Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Terves, tuollainen 180 cdi avangarde w204 mallinen, tuli volvon tlalle, volvo lämpesi sillä ebersbählerillä kivasti, mutta kun tästä mersusta puuttu se lisälämmitin niin ajattelin laittaa pahvia syylärn eteen nyt talveksi, sitä keulaa vaan ihmettelin että mitekähän se maskiritilä irtoaa? ajattelin laitta sen viimasuojan sinne väliin piiloon. Edellisissä autoissa mitä on ollu käytössä siitä on ollu huomattava apu lämenemiseen.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
https://www.youtube.com/watch?v=cvH8aXEzf_E" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
No niin, hyvä opetusvideo, tuostahan sen pahvin jo voi pujotta kun irrottaa tuon ylimmäisen muovin, kiitos ja kumarrus.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Mulla ainakin on vm.-13 C180CDI:ssä automaattinen sälekaihdin siellä syylärin ja flektin välissä joka sulkeutuu pakkasella. Sen näkee konehuoneen puolelta kun tarkasti katsoo sinne tuulettajan siipien taakse. Itse asiassa ohjekirja kieltää laittamasta mitään viima- tai hyttyssuojia syylärin eteen. En tiedä onko tätä sitten kaikissa malleissa, mutta kannattaa tarkistaa. Tämä auto ainakin nostaa maantiellä lämmöt aika nopeasti 90-asteeseen, pakkasesta riippuen n.5-10km matkalla eikä ole siis webastoa.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Viimasuojan saapi aika halvalla myös marmoritiskiltä ja se on musta eli ei näy ulos pahvit. kiinnitys 2 mjutteriruuvilla konepeltiin ja ruuvit on jo siellä olemassa. helppo nakki ainakin omaan kiissliin (vm 2000)
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Jos varustelistassa lukee : 2U1 RADIATOR SHUTTER niin sitten ei kannata pahveja viritellä. Olisiko ns suomiautoissa tuo kaihdin vakiona, itellä ainakin molemmissa vaikka en muista sitä tilatessa erikseen pyytäneeni.
Tuo kaihdin on ainakin 250 CDI:ssä sellainen pyöreä (syylärin ja flektin välissä) suihkumoottorin johdesiivistön näköinen jota suljetaan ja avataan sen säteittäisiä siipiä kääntämällä.
Tuo kaihdin on ainakin 250 CDI:ssä sellainen pyöreä (syylärin ja flektin välissä) suihkumoottorin johdesiivistön näköinen jota suljetaan ja avataan sen säteittäisiä siipiä kääntämällä.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Auton kotimarkkinoillakin taitaa olla vakiona.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
No niin, tarkemmin tutkittua niin siellä on JuKoSin kuvailema härpäke ropelin ja kennon välissä, nyt kiinnostaakin että millä sitä sulku siivikkoa ohjataan? 20 km sai ajaa että lämmöt nousi 90 asteesen rauhallista ajoa -3 pakkasta ja vajaa tunti 500w letkulämmittimessä.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Kuvahaulla kun laittoi 2U1 RADIATOR SHUTTER niin löytyy räjäytyskuvia joissa näyttäisi olevan oikeassa yläkulmassa alipainetoimilaite (vacuum box) joka tekee mekaanisen työn, ko värkille tulevaa alipainetta ohjaa mm lämpöanturi (sender unit) joka sijaitsee samassa nurkassa mutta lähempänä syyläriä, syylärin ja flektikotelon välissä.
Tuolle vacuum box:ille tulevaa alipainetta säätää varmasti muutkin tekijät kuin pelkästään tuo syylärin lämpöanturi, kaihtimen yksi tarkoituksista on varmasti myös ilmanvastuksen vähentäminen, se sulkee nimittäin syylärin ilman kulun hyvin tiiviisti joka liikkumattomana ilmapatsaana vastaa hyvinkin umpinaista nokkamaskia.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten tuo kaihdin toimii ajossa, kuka pistää ajon ajaksi GoPro:n kuvaamaan kaihdinta?
Tuo lämpiäminen kuulostaa tutulta, ei ainakaan rauhallisessa ajossa tahdo kovin paljoa nopeammin normaaliksi lämmetä ja pakkasilla vielä hitaammin yllättävää kyllä että kun normaali lämpöön on päästy niin siellä sitten kyllä aika hyvin pysytään.
Omaan 180 CDI:iihin kokeilin maskin suojia umpisolumuovista (esim telttapatja) ilman suurempaa vaikutusta, paitsi kovemmilla pakkasilla meni muutaman kerran kiihdyttäessä vikatilaan ja pudotti tehot pois kesken ohituksen, ei kiva.
Nykyiseen 250 CDI:hin vaihdettu uusi termostaatti viime talvena ei mitään vaikutusta eli vanhakin termostaatti oli kunnossa.
