W210 320cdi vikatila
W210 320cdi vikatila
Elikkäs nyt tarvittais neuvoja. Ennen oireili niin että kun kylmänä käynnisti niin ei kiertänyt kuin 3000. Sitten kun oli lämmennyt n. 40 asteeseen ja käynnisti uudelleen niin rupesi toimimaan. Jos jäi pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille niin oli taas vikatila päällä. Tyhjensin katalysaattorin, ei auttanut. Vaihdoin ilmamassamittarin, auttoi hetkeksi. Nyt putsasin imusarjan ja egr venttiilin ja poistin läpät ja enää ei saa millään konstilla vikatilaa pois päältä. Osaisko joku antaa neuvoja mistä lähtis vikaa hakemaan? Helpointa olisi tietysti jos pääsis vikakoodit lukemaan ja mahdollisesti ohjelmoimaan egr pois käytöstä. Eli oisko Eura/Rauma/Laitila lähialueilla starin omistajaa joka vois kyseisen homman tehdä? Auto siis w210 320cdi vm. 2001.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 320cdi vikatila
tuskin on sitä egrän pois ohjelmointia kun ei tehdä starilaPjusu kirjoitti:Elikkäs nyt tarvittais neuvoja. Ennen oireili niin että kun kylmänä käynnisti niin ei kiertänyt kuin 3000. Sitten kun oli lämmennyt n. 40 asteeseen ja käynnisti uudelleen niin rupesi toimimaan. Jos jäi pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille niin oli taas vikatila päällä. Tyhjensin katalysaattorin, ei auttanut. Vaihdoin ilmamassamittarin, auttoi hetkeksi. Nyt putsasin imusarjan ja egr venttiilin ja poistin läpät ja enää ei saa millään konstilla vikatilaa pois päältä. Osaisko joku antaa neuvoja mistä lähtis vikaa hakemaan? Helpointa olisi tietysti jos pääsis vikakoodit lukemaan ja mahdollisesti ohjelmoimaan egr pois käytöstä. Eli oisko Eura/Rauma/Laitila lähialueilla starin omistajaa joka vois kyseisen homman tehdä? Auto siis w210 320cdi vm. 2001.
kannatta ennemin etsiä siihen homman semoista joka voi tehdä ohjelmaan muutoksen esim tuikku, CDI203
pystyvät sen tekemään
Mökkillä
'
'
Re: W210 320cdi vikatila
Ei kai noille mitään kannata tehdä testaamatta ellei ole silminnähtävää vikaa.
Testerin (Star) osuus 30% ja kokenut ammattilainen sitä käyttämässä 70%, jos on aikomus saada kohtuullisessa ajassa kuntoon eikä pelkästään vikakoodien numerot tietoon
Mutta, josko pysyvä vikatila seurasi tekemistäsi remonteista niin jäikö esim. läppämoottorista johto irti tai vipu jonnekin jumiin ?
Testerin (Star) osuus 30% ja kokenut ammattilainen sitä käyttämässä 70%, jos on aikomus saada kohtuullisessa ajassa kuntoon eikä pelkästään vikakoodien numerot tietoon

Mutta, josko pysyvä vikatila seurasi tekemistäsi remonteista niin jäikö esim. läppämoottorista johto irti tai vipu jonnekin jumiin ?
wiimax.fi
Re: W210 320cdi vikatila
Läppämoottori pääsi putoamaan lattialle ja ajattelin että olisi mennyt rikki ja siksi vikatila. Koitettu toisella moottorilla mutta ei auttanut.dealer kirjoitti: Mutta, josko pysyvä vikatila seurasi tekemistäsi remonteista niin jäikö esim. läppämoottorista johto irti tai vipu jonnekin jumiin ?
Re: W210 320cdi vikatila
Edelleen kylmänä vikatilassa mutta kun lämpee +80 asteeseen ja käynnistää uudelleen niin toimii. Ja kun on hetken jäähtynyt niin taas vikatila päällä. Starin mukaan ei tule virta egr säätimelle, eli tohon pömpeliin mistä lähtee letkut venttiilille. Osaisko joku antaa neuvoa mistä lähteä vikaa etsimään? Tuntuu jotenkin oudolta että olisi sähkövika mutta auton lämmettyä toimii normaalisti.
