W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 09.10.2014 18:12
W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Laitoin tuommosen w211 koppasen e320cdi mersun ja huomasin tässä helteillä että kun auton laittaa käyntiin nii ensin lämmityslaite työntää noin 30s kuumaa ennenkuin alkaa tulemaan kylmää ilmaa.
Eihän tuo mitään haittaa kun kylmää tulee ja ajomatkatkin on yleensä enemmän kuin 30 sekuntia mutta olisihan se kiva saaha kuntoon.
Eihän tuo mitään haittaa kun kylmää tulee ja ajomatkatkin on yleensä enemmän kuin 30 sekuntia mutta olisihan se kiva saaha kuntoon.
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Arvaan, että sama vaiva kuin omassani, joka odottaa korjausta, eli anturi rikki. Hommaat auton piuhan perään, niin merkkitesteri kertoo heti onko näin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 09.10.2014 18:12
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Semmoinen tuli mieleen pohtiessa että voiko olla että kun kuuma moottori hehkuu konetilassa lämpöä että aluksi ennen kuin ilmastoinnin kenno ehtii kylmentyä niin puhallin työntää konetilan kuumaa ilmaa kabiiniin.
Näkeekös mistään vikakoodeja suoraan tuossa ilmastoinnin paneelissa kun autossa on se parempi näytöllä varustettu 4-kanavailmastointi. Ainakin 2000-luvun alun passatti osaa näyttää automaatti-ilmastoinnin paneelista itse vikakoodit.
Onkos täällä ketään pyöränsuuntausexperttejä? Käytin auton suuntauksessa niin sen jälkeen auto alkoi puoltamaan tien kaltevuuden mukaan ja ohjaus tuli herkemmäksi tien kallistuksen muutoksille. Ennen kulki kuin laiva.
Näkeekös mistään vikakoodeja suoraan tuossa ilmastoinnin paneelissa kun autossa on se parempi näytöllä varustettu 4-kanavailmastointi. Ainakin 2000-luvun alun passatti osaa näyttää automaatti-ilmastoinnin paneelista itse vikakoodit.
Onkos täällä ketään pyöränsuuntausexperttejä? Käytin auton suuntauksessa niin sen jälkeen auto alkoi puoltamaan tien kaltevuuden mukaan ja ohjaus tuli herkemmäksi tien kallistuksen muutoksille. Ennen kulki kuin laiva.
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Mikä anturi?RH kirjoitti:Arvaan, että sama vaiva kuin omassani, joka odottaa korjausta, eli anturi rikki. Hommaat auton piuhan perään, niin merkkitesteri kertoo heti onko näin.
Omani antaa välillä kylmää kuten pyydetty, mutta välillä taas ei millään muuta kuin lämmintä.
Tuulilasin huurteenpoiston kytkentä hetkeksi ja sitten huurteenpoisto pois päältä usein palauttaa jäähdytyksen normaaliksi.
Sama toisituu myös kun pyytää lämmintä, välillä ei lämmintä tule kostealle ikkunalle normisti, mutta huurteenposton kytkentä auttaa.
Ilmastoinnin huolto tehty kk sitten ja ainetta meni 100g lisää - edellisestä huollosta ei mitään havaintoa.
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Tuossa taannoin luettiin ja tyhjättiin vikamuisti, niin se virtalukon vieressä oleva haistelija on omassani ainakin merkkitesterin mukaan kaputt. Oireena juurikin, että sekoilee tuo lämmönsäätö. Ilmenee esim., jos poikkean asioille ja auto seisoo hetken parkissä, niin uudelleen liikkeelle lähtiessä työntää aina ensin pienen hetken kuumaa ennen kuin alkaa toimia niin kuin pitäisi. Autossa on nelialueilmastointi.
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Anturilla jokin virallinenkin termini/nimi?RH kirjoitti:Tuossa taannoin luettiin ja tyhjättiin vikamuisti, niin se virtalukon vieressä oleva haistelija on omassani ainakin merkkitesterin mukaan kaputt.
Näkyykö oikein vikakoodina (STARilla?) vai jotenkin poikeavana arvona jollekin anturille?
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
sisätilan lämpötilatunnistin .. taitaa olla 2kpl , toinen kattoyksikössä ja toinen alhaalla kojelaudassa/ ilmastoinninpaneelissa riippuen autosta . starilla näkee molempien lämpötilat erikseen ja se käyttää niiden keskiarvoa säätämiseen luulisintaky kirjoitti:Anturilla jokin virallinenkin termini/nimi?RH kirjoitti:Tuossa taannoin luettiin ja tyhjättiin vikamuisti, niin se virtalukon vieressä oleva haistelija on omassani ainakin merkkitesterin mukaan kaputt.
Näkyykö oikein vikakoodina (STARilla?) vai jotenkin poikeavana arvona jollekin anturille?
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Mistäpä se kylmä ilma samalla sekunnilla käynnistyksen jälkeen tulisi, varsinkin jos auto on paahteessa pidemmän aikaa seisonut? Tietty jos kesken ajon sekoilee on joku vialla, mutta tuo 30s. käynnistyksen jälkeen on minun mielestäni ihan normaalia.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Kyllä siitä joku koodi tuli, kun tuo vikamuisti tyhjättiin. En ottanut sitä muistiin.taky kirjoitti:Anturilla jokin virallinenkin termini/nimi?RH kirjoitti:Tuossa taannoin luettiin ja tyhjättiin vikamuisti, niin se virtalukon vieressä oleva haistelija on omassani ainakin merkkitesterin mukaan kaputt.
Näkyykö oikein vikakoodina (STARilla?) vai jotenkin poikeavana arvona jollekin anturille?
Lämpötilatunnistin tjsp. taitaa olla oikeaa suomea tuolle. (E: jaa.. shade ehtikin tuon termin jo laittaa)
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Ei tietenkään, mutta tuo minun ainakin puskee sen hetken ihan polttavan kuumaa eikä pelkästään lämmintä.Mihkaili kirjoitti:Mistäpä se kylmä ilma samalla sekunnilla käynnistyksen jälkeen tulisi, varsinkin jos auto on paahteessa pidemmän aikaa seisonut? Tietty jos kesken ajon sekoilee on joku vialla, mutta tuo 30s. käynnistyksen jälkeen on minun mielestäni ihan normaalia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 09.10.2014 18:12
Re: W211 puhaltaa käynnistäessä kuumaa sitten kylmää
Semmoinen huomio tuli tehtyä että jos auton käynnistyttyä käyttää jotakin lämpötilan säädintä asteen ylös tai alas niin silloin tätä kuuman puhaltamista ei tapahdu vaan järjestelmä odottaa kennon kylmememistä ja alkaa sitten puhaltamaan.
Muuten tulee kuumaa täpöllä tuutin täydeltä. On se ilma niin kuumaa ettei se moottorin hukkalämpöä ole ja loppuu heti kun lämpötilaa muuttaa.
Muuten tulee kuumaa täpöllä tuutin täydeltä. On se ilma niin kuumaa ettei se moottorin hukkalämpöä ole ja loppuu heti kun lämpötilaa muuttaa.