Tuolle vacuum box:ille tulevaa alipainetta säätää varmasti muutkin tekijät kuin pelkästään tuo syylärin lämpöanturi, kaihtimen yksi tarkoituksista on varmasti myös ilmanvastuksen vähentäminen, se sulkee nimittäin syylärin ilman kulun hyvin tiiviisti joka liikkumattomana ilmapatsaana vastaa hyvinkin umpinaista nokkamaskia.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten tuo kaihdin toimii ajossa, kuka pistää ajon ajaksi GoPro:n kuvaamaan kaihdinta?
Tuo lämpiäminen kuulostaa tutulta, ei ainakaan rauhallisessa ajossa tahdo kovin paljoa nopeammin normaaliksi lämmetä ja pakkasilla vielä hitaammin yllättävää kyllä että kun normaali lämpöön on päästy niin siellä sitten kyllä aika hyvin pysytään.
Omaan 180 CDI:iihin kokeilin maskin suojia umpisolumuovista (esim telttapatja) ilman suurempaa vaikutusta, paitsi kovemmilla pakkasilla meni muutaman kerran kiihdyttäessä vikatilaan ja pudotti tehot pois kesken ohituksen, ei kiva.
Nykyiseen 250 CDI:hin vaihdettu uusi termostaatti viime talvena ei mitään vaikutusta eli vanhakin termostaatti oli kunnossa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Ok no, kaikkia se saksalanen keksii.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
JäähdytinW204 ohjekirja
Autot, joissa on dieselmoottori: Älä peitä jäähdytintä. Älä käytä myöskään lämpömattoja, hyönteissuojia tai vastaavia
230 C 1978
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Kaverilla on vm.2011 w204 facelift 220cdi suomimersu ja siinä lukee varustelistassa ylempänä mainittu 2U1 RADIATOR SHUTTER ja tämä varuste tosiaan näkyy olevan syylärin takana flektin edessä, eli noiden välissä, luulin että tämä olis syylärin etupuolella... Minulla on vm.2013 w204 facelift 220cdi suomimersu ja minulla tätä varustetta ei ole listattu varustelistaukseen, mutta varuste kyllä löytyy autosta.
Tuolla ylempänä mainittii että viimasuojia yms ei saisi asentaa, että ohjekirjakin sen kieltää, niin taitaa ne kiellot tarkoittaa niiden asentamista syylärin eteen niikuin kiinni siihen, kai tuonne maskiin ja puskuriin tarkoitettuja viimasuojia luulis voivan huoletta käyttää?
Tuolla ylempänä joku sanoi että auto lämpiää 90asteeseen 5-10km jälkeen, niin kiinostaisi vähän tietää minkälaisella ajolla ja millä asetuksilla sisäpuhallin on? Minulla ainakin laatikko E asennolla nätisti ajellen joutuu ajamaan 20-25km että lämmöt 90asteessa ja sisäpuhallus auto asennolla 22asteesee säädettynä, sit jos vähä reippaammin antaa kierrosta koneelle laatikko S asennolla ja sisäpuhallin off asennossa niin lämmöt saa kyllä 10-15km ajolla tuonne 90asteeseen... Ja nämä tulokset oikeestaan aika samat olipa ulkona -10 taikka +20...
Tuolla ylempänä mainittii että viimasuojia yms ei saisi asentaa, että ohjekirjakin sen kieltää, niin taitaa ne kiellot tarkoittaa niiden asentamista syylärin eteen niikuin kiinni siihen, kai tuonne maskiin ja puskuriin tarkoitettuja viimasuojia luulis voivan huoletta käyttää?
Tuolla ylempänä joku sanoi että auto lämpiää 90asteeseen 5-10km jälkeen, niin kiinostaisi vähän tietää minkälaisella ajolla ja millä asetuksilla sisäpuhallin on? Minulla ainakin laatikko E asennolla nätisti ajellen joutuu ajamaan 20-25km että lämmöt 90asteessa ja sisäpuhallus auto asennolla 22asteesee säädettynä, sit jos vähä reippaammin antaa kierrosta koneelle laatikko S asennolla ja sisäpuhallin off asennossa niin lämmöt saa kyllä 10-15km ajolla tuonne 90asteeseen... Ja nämä tulokset oikeestaan aika samat olipa ulkona -10 taikka +20...
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Kyllä faceliftiinkin myydään viimasuojia
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 30597/4/23" onclick="window.open(this.href);return false;
....tuon ulkonäöstä voi tietenkin olla montaa mieltä
Prefaceliftissä ei ole mitään kaihdinta, ainakaan saksanmallissa.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 30597/4/23" onclick="window.open(this.href);return false;
....tuon ulkonäöstä voi tietenkin olla montaa mieltä
Prefaceliftissä ei ole mitään kaihdinta, ainakaan saksanmallissa.