Re: W210 320cdi vikatila
Minulla on vm 2002 W 211 220 cdi , se meni aina hitaasti ajaessa vikatilaan, Star herjasi ilmamassa-anturia ja EGR,ää, korjaus oli varsin helppo: Otin vain EGR,n pistokkeen irti, ja nyt auto toimii kuin junan vessa,
Uusi EGR on kyllä tulossa saksasta, en tiedä mikä sinun autossasi on vikana ja auttaisko tuo sama temppu, mutta voi kai sitä kokeilla, kun se kärry kerran on jo vikatilassa ? Ne Starin antamat vikailmoitukset taitavat olla aika tavalla suuntaa-antavia, joskus sekottavat enemmän kuin selvittävät tilannetta.
Uusi EGR on kyllä tulossa saksasta, en tiedä mikä sinun autossasi on vikana ja auttaisko tuo sama temppu, mutta voi kai sitä kokeilla, kun se kärry kerran on jo vikatilassa ? Ne Starin antamat vikailmoitukset taitavat olla aika tavalla suuntaa-antavia, joskus sekottavat enemmän kuin selvittävät tilannetta.
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W210 320cdi vikatila
Se starihan tuonkin olisi osannut neuvoa. Moottorin lämpötila vaikuttaa EGR:n käytökseen, joten ei se nyt niin oudolta kuullosta..Pjusu kirjoitti:Osaisko joku antaa neuvoa mistä lähteä vikaa etsimään? Tuntuu jotenkin oudolta että olisi sähkövika mutta auton lämmettyä toimii normaalisti.
Ei, kyllä tuo kertoo ihan tarkalleen mikä on vikana. Vianaiheuttaja onkin sitten asia erikseen, mikä vaatii jo muutakin osaamista kun sen pikatesti-napin painamista, kuten dealer tuossa sanoikin.rexa kirjoitti:Ne Starin antamat vikailmoitukset taitavat olla aika tavalla suuntaa-antavia, joskus sekottavat enemmän kuin selvittävät tilannetta.
Tilanne on verrattavissa siihen, jos potilas kuvailee lääkärille oireeksi päänsäryn ja lääkäri totetaa, että sulla on sitten päässä vikaa

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W210 320cdi vikatila
Eikä kerro ! Omassa kiesissä on nyt 2 vikaa ollut joita Starilla testailtiin, ja kummassakin tapauksessa se antoi epämääräisen viankuvauksen, itte piti pistää haalarit päälle ja ensin hakea sekä sitten korjata ne viat, jokseenkin suuntaa -antavia ne starin ilmoitukset ovat toki, ja niistä voi jotain päätelläkin, mutta tarkkuudesta ei tässä yhteydessä kannata puhua.
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W210 320cdi vikatila
Tarkkuus on juuri niin hyvä, kuin mitä on käyttäjän kyvyt käyttää hyväksi laitteiston tarjoamaa informaatiotarexa kirjoitti:Eikä kerro ! Omassa kiesissä on nyt 2 vikaa ollut joita Starilla testailtiin, ja kummassakin tapauksessa se antoi epämääräisen viankuvauksen, itte piti pistää haalarit päälle ja ensin hakea sekä sitten korjata ne viat, jokseenkin suuntaa -antavia ne starin ilmoitukset ovat toki, ja niistä voi jotain päätelläkin, mutta tarkkuudesta ei tässä yhteydessä kannata puhua.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W210 320cdi vikatila
No jos se Star ilmoittaa että : "Apuakku viallinen tai sitä ei ole" ja autossa on kuitenkin uusi täyteenladattu apuakku paikallaan, niin ei se minusta kovin tarkka ilmoitus ole, seuraavan kerran testattessa se sanoi: "Lisäakun rele viallinen", no ei ollut vika siinäkään, rele oli ehyt.... ( mittaristossa näkyi aina käynnistäessä punainen akun kuva ja teksti:"Visit Workshop")sonikki kirjoitti:Tarkkuus on juuri niin hyvä, kuin mitä on käyttäjän kyvyt käyttää hyväksi laitteiston tarjoamaa informaatiotarexa kirjoitti:Eikä kerro ! Omassa kiesissä on nyt 2 vikaa ollut joita Starilla testailtiin, ja kummassakin tapauksessa se antoi epämääräisen viankuvauksen, itte piti pistää haalarit päälle ja ensin hakea sekä sitten korjata ne viat, jokseenkin suuntaa -antavia ne starin ilmoitukset ovat toki, ja niistä voi jotain päätelläkin, mutta tarkkuudesta ei tässä yhteydessä kannata puhua.Mitään hatusta heitettyjä "epämääräisyyksiä" se ei kerro.
