Autona s202 200cdi aut. 500tkm
Välillä kun auton käynnistää epc valo jää palamaan, kiertää max 3000. Valo sammuu jonkin ajan kuluttua/ kun käynnistää uudelleen muutaman kerran. Kertaakaa ei ole ajossa vielä sytyttänyt, pelkästään käynnistäessä.
Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
Huomasin tuossa eilen että suodattimelle menevässä polttoaineputkessa näkyi pieniä ilmakuplia. Aiheuttaisiko ilma kyseistä, ja mistä ilma on peräisin? ei näyttänyt vuotavan ainakaan mistään.
Ja toinen vika: Jumalattoman mustaa savua työntää välillä, vaikka ei hirveästi polkasekkaa. Paikallaan kaasutellessakin tupruttelee aikas paljon. Putki ei ole tukossa, sieltä on kaikki ylimääräinen edellisen omistajan toimesta otettu pois. Mistähän tätä kannattaisi lähteä etsimään? Onko jotain perusvikaa mikä aiheuttaisi
Vikakoodin lukijaa ei itseltäni ikävä kyllä löydy, antaisikohan jotain koodia?
Kiitos etukäteen.
200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Katsopa egr eli paineputki irti lanka sokalla irti egr päästä ja vilkaise sisään...voi olla tukossa...irroita egr ja putsaa...todennäköisesti tukosta ei kovin syvällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Kiitos nopeasta vastauksesta!atlas kirjoitti:Katsopa egr eli paineputki irti lanka sokalla irti egr päästä ja vilkaise sisään...voi olla tukossa...irroita egr ja putsaa...todennäköisesti tukosta ei kovin syvällä.
Täytyy tutkia tuo putki kunhan kerkiää. Onko egr:n putsaus miten työläs homma, tekeekö parkkipaikalla vai odotanko suosiolla vklp, että saa auton talliin. ? Missä EGR venttiili sijaitsee niiku suurinpiirtein, ei ole oikein edes hajua minkä näköinen kapistus se on.

Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Torx avaimia pitää olla eli imusarjan päässä jossa kalvoliikutteinen venttiili...kliineriä ja puukolla rapsuttelee enimmät ja jarrupesu späy tosiaan ihan riittävä....siihen se kökö kertyy heti venttiilin jälkeen...katso ensin parkkipaikalla eli ahto putki vain lukkolangalla vipuamalla sivulle ja vetäiset ahto putken pois ja lampulla katsot sisään siihen egr venttiiliin onko pikkurillin menevä reikä ...tämä viittaa nimittäin osittain siihen savuun...siitä helpoin lähteä liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Kiitos! Ymmärtää tälläinen poropeukalokin, hyvillä ohjeilla!
Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Egr näytti olevan aika törkysen näkönen ku vilkaisin. Hukannu torx sarjasta vaa sopivan kokosen hylsyn, lähettävä kaupoille että saan egr irti ja puhdistettua.
Re: 200cdi Epc valo syttyy ajoittain+ raju savutus.
Tuli egr putsattua ja savutus vähän laantui. Mutta vieläkin puskee jonkin verran, vissii tuo imusarja irrotettava ja putsattava. oli aika likasen näkönen sekii..
Kanattaisiko tuo egr tulpata kokonaan? Miten se onnistuisi parhaiten?
Mut mistä tuo epc- valo syttyy? Ilmansuodattimen vaihdoin, ja enää ei sytytä käynnistäessä valoa. Ajoittain kun kiihdyttää, se välähtää tai jää palamaan. Mutta häviää uudelleen käynnistyksellä
Kuvia likaisesta egr:stä ja imusarjasta..
https://www.dropbox.com/s/p7myv1z3xyuiv ... 9.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/li167rx3fwn5q ... 2.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanattaisiko tuo egr tulpata kokonaan? Miten se onnistuisi parhaiten?
Mut mistä tuo epc- valo syttyy? Ilmansuodattimen vaihdoin, ja enää ei sytytä käynnistäessä valoa. Ajoittain kun kiihdyttää, se välähtää tai jää palamaan. Mutta häviää uudelleen käynnistyksellä

Kuvia likaisesta egr:stä ja imusarjasta..
https://www.dropbox.com/s/p7myv1z3xyuiv ... 9.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/li167rx3fwn5q ... 2.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;