W202 om605 vikatila.
W202 om605 vikatila.
Mistähän lähteä vaivaa korjaamaan. Auto on siis otsikon mukainen ja siinä on nyt hx40 ylipainekellolla toimivalla hukkaportilla. Eli siis ihan perus settiä. Sitten on vakio sähköpumppu ja sitä lisäsäätämässä jonkin sortin evrymode.
Välillä toimii normaalisti, mutta välillä lakkaa antamasta soppaa, eikä oikein kulje, ei savuta ollenkaan, eikä oikein ahdakkaan. Osaako joku sanoa mihin toi evryn potikka on kytketty ja johtuuko vikatila siitä, vai liiasta ahtopaineesta esim? Mikä tota pumppua ylipäätään ohjaa?
Välillä toimii normaalisti, mutta välillä lakkaa antamasta soppaa, eikä oikein kulje, ei savuta ollenkaan, eikä oikein ahdakkaan. Osaako joku sanoa mihin toi evryn potikka on kytketty ja johtuuko vikatila siitä, vai liiasta ahtopaineesta esim? Mikä tota pumppua ylipäätään ohjaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W202 om605 vikatila.
Palaako mikään valo? omassa c 250 tdt:ssä syttyi evryn johtojen irroituksen jälkeen epc valo mittaristoon jolloin ei tosiaan ahda kunnolla eikä kulje. ennemmin evryn kanssa toiminut kauan ilman ongelmia. Valon ja vian saa katoamaan kun sammuttaa käynnistää uudelleen ja antaa heti kunnolla kaasua jonka jälkeen valo sammuu ja ajo jatkuu normaalina. Mitään vikakoodiakaan ei anna.
Re: W202 om605 vikatila.
kiitos vastauksesta.
ei syty mikään valo. auto lakkaa vaan kulkemasta. muuttuu laiskemmaksi, kun vakio hiluilla. tai siltä se ainakin tuntuu. mikään mekaaninenkaan jumi se ei oikein voi olla, kun välillä tosiaan pelaa ihan normaalisti ja välillä sitten taas ei. korjaantuu sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä. ja kaikki viittaa juurikin syöttömäärän tipahtamiseen.
tosin, nyt kun sitä oikein mietin, niin voihan se vikavalon polttimo olla palanutkin, eikä sen takia syty. vai onko ne noissa jo jotain ledejä, mitkä kestää ikuisesti hajoamatta?
tää on vähän tällästä arpomistakin, kun ei ole oma auto, vaan veljeni. enkä ole ihan joka päivä autoa räpläämässä.
osaakohan joku sanoa onko tossa ylipäätään jotain ecua? ja toimiko tuon orkkis turbo ali-, vai ylipaineohjauksella? tuosta orkkisturbon toiminnasta ei ole tietoa, eikä evrystäkään, koska autossa oli jo 606:sen turbo ja evry kun veljeni sen osti. sehän tätä vähän hämmentääkin. kun saisi edes jotain tietoa, niin osaisi alkaa haarukoimaan mistä kiikastaa. pääsisi nyt edes vähän reippaammin kulkemaan. tarttee jossain kohtaa jokatapauksessa tehdä tohon ihan mekaaninen pumppukin vielä, niin lakkaa häiritsemästä turhat sähköt kaikkine vikoinensa polttoainepuolella.
ei syty mikään valo. auto lakkaa vaan kulkemasta. muuttuu laiskemmaksi, kun vakio hiluilla. tai siltä se ainakin tuntuu. mikään mekaaninenkaan jumi se ei oikein voi olla, kun välillä tosiaan pelaa ihan normaalisti ja välillä sitten taas ei. korjaantuu sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä. ja kaikki viittaa juurikin syöttömäärän tipahtamiseen.
tosin, nyt kun sitä oikein mietin, niin voihan se vikavalon polttimo olla palanutkin, eikä sen takia syty. vai onko ne noissa jo jotain ledejä, mitkä kestää ikuisesti hajoamatta?