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Minä ite ostin Facelift S211:seen länsiautosta mallikohtasen viimasuojan. Asennetaan siiheen maskin taakse, on muuten komia ku on niin ku sitä ei olis.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Viima suojista vielä, toki niitä myydään ja ilmeisesti bensakoneisissa ei ole mitään estettä viimasuojan käyttämiseksikään, todennäköisesti on ihan hyödyllinenkin.
Tuskin se dieselikään siitä heti paskaksi paukahtaa, varsinkin jos ei ihan umpeen laita että esim lämpöanturit saa toimia eikä mene vikatila päälle, se että onko viimasuojista hyötyä kun siellä tuo tehdaskaihdin jo on, voi olla kyseenalaista.
Onkohan tuo kaihdin tullut Blue efficiency mallien mukana vakioksi? Todennäköisesti sen tehtävänä on pienentää ilmanvastusta, nopeampi lämpiäminen taitaa olla toissijainen toki päästöjenkin kannalta toivottu vaikutus.
Itse en ole kovinkaan huolissani hitaasta lämpiämisestä kun kabiiniin tulee lämmintä kuitenkin aika nopeasti, ajelin kuitenkin pari vuotta VW 2.0 tdi:lläkin jossa toppahaalarit oli pakollinen varuste kovilla pakkasilla, hiukkasen se työkavereita nauratti kun työmatkani oli kuitenkin yli 50 km eikä volkkari lämmennyt vaikka teki mitä.
Moottorin kulumisen kannalta olisi tietysti paras minkä nopeammin normaalilämpö saavutettaisiin, mutta eihän noita normaali ihminen saa kulumisen takia loppuun ajettua nykyiselläänkään.
Tuskin se dieselikään siitä heti paskaksi paukahtaa, varsinkin jos ei ihan umpeen laita että esim lämpöanturit saa toimia eikä mene vikatila päälle, se että onko viimasuojista hyötyä kun siellä tuo tehdaskaihdin jo on, voi olla kyseenalaista.
Onkohan tuo kaihdin tullut Blue efficiency mallien mukana vakioksi? Todennäköisesti sen tehtävänä on pienentää ilmanvastusta, nopeampi lämpiäminen taitaa olla toissijainen toki päästöjenkin kannalta toivottu vaikutus.
Itse en ole kovinkaan huolissani hitaasta lämpiämisestä kun kabiiniin tulee lämmintä kuitenkin aika nopeasti, ajelin kuitenkin pari vuotta VW 2.0 tdi:lläkin jossa toppahaalarit oli pakollinen varuste kovilla pakkasilla, hiukkasen se työkavereita nauratti kun työmatkani oli kuitenkin yli 50 km eikä volkkari lämmennyt vaikka teki mitä.
Moottorin kulumisen kannalta olisi tietysti paras minkä nopeammin normaalilämpö saavutettaisiin, mutta eihän noita normaali ihminen saa kulumisen takia loppuun ajettua nykyiselläänkään.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Mulla on kokemusta OM651:n suhteen tuosta omasta autosta (2013, ajettu 60t km) ja isän 220 CDI:stä (2014, ajettu 70t km). Ei kyllä kumpikaan lämpiä 90 asteeseen 10 kilometrin matkalla (80 km/h). Mökiltä lähtiessä on tuollainen 10 kilsan etappi ensimmäiseen risteykseen, jossa on tullut asiaa havainnoitua melko paljon. Siinä vaiheessa ollaan yleensä noin 70 asteen tienoilla. Ainakin näissä autoissa tuo 15-20 km on lähempänä totuutta. Kaupunkiajoa saakin sitten törötellä vielä enemmän varsinkin pakkasella. Voihan se toki olla, että nää on molemmat rikki.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Miten niin rikki onkos sitten nikopetterii:n, alpokurkisen ja allekirjoittaneen (JuKoS) autot rikki kun kokolailla samoin lämpenevät kuin sinun ja isäsi autot.Legge kirjoitti:Mulla on kokemusta OM651:n suhteen tuosta omasta autosta (2013, ajettu 60t km) ja isän 220 CDI:stä (2014, ajettu 70t km). Ei kyllä kumpikaan lämpiä 90 asteeseen 10 kilometrin matkalla (80 km/h). Mökiltä lähtiessä on tuollainen 10 kilsan etappi ensimmäiseen risteykseen, jossa on tullut asiaa havainnoitua melko paljon. Siinä vaiheessa ollaan yleensä noin 70 asteen tienoilla. Ainakin näissä autoissa tuo 15-20 km on lähempänä totuutta. Kaupunkiajoa saakin sitten törötellä vielä enemmän varsinkin pakkasella. Voihan se toki olla, että nää on molemmat rikki.