W163 270 cdi:n nykiminen
W163 270 cdi:n nykiminen
Vuoden 2004 ML 270 cdi ja seuraava ongelma: kierrokset heijaa tyhjäkäynnillä jonkin verran ja moottori ravistaa lievästi. Kun lisää kierroksia, kierrokset eivät nouse tasaisesti vaan jollakin tapaa nykien, myös ravistus voimistuu etenkin noin 1500 rpm tienoilla. Liikkeelle lähtiessä ja kiihdytyksissä auto nykii selvästi, tasakaasulla meno on ihan normaalia. Tehot ovat tallella, kiertää ylös asti. Egr:n tarkastin silmämääräisesti, oli yllättäen lähes puhdas. Starin päähän auto pääsee vasta viikon päästä, olisiko arvauksia mahdollisista vikakohteista, joita voisi tarkistaa? Autolla on ajettu 171 tkm.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Mitään väliä vapalla vai vaihde päälläTimpsula kirjoitti:Vuoden 2004 ML 270 cdi ja seuraava ongelma: kierrokset heijaa tyhjäkäynnillä jonkin verran ja moottori ravistaa lievästi. Kun lisää kierroksia, kierrokset eivät nouse tasaisesti vaan jollakin tapaa nykien, myös ravistus voimistuu etenkin noin 1500 rpm tienoilla. Liikkeelle lähtiessä ja kiihdytyksissä auto nykii selvästi, tasakaasulla meno on ihan normaalia. Tehot ovat tallella, kiertää ylös asti. Egr:n tarkastin silmämääräisesti, oli yllättäen lähes puhdas. Starin päähän auto pääsee vasta viikon päästä, olisiko arvauksia mahdollisista vikakohteista, joita voisi tarkistaa? Autolla on ajettu 171 tkm.
(niin ja taaskerran automaatti vai manuaali...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Automaatti kyseessä, P- ja N-asennoissa ja ajossa käyttäytyy samalla tavalla.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Railipainetta tutkiaTimpsula kirjoitti:Automaatti kyseessä,
P- ja N-asennoissa ja ajossa käyttäytyy samalla tavalla.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Railipainetta pitää tarkkailla kun pääsee piuhan päähän. Ensiapua tuli ilmamassamittarin puhdistamisesta. Oli aika likainen, ja puhdistamisen vaikutus auton käytökseen ilmeinen. Ravistus loppui kokonaan, ja kierrosten heijaaminenkin lähes.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Ilma- ja löpöfiltteri lienee kunnossa? Alipainevuotoja kannattaa myös tarkkailla, mutta siinäpä ne omatoimitarkastukset melkeinpä on ilman staria.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
jos on silmin nähden likainen niin vaihtoonTimpsula kirjoitti:Railipainetta pitää tarkkailla kun pääsee piuhan päähän. Ensiapua tuli ilmamassamittarin puhdistamisesta. Oli aika likainen, ja puhdistamisen vaikutus auton käytökseen ilmeinen. Ravistus loppui kokonaan, ja kierrosten heijaaminenkin lähes.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Kyllä se oli niin likainen, että puhdistusaineella kostutettu kangas meni mustaksi, kun vetelin sitä kevyesti anturin läpi.CDI203 kirjoitti:jos on silmin nähden likainen niin vaihtoonTimpsula kirjoitti:Railipainetta pitää tarkkailla kun pääsee piuhan päähän. Ensiapua tuli ilmamassamittarin puhdistamisesta. Oli aika likainen, ja puhdistamisen vaikutus auton käytökseen ilmeinen. Ravistus loppui kokonaan, ja kierrosten heijaaminenkin lähes.
