C Mersussa ABS Vikaa
C Mersussa ABS Vikaa
Vm:00 220CDI C Mersussa palaa ABS / BAS/ESP Merkkivalo, vikakoodit luettu ja oli seuraavat: C1101 Etu oikea nopeusanturi. Anturi uusittu ja kehä putsattu. Edelleen vika jatkuu. Missä vika?? Kiitos vastauksista!
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Toimiiko jarrut niin kuin pitääkin, antaako anturi signaalia ja mitä ohjainlaitteen tapahtumamuisti sanoi vian hetkestä?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Edellyttäen että anturi on ehjä niin stefa lyöty liian syvään etunapaan ja/ tai saatu nollattua vahingossa perusarvot nollille pyörimisnopeuden suhteen.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Anturi on aivan uusi, niin ja abs yksikön hiilet tarkistettu ja olivat kunnossa. Testerillä en ole testannut kertooko nopeuden. Mitä teen seuraavaksi?
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Oletan että tämä on nyt w202, eli magneettianturit kahdella piuhalla kyseessä?
Jos näin, scoopilla näkisi anturan liittimestä Ac-käyrän...
jos uudempaa tyyppiä niin onko Hall-tyyppiset, jolloin kolme piuhaa ja Dc-käppyrä.
Jos magneettipötkylät, ne tekee oman jännitteensä. Omassa w201:sessä on eri puolien voltagessa paljonkin heittoa, mutta toimii silti. Ajonvakautustahan siinä ei ole.
Jos Hall tyyppiä, ne tarvitsee virrat että antavat signaalia.
Molemmista tyypeistä voi kokeilla tavallisella ylskälläkin että onko mitään henkeä, esim että tuleeko yksiköltä virtaskaa, ja lähteekö puikulasta virtaskaa, mutta signaalin epätasaisuutta ei sillä näe..
Kun vaan eka tietäis tarkalleen, mitä tyyppiä ne anturat on... Muutaman noita on päässyt mittaamaan ja yhdessä esim. yksikölle johtava piuha oli hapan. Ei poikki, mutta vain hapantunut, ja voltaget heitteli eestas.
Jos näin, scoopilla näkisi anturan liittimestä Ac-käyrän...
jos uudempaa tyyppiä niin onko Hall-tyyppiset, jolloin kolme piuhaa ja Dc-käppyrä.
Jos magneettipötkylät, ne tekee oman jännitteensä. Omassa w201:sessä on eri puolien voltagessa paljonkin heittoa, mutta toimii silti. Ajonvakautustahan siinä ei ole.
Jos Hall tyyppiä, ne tarvitsee virrat että antavat signaalia.
Molemmista tyypeistä voi kokeilla tavallisella ylskälläkin että onko mitään henkeä, esim että tuleeko yksiköltä virtaskaa, ja lähteekö puikulasta virtaskaa, mutta signaalin epätasaisuutta ei sillä näe..
Kun vaan eka tietäis tarkalleen, mitä tyyppiä ne anturat on... Muutaman noita on päässyt mittaamaan ja yhdessä esim. yksikölle johtava piuha oli hapan. Ei poikki, mutta vain hapantunut, ja voltaget heitteli eestas.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Kävin arkistoissani ja löysin sen suuntaista että (ollessa kaksipiuhainen passiivinen anturi) myös yksiköltä tuli antureihin päin hyvin pieni jännite virtojen ollessa päällä. Tämänhän voisi todeta vertaamalla vasenta ja oikeaa. Mikäli toiselta puolelta tulee ja toiselta ei, saattaisi viitata siihen että piuhavikaa. Tosin ei edelleenkään kerro pääseekö sieltä vain se heikko jännite, mutta ehkä totaalikatkoksen voi todeta...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Staarin piuhan päähän ja ajossa katsoa mitä näyttää. Helpoimalla pääsee.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C Mersussa ABS Vikaa
Entäs se kehä jos on rikki niin putsaaminen ei sitä korjaa ja on tarka asennus syvyydestä samoin pyörän laakerin välyksestäeemeli270 kirjoitti:Anturi on aivan uusi, niin ja abs yksikön hiilet tarkistettu ja olivat kunnossa. Testerillä en ole testannut kertooko nopeuden. Mitä teen seuraavaksi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