Vika löytyi apuakun releen herätevirtajohdosta, joka oli poikki sen apuakun lähistöllä majailevan Polyswitchin läheltä, tinasin johdot kiinni ja "Visit Workshop" valo sammui, problem solved !
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W210 320cdi vikatila
Aina joskus sattuu kohdalle asiakas joka ihmettelee että "Eikö se testeri tuotakaan tiennyt että liitos hapettunut". No, tuolla aiemmin olikin juttua testerin kaikkivoipaisuudesta, tai sen puutteesta.
wiimax.fi
Re: W210 320cdi vikatila
Monasti kuulostaa että staarin pitäs jo kansiremonttiki tehä itestään ja sittekö se ei onnistu nii tulee näitä että kuin paska vehe se sitte onkaan.
Star
Re: W210 320cdi vikatila
En minä muuten, muttaku täällä sitä staria tarjotaan jokapaikkaan ratkaisuksi, eikä se ainakaan tuossa minun autossa ole ratkaissut yhtään mitään, olisin nuo samat liikut osannut tehdä ilman sitäkin, mutta ehkä muutaman kymmenen vuoden kokemus autonkorjausalalta saattaa auttaa myös 

W 211 E 220 CDI A -03
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W210 320cdi vikatila
Kuka sitä staria on sulla käyttänyt?
Ei se "koodi" tarkoita vain sit' mitä siinä' lukee. Ku painaa sitä koodia,, tulee ne kohdat jotka pyydetään tarkistamaan. EI pysty ymmärtämään miksi sitä ei voi painaa käyttäjä. Perkele itsellekkin tarjottu aikoinaan kaikkia koodeja ja sen mukaan vaihdettu veholla osia. Jos olisi painanut sitä koodia ja tehnyt sen mukaan tarkastukset olisin säästänyt tuhansia. nyt on jonkun aikaa eräs harraqstaja autoani tutkinut aina ongelmien sattuessa ja aikaahan se pahemmissa tapauksissa vie, mutta kaikki on selvinnyt tähän mennessä. TYosin vaatii se ne haalarit tai ainakin hanskat, jos ei halua itseää paskata, kun avaa konepellin.
Niiku tuossa jo kerrottiinkin käyttäjästä suurimmalta osilta kiinni asia... Liikkeissä ei tunnu aina olevan aikaa tai mielenkiintoa paneutua asiaan, koska esim nuo liittimien ja johtojen läpikäynti voi olla tavattoman hidasta.
Ei se "koodi" tarkoita vain sit' mitä siinä' lukee. Ku painaa sitä koodia,, tulee ne kohdat jotka pyydetään tarkistamaan. EI pysty ymmärtämään miksi sitä ei voi painaa käyttäjä. Perkele itsellekkin tarjottu aikoinaan kaikkia koodeja ja sen mukaan vaihdettu veholla osia. Jos olisi painanut sitä koodia ja tehnyt sen mukaan tarkastukset olisin säästänyt tuhansia. nyt on jonkun aikaa eräs harraqstaja autoani tutkinut aina ongelmien sattuessa ja aikaahan se pahemmissa tapauksissa vie, mutta kaikki on selvinnyt tähän mennessä. TYosin vaatii se ne haalarit tai ainakin hanskat, jos ei halua itseää paskata, kun avaa konepellin.
