W124 200D täristää oudosti!
W124 200D täristää oudosti!
Mistähän vois alkaa paikantaa kun on alkanut täristään tuo kakosnelonen vm.87 . Tuntuu varsinkin kiihdyttäessä 60-80km/k ja kun nopeus nousee yli 100km. Koko kori resonoi. Kartaanin kannatin ja etu kumikiekko uusittu viime keväänä. Voisko olla kumityynyt? Tärinä tuntuu häviävän kun löysää kaasun.
Jaa tuota en tullut ajatelleeksi. täytyypä tarkistaa kun ei tuosta kartaanistakaan löytynyt silmään pistävää vikaa. Voiko tuota kumityynyä muuten tarkistaa kun onko vuotoja. Ei ainakaan kolahda sammuttaessa.pera8x kirjoitti:moottorin vasemman pualeinen kumityyny. katoppa onko vuatanu neesut pihalle. ittelleni just vaihoin, ku täristi vedättäessä. tasakaasulla ei hirveesti. pakilla ja moottorijarrutuksessa tärinä häviää? varmaanki kumityyny.
Jos kumityyny on "läjässä" tyhjä niin se on entinen. ei siinä sen kummempia diagnooseja tarvi.Arto kirjoitti:Jaa tuota en tullut ajatelleeksi. täytyypä tarkistaa kun ei tuosta kartaanistakaan löytynyt silmään pistävää vikaa. Voiko tuota kumityynyä muuten tarkistaa kun onko vuotoja. Ei ainakaan kolahda sammuttaessa.pera8x kirjoitti:moottorin vasemman pualeinen kumityyny. katoppa onko vuatanu neesut pihalle. ittelleni just vaihoin, ku täristi vedättäessä. tasakaasulla ei hirveesti. pakilla ja moottorijarrutuksessa tärinä häviää? varmaanki kumityyny.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Joku kumi/pulsla "läjähtänyt" tai joku irti ,
Rengas löysällä/irti ? Tarkista .
Rengas löysällä/irti ? Tarkista .
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Viittaapi vaihteiston kumityynyyn.
Itse ehdin vaihtaa ensin moottorin tyynyt kunnes vasta huomattiin vulkanoinnista irti revennyt takatyyny.
Itse ehdin vaihtaa ensin moottorin tyynyt kunnes vasta huomattiin vulkanoinnista irti revennyt takatyyny.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Joo on tämä merkillistä.
Olin viikon työmatkalla Unkarissa ja auto seisoi käyttämättä. Ei minkään laista tärinää ollut kun otin auton käytöön. ( ei korvienvälissä vika työkaverikin huomasi )
Pakkaset olivat kyllä kovat. Tänään kun ilma taas lauhtui -5 astetta TÄRINÄ TAAS ALKOI !!! Vaihteistonkumityyny näytää ehjältä. Tuntuu tosiaan, että olisko tuo vika vetonivelessä. Voisko olla, että kun on kylmä niin vetonivelen rasvat ovat jäykät ja tärinää ei tunnu.Ja kun lämpenee niin täristää. Auto ei myöskään tärise kun on yön seisonut pakkasessa, mutta kun ajaa lämpimäksi niin taas alkaa tärinä. Miten nuo vetonivelet voi tarkistaa vai pitääkö vaihtaa vain molemmat kun ei niissä tunnu eikä näy mainittavaa.



Kato nyt kumminkin vielä se kannatin laakeri. Jos sattuu että kartaanin suojapelti puuttuu niin sinne pääsee hiekkaa ja pölyä. ---> Laakeri hajoaa paljon nopeammin. Ota kartaanin takaosa oikeen käteen asti ja pyöritä sitä kannatinta.
Kerran oli yksi vastaava vika W203 200CDI, siinä kannatin laakeri äänti hiljaisessa vauhdissa vain pakkasella, mutta kovaa ajettaessa myös nollakelillä. Toisin sanoen vikaa ei löytynyt vaikka kartaani oli kädessä ja sitä pyöriteltiin. Mutta päätettiin kumminkin vaihtaa se laakeri. Siihen lakkasi sen auton jurinat.....
Kerran oli yksi vastaava vika W203 200CDI, siinä kannatin laakeri äänti hiljaisessa vauhdissa vain pakkasella, mutta kovaa ajettaessa myös nollakelillä. Toisin sanoen vikaa ei löytynyt vaikka kartaani oli kädessä ja sitä pyöriteltiin. Mutta päätettiin kumminkin vaihtaa se laakeri. Siihen lakkasi sen auton jurinat.....
Ei tuo äännä mitenkään. Tärisee vain.E300TD kirjoitti:Kato nyt kumminkin vielä se kannatin laakeri. Jos sattuu että kartaanin suojapelti puuttuu niin sinne pääsee hiekkaa ja pölyä. ---> Laakeri hajoaa paljon nopeammin. Ota kartaanin takaosa oikeen käteen asti ja pyöritä sitä kannatinta.
Kerran oli yksi vastaava vika W203 200CDI, siinä kannatin laakeri äänti hiljaisessa vauhdissa vain pakkasella, mutta kovaa ajettaessa myös nollakelillä. Toisin sanoen vikaa ei löytynyt vaikka kartaani oli kädessä ja sitä pyöriteltiin. Mutta päätettiin kumminkin vaihtaa se laakeri. Siihen lakkasi sen auton jurinat.....
Kiitoksia vinkeistä! Täytyypä tarkistella kun pääsee nosturille.E300TD kirjoitti:On siinä kartaanissa merkit. Toinen on ristikkonivelessä kannattimen takapuolella (kaksi pientä viivaa) ja toinen on poorin lukitusmutterin etupuolella (yksi pieni viiva).
Tuli vain mieleen että kannattais tarkistaa vielä perän kannatin puslat....