Em. suodattimet juuri vaihdettu. Alipainevuotoja en osaa paremmin tarkkailla, kaikki letkut näyttävät olevan paikoillaan ja päällisin puolin ehjät. Egr:lle tuleva paksu putki ei jostakin syystä pysy alapuolelta paikallaan, vaikka metallinen solki menee oikeaan hahloon putken metallipäädyssä. En tiedä vaikuttaisiko sekin osaltaan käyntiin.sonikki kirjoitti:Ilma- ja löpöfiltteri lienee kunnossa? Alipainevuotoja kannattaa myös tarkkailla, mutta siinäpä ne omatoimitarkastukset melkeinpä on ilman staria.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Siis noin 2cm halakisijaltan mettali putki vai isompi kuminenTimpsula kirjoitti:Egr:lle tuleva paksu putki ei jostakin syystä pysy alapuolelta paikallaan, vaikka metallinen solki menee oikeaan hahloon putken metallipäädyssä. En tiedä vaikuttaisiko sekin osaltaan käyntiin.
no oli kumpi vaan niin varmasti vaikuttaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 270 cdi:n nykiminen
CDI203 kirjoitti:Siis noin 2cm halakisijaltan mettali putki vai isompi kuminenTimpsula kirjoitti:Egr:lle tuleva paksu putki ei jostakin syystä pysy alapuolelta paikallaan, vaikka metallinen solki menee oikeaan hahloon putken metallipäädyssä. En tiedä vaikuttaisiko sekin osaltaan käyntiin.
no oli kumpi vaan niin varmasti vaikuttaa
Isompi kumiputki kyseessä. Siinä näkyi olevan o-rengas tiivisteenä, ehkä asettuu sen uusimisella. Jos samalla saisi kiristettyä sitä solkea niin mene ja tiedä vaikka tulisi kuntoon. Ei taida näitä putkia löytyä tarvikkeena.

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Eli ahtoletku, harvemmin on vika siinä sokassa yleensä se on niissä "kynsisä" mitkä on siinä letkussa olevassa metallisaTimpsula kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Siis noin 2cm halakisijaltan mettali putki vai isompi kuminenTimpsula kirjoitti:Egr:lle tuleva paksu putki ei jostakin syystä pysy alapuolelta paikallaan, vaikka metallinen solki menee oikeaan hahloon putken metallipäädyssä. En tiedä vaikuttaisiko sekin osaltaan käyntiin.
no oli kumpi vaan niin varmasti vaikuttaa
Isompi kumiputki kyseessä. Siinä näkyi olevan o-rengas tiivisteenä, ehkä asettuu sen uusimisella. Jos samalla saisi kiristettyä sitä solkea niin mene ja tiedä vaikka tulisi kuntoon. Ei taida näitä putkia löytyä tarvikkeena.
toisinaan myös sinne letkun metalin ja sen mihin se työnettän väliin on kerääntynyt moskaa mikä estää pohjaan kunnolla meno
(sen letkun asenus ensin molempien puhdistus sitten sokka koloihin minkä jälkeen letkun petalli pää työnettän paikallen niin että
molemata kynnet lukittu sokan taakse,
putkia ainkin kl varaosasta
tarkista ne kynnet ja edelä ollut ensin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Tärinä jatkuu, ja uusikin oire löytyi: kun maantievauhdissa painaa lapun lattiaan, auto sammuu epc-valon kanssa. Ilmamassamittari tilattu, menneekö sen piikkiin tuokin vika?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Ei.Timpsula kirjoitti:Tärinä jatkuu, ja uusikin oire löytyi: kun maantievauhdissa painaa lapun lattiaan, auto sammuu epc-valon kanssa. Ilmamassamittari tilattu, menneekö sen piikkiin tuokin vika?
Yleisin syy sammumiseen lappu lattiassa on rail-paine yli- tai alle rajojen.