Niiku tuossa jo kerrottiinkin käyttäjästä suurimmalta osilta kiinni asia... Liikkeissä ei tunnu aina olevan aikaa tai mielenkiintoa paneutua asiaan, koska esim nuo liittimien ja johtojen läpikäynti voi olla tavattoman hidasta.
2007 R 320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W210 320cdi vikatila
Ei auta mitään yleinen kokemus autoista, saa aikaan vaa juurikin tämän kaltaisia kommentteja kun sulta tulee suusta. Se testerin käyttö on ihan eriasia.rexa kirjoitti:En minä muuten, muttaku täällä sitä staria tarjotaan jokapaikkaan ratkaisuksi, eikä se ainakaan tuossa minun autossa ole ratkaissut yhtään mitään, olisin nuo samat liikut osannut tehdä ilman sitäkin, mutta ehkä muutaman kymmenen vuoden kokemus autonkorjausalalta saattaa auttaa myös
Eikä se ole mikään korjauskeino, että otetaan egrr'ältä johto irti ja ollaan tyytyväisiä. Vielä typerämpää on tilata uusi osa tilalle

2007 R 320cdi
Re: W210 320cdi vikatila
Kun siihen apuakkuhäiriöön ei löytynyt tolkkua Star-piuhan nokasta, niin selvitin miten se apuakkujärjestelmä toimii, ja missä sen ja apuakun erotusreleen johdotus kulkee, sen perusteella aloin hakea vikaa todennäköisimmästä paikasta, josta se sitten löytyikin varsin nopeasti, Staria siihen ei tarvittu, kuorimapihdit, kolvi, tinaa ja kutistesukkaa kylläkinHuttiainen kirjoitti:Ei auta mitään yleinen kokemus autoista, saa aikaan vaa juurikin tämän kaltaisia kommentteja kun sulta tulee suusta. Se testerin käyttö on ihan eriasia.rexa kirjoitti:En minä muuten, muttaku täällä sitä staria tarjotaan jokapaikkaan ratkaisuksi, eikä se ainakaan tuossa minun autossa ole ratkaissut yhtään mitään, olisin nuo samat liikut osannut tehdä ilman sitäkin, mutta ehkä muutaman kymmenen vuoden kokemus autonkorjausalalta saattaa auttaa myös
Eikä se ole mikään korjauskeino, että otetaan egrr'ältä johto irti ja ollaan tyytyväisiä. Vielä typerämpää on tilata uusi osa tilalle

EGR-venttiilin pistokkeen irrotus lopetti autoa pitkän aikaa vaivanneen (sitä vikaa on haettu kissojen ja koirien sekä Starin kanssa monet kerrat) Limp Modeen menon kokonaan, joten aika varmaa on että vika on siinä, uuden egr -venttiilin asennan lähipäivinä, silloin se selviää lopullisesti, vaikka järjestelmän testaisi starilla vielä tuhat kertaa lisää, niin ei se siltikään mahda tulla kuntoon ennenkuin vian aiheuttanut osa vaihdetaan tai kunnostetaan
Paikallaan ollut EGR-venttiili oli puhdas ja kaikki osat liikkuivat herkästi kun käytin sitä irti, joku on ilmeisesti jo tutkinut ja puhdistanut sen aiemmin vikaa hakiessaan, uusi maksaa ainakin täällä Oulussa liki 400 €, joten en hirveästi ihmettele että se on jäänyt vaihtamatta, onko sinulla joku parempi keino viallisen EGR-vanttiilin korjaukseen, kuin uuden osto ? Siinä vanhassa on ilmeisesti askelmoottori p..skana, uuden EGR,n saa saksan ebaysta noin 200 € postikuluineen.
