa mutta varrsinaista öljynkulutusta ei tunnu ihan kauheasti olevan. Märkä imupuoli vain pisti heti silmään.
VIT*UILE VAAN. Saunan takana on vielä tilaa !!!
SFC 57930 / 96345
SFC 57930 / 96345
Re: W210 E200 CDI savutus
Sanoisin että älä välitä öljystä putkissa, ellei sitä ajossa kulu.
wiimax.fi
Re: W210 E200 CDI savutus
Nyt kun tätä on muutama kuukausi veivattu ja tutkittu ja setvitty niin ollaan aika pitkälti selvillä mikä vaivaa. Tuli käytyä läpi koko ahtopuoli, imusarja ja paljon muutakin pikkuosaa ja pikkuvikaa korjattua siinä sivussa. Mutta savutusongelmaa ne ei korjanneet kun on niin puusilmä että vastaus oli siinä nenän edessä kaiken aikaa ja lopulta se selvisi.
Eli EGR venttiilin ja sen peltiputken jota kautta kaasut tulevat, välinen liitos vuotaa. Jousi ilmeisesti on liian veltto pitämään tuo putki kunnolla kiinni venttiilissä. Pölläyttää käryt konehuoneen puolelle ja samalla ahdot karkaavat samaa reittiä. Saakohan tuohon tuon jousen uuden vai olisiko se parempi laittaa esim. Vaijerilla tai pakoputkiliittimellä kiinni ettei falskaa niin herkästi.
Eli EGR venttiilin ja sen peltiputken jota kautta kaasut tulevat, välinen liitos vuotaa. Jousi ilmeisesti on liian veltto pitämään tuo putki kunnolla kiinni venttiilissä. Pölläyttää käryt konehuoneen puolelle ja samalla ahdot karkaavat samaa reittiä. Saakohan tuohon tuon jousen uuden vai olisiko se parempi laittaa esim. Vaijerilla tai pakoputkiliittimellä kiinni ettei falskaa niin herkästi.
VIT*UILE VAAN. Saunan takana on vielä tilaa !!!
SFC 57930 / 96345
SFC 57930 / 96345