Syitä (ei varmaan kaikkia) sille noin suunnilleen järjestyksessä yleisimmästä alkaen:
- p-a letkuissa vuotoa, ja imee ilmaa dieselin sekaan, aiheuttaa paineiskuja korkeapainepuolella
- railpaineanturin o-rengas poikki, tai anturissa kilsat täynnä
- pumpun tiivisteet, tai pumpussa kilsat täynnä
- suuttimessa (tai useammassa) liikaa ohivuotoa
- tuhoboksi railpaineanturin johtojen välissä kytkettynä
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Viaksi paljastui yhden suuttimen ohivuoto. Kun tuo on nyt kunnossa, kaikki oireet tuntuvat kadonneen. Ilmamassamittaria en vielä vaihtanutkaan, katson ensin, onko se vikakoodi uusinut.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Jatkokysymys vielä samaan ketjuun. Irrotetun suuttimen alaosasta löytyvässä holkissa oli aluillaan halkeama. Onnistuuko tuon holkin vaihtaminen kotona vai purkautuuko sen alta keskimäärin koko sisusta ulos? Muuttuuko suuttimen toiminta jotenkin tuossa operaatiossa, eli olisiko suutin hyvä koekäyttää penkissä ennen käyttöönottoa vai uskaltaako panna suoraan takaisin paikoilleen? Kuinka kiireellä tuo pitäisi vaihtaa ehjään, uskaltaako ajella ollenkaan ennen vaihtamista?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Tuolta suuttimenkorjaus-threadissa näet millainen rakenne karkeasti on, ei sieltä tule kuin suutinkärki ja ohjuritappeja ja neulan 'niska' jousineen. Ei muutoksia tule, tarkasti puhtaana vaan jokainen työvaihe. Kiristysmomentti kannattaa tarkistaa. Vuotaako jo polttoainetta? Black death noista halkeamista usein lähtee alulle.Timpsula kirjoitti:Jatkokysymys vielä samaan ketjuun. Irrotetun suuttimen alaosasta löytyvässä holkissa oli aluillaan halkeama. Onnistuuko tuon holkin vaihtaminen kotona vai purkautuuko sen alta keskimäärin koko sisusta ulos? Muuttuuko suuttimen toiminta jotenkin tuossa operaatiossa, eli olisiko suutin hyvä koekäyttää penkissä ennen käyttöönottoa vai uskaltaako panna suoraan takaisin paikoilleen? Kuinka kiireellä tuo pitäisi vaihtaa ehjään, uskaltaako ajella ollenkaan ennen vaihtamista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W163 270 cdi:n nykiminen
Lainaan ketjua, hieman aiheen vierestä. 611.960 kolmospytyn suutin vuotaa jostakin yläosasta. Toivottavasti vain paluulinjan tulppaliitoksesta, jotka kylläkin on uusittu mennä talvena. Satuin avaamaan moottorin kopan ja hämmästyin näystä kun puolen sentin syvyinen lammikko kupissa.
Voikohan dieseliä valua muualta kuin edellä mainitusta, esim suuttimen yläosan muovirungosta tai voiko tulla kuparitiivisteen välistä palo tilasta pelkkää dieseliä. Mustaa pikijankkia ei ollut havaittavissa. Suuttimet käytetty irti 50 tkm sitten. Starilla oli kaikki korjausarvot ok kesäkuussa, sen verran kun niistä ymmärsin. Onko yleistä tai mahdollista että suuttimen yläosan runko vuotaa? Vaikea tulkita vuodon kohtaa kun se sieltä kupista asti on mahdollisesti kastellut/roiskutellut suuttimen yläosan ympäristön.
Voikohan dieseliä valua muualta kuin edellä mainitusta, esim suuttimen yläosan muovirungosta tai voiko tulla kuparitiivisteen välistä palo tilasta pelkkää dieseliä. Mustaa pikijankkia ei ollut havaittavissa. Suuttimet käytetty irti 50 tkm sitten. Starilla oli kaikki korjausarvot ok kesäkuussa, sen verran kun niistä ymmärsin. Onko yleistä tai mahdollista että suuttimen yläosan runko vuotaa? Vaikea tulkita vuodon kohtaa kun se sieltä kupista asti on mahdollisesti kastellut/roiskutellut suuttimen yläosan ympäristön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.