W 211 E 220 CDI A -03
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W210 320cdi vikatila
Olisitko osannut etsiä ilman testeriä vikaa tuosta akkureleestä? sehän siinä on ideana, että saa käsityksen mistä vikaa etsitään. Virtakaaviotkin saa oheisohjelmilla ettei tartte mittailla kaikkia johtoja...rexa kirjoitti:Kun siihen apuakkuhäiriöön ei löytynyt tolkkua Star-piuhan nokasta, niin selvitin miten se apuakkujärjestelmä toimii, ja missä sen ja apuakun erotusreleen johdotus kulkee, sen perusteella aloin hakea vikaa todennäköisimmästä paikasta, josta se sitten löytyikin varsin nopeasti, Staria siihen ei tarvittu, kuorimapihdit, kolvi, tinaa ja kutistesukkaa kylläkin
No ohjelmoi sen pois käytöstä kokonaan... Harva noita turhia imusarjanpaskaajia uusii turhaan.rexa kirjoitti:onko sinulla joku parempi keino viallisen EGR-vanttiilin korjaukseen, kuin uuden osto ? Siinä vanhassa on ilmeisesti askelmoottori p..skana, uuden EGR,n saa saksan ebaysta noin 200 € postikuluineen.
2007 R 320cdi
Re: W210 320cdi vikatila
Tottakai olisin osannut ja osasinkin, mutta ensin piti ymmärtää miten se apuakkujärjestelmä toimii, ja missäpäin autoa johdotukset kulkevat, sen jälkeen se olikin helppo juttu, siellä on selkeä suunnittelumoka apuakun telineen alla, terävä pellinreuna johon samalla kohdalla mutkan tekevä johtonippu hankaa.Huttiainen kirjoitti:Olisitko osannut etsiä ilman testeriä vikaa tuosta akkureleestä? sehän siinä on ideana, että saa käsityksen mistä vikaa etsitään. Virtakaaviotkin saa oheisohjelmilla ettei tartte mittailla kaikkia johtoja...rexa kirjoitti:Kun siihen apuakkuhäiriöön ei löytynyt tolkkua Star-piuhan nokasta, niin selvitin miten se apuakkujärjestelmä toimii, ja missä sen ja apuakun erotusreleen johdotus kulkee, sen perusteella aloin hakea vikaa todennäköisimmästä paikasta, josta se sitten löytyikin varsin nopeasti, Staria siihen ei tarvittu, kuorimapihdit, kolvi, tinaa ja kutistesukkaa kylläkin
No ohjelmoi sen pois käytöstä kokonaan... Harva noita turhia imusarjanpaskaajia uusii turhaan.rexa kirjoitti:onko sinulla joku parempi keino viallisen EGR-vanttiilin korjaukseen, kuin uuden osto ? Siinä vanhassa on ilmeisesti askelmoottori p..skana, uuden EGR,n saa saksan ebaysta noin 200 € postikuluineen.
Tuo minun auto ei polttele mitään valoja kojetaulussa vaikka se EGR-pistoke onkin irti, ja toimii nyt niinkuin pitääkin, aiemmin se meni Limp-Modeen muutamassa minuutissa jos ajoi vakionopeussäädin päällä normaaleja ja laillisia maantienopeuksia, se vikatila kuittaantui käyttämällä virrat pois päältä, mutta palasi heti taas ajaessa vakkarin kanssa, ilman vakionopeussäädintä ajaessa sitä ei tapahtunut.
W 211 E 220 CDI A -03
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W210 320cdi vikatila
Nii, että mittaristossa kun sulla oli punainen akunkuva osasit ilman testeriä etsiä vikaa akkureleestärexa kirjoitti:Tottakai olisin osannut ja osasinkin

No ihan sama sinä et testeriä tarvi ja onhan se varsinainen harrastus uusiaosia arpoen. ku vaikka moottorinvikavalo syttyy seuraavan kerran.
tarkotus on vaan ettei kannata paljon yleistää jos joku vika itselläi oletesterikllälöytynyt ettei sillä muuten tee mitää.
2007 R 320cdi