tää on vähän tällästä arpomistakin, kun ei ole oma auto, vaan veljeni. enkä ole ihan joka päivä autoa räpläämässä.
osaakohan joku sanoa onko tossa ylipäätään jotain ecua? ja toimiko tuon orkkis turbo ali-, vai ylipaineohjauksella? tuosta orkkisturbon toiminnasta ei ole tietoa, eikä evrystäkään, koska autossa oli jo 606:sen turbo ja evry kun veljeni sen osti. sehän tätä vähän hämmentääkin. kun saisi edes jotain tietoa, niin osaisi alkaa haarukoimaan mistä kiikastaa. pääsisi nyt edes vähän reippaammin kulkemaan. tarttee jossain kohtaa jokatapauksessa tehdä tohon ihan mekaaninen pumppukin vielä, niin lakkaa häiritsemästä turhat sähköt kaikkine vikoinensa polttoainepuolella.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W202 om605 vikatila.
Mulla teki samanlainen auto joskus samaa kun oli vakio pumppu ja isompi paineohjatulla portilla oleva ahdin. Johtui ihan siitä että jossain tilanteessa ahdot ei nousseet tarpeeksi nopeasti ja siitä johtui vikatila. 7mm pumpulla ei tätä enää tapahtunut. Vikakoodin luku auttaa tässäkin syyn selvittämisessä.
Re: W202 om605 vikatila.
jees, kiitos vastauksesta. pystyykös tuota ominaisuutta jotenkin eliminoimaan vaikka staarilla, tai jotain anturia huijaamalla vastuksella tms? vai onko ainoa lääke pumpun vaihto?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W202 om605 vikatila.
Jos ei pumppua ole tarkoitus vaihtaa niin minun mielestä kannattaisi vaihtaa pienempi ahin, onhan se hx40 vähän ylimitoitettu 250hv tehoille.
Re: W202 om605 vikatila.
kyllä se pumppu on tarkotus vaihtaa, mutta ei nyt. joskus sitten myöhemmin, ehkä ens kesänä. sitä ajattelin, että saako tuon nyt noilla hiluilla toimiin siksi aikaa, kunnes sen pumpun saa aikaseks tehtyä ja laitettua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W202 om605 vikatila.
softaamalla varmaan saisikin. tuo taitaa tälläseen vaan maksaa jo saman verran, kun että laittelis pumppuun sitten saman tiän ne isommat tapit, jos kerran softaa pitää laitella. eli mekaaninen pumppu ajaa saman asian kokolailla.
vai oonko ymmärtänyt jotain väärin. maksaako ohjelmoinnissa se ohjelma, millä saadaan tehoa, vai maksaako se ohjelmointi itsessään niin paljon, kun se maksaa, tehtiin sitten mitä tahansa?
vai oonko ymmärtänyt jotain väärin. maksaako ohjelmoinnissa se ohjelma, millä saadaan tehoa, vai maksaako se ohjelmointi itsessään niin paljon, kun se maksaa, tehtiin sitten mitä tahansa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W202 om605 vikatila.
Mullakin on omassa samaa ongelmaa, mutta aattelin johtuvan liian korkeista ahto paineista.
Tuokihan lähtee softalla pois ku saa aikaseksi vaihtaa isomman pumpun.
Mekaanista pumppua en omaan vaihtas ku vakkari lähtis pois.
Tuokihan lähtee softalla pois ku saa aikaseksi vaihtaa isomman pumpun.
Mekaanista pumppua en omaan vaihtas ku vakkari lähtis pois.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: W202 om605 vikatila.
Jos vikatila tulee liian korkeasta ahtopaineesta niin sinä voi myös anturin lukualue loppua vakio anturihan on vain 1.5bar riittävä.
Re: W202 om605 vikatila.
Mulla on ahdot just rajoilla,että taitaa tulla tuo anturin rajat vastaan.jukkis. kirjoitti:Jos vikatila tulee liian korkeasta ahtopaineesta niin sinä voi myös anturin lukualue loppua vakio anturihan on vain 1.5bar riittävä.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D