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Se oli pientä sarkasmia. Minusta tuntuu aina näitä lämpeämiseen liittyviä juttuja lukiessa, että omassa autossa on vikaa, kun muiden autot ovat 90 asteessa 5 kilometrin ajon jälkeen, vaikka oma ei moiseen kykene edes kesähelteellä. Mutta joo, tuo nikopetteriin kuvaus on melkolailla täydellinen omien kokemusten suhteen.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Sen nopeampaan lämpenemiseen ei kai auta muu kuin se webasto tai eeberi, mikäs muuten se akku takakontissa on? olin näkevinäni siellä sellasen kotelon, konehuoneessaki on akku, jossain BMWeessäkin olen nähny akun takapaksissa.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Sulla on varmastikin (COMAND Online isohko näyttö kojetaulussa) navi tsydeemit se akku on sitä varten.alpokurkinen kirjoitti:Sen nopeampaan lämpenemiseen ei kai auta muu kuin se webasto tai eeberi, mikäs muuten se akku takakontissa on? olin näkevinäni siellä sellasen kotelon, konehuoneessaki on akku, jossain BMWeessäkin olen nähny akun takapaksissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
JuKoS kirjoitti:Sulla on varmastikin (COMAND Online isohko näyttö kojetaulussa) navi tsydeemit se akku on sitä varten.alpokurkinen kirjoitti:Sen nopeampaan lämpenemiseen ei kai auta muu kuin se webasto tai eeberi, mikäs muuten se akku takakontissa on? olin näkevinäni siellä sellasen kotelon, konehuoneessaki on akku, jossain BMWeessäkin olen nähny akun takapaksissa.
Sellanen samsungin älykännykän kokonen näyttö, navigaattoria en ole osannu saada esiin. Nyt kun tässä se pieni akku on takana niin, voiko sen ison akun moottoritilasta irrotttaa huoletta, ilman että kello, radio ja muut muistaa asetukset, volvossa piti apukaapeleilla syöttä virtaa akun kaapelikenkiin akun vaihdon aikana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Tarviiko sen tämän nopeammin lämmetäkkään, eipä nuo nyky dieselit tuon kummemin taida lämmetäkkään, sisälle kummiskin lämmintä tulee todella nopeasti, muutama kilsa ajoa niin voi jo alkaa riisuuntumaan. Ja se akku peräkontissa on eco start stop järjestelmää varten... Ja alpokurkisella ei taida olla navia jos ei tule esiin, ei oo mullakaan ja hyvin olen perille aina löytänyt, liian yliarvostettu varuste Edellisessä autossa oli navi, mutta silti kännykän navilla näppärä jo himassa fiilistellä ja suunnitella reitit yms valmiiks ja eiku menoks
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 01.11.2016 20:51
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Joo olkoot ilman sitä viimasuojaa, kun ei vaikuta lämpenemiseen, ompas pieni akku startille paljonkohan siinä ja toisessa on amppeereja? ohjekirjasta en löytäny tietoa.nikopetterii kirjoitti:Tarviiko sen tämän nopeammin lämmetäkkään, eipä nuo nyky dieselit tuon kummemin taida lämmetäkkään, sisälle kummiskin lämmintä tulee todella nopeasti, muutama kilsa ajoa niin voi jo alkaa riisuuntumaan. Ja se akku peräkontissa on eco start stop järjestelmää varten... Ja alpokurkisella ei taida olla navia jos ei tule esiin, ei oo mullakaan ja hyvin olen perille aina löytänyt, liian yliarvostettu varuste Edellisessä autossa oli navi, mutta silti kännykän navilla näppärä jo himassa fiilistellä ja suunnitella reitit yms valmiiks ja eiku menoks
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Jaa niimpäs taitaa ollakin start stop järjestelmän akku, mutta kai se kuitenkin starttaa tuolla konehuoneessa olevalla akulla? Onkos kukaan noita pikkuakkuja joutunut vaihtamaan?
Ite olen kyllä tykännyt tuosta COMAND Online systeemistä, nopea laittaa naviin kohteet, ja navi muuttaa reittiä liikenne tilanteen mukaan, neuvoo vaikka ravintolat kohteessa, näkyy jopa oppivan uudet tiet jos useamman kerran kulkee, ym. Niin ne kai muutkin navigaattorit tekee, ei ole vain enää tullut vuosiin muita käytettyä niin ei niiden hienoudesta tiedä, on tuosta kuitenkin ihan kiva katsella elokuvia (ja telkkaria jos on laittanut virittimen) kun joutuu kuskattavia odottelemaan.
Puhelimenkin kanssa voi sohlata helpommin kun näyttö on selvempi ja isompi, netin nopeus on tietysti puhelimesta kiinni mutta helpompi kuitenkin kun ei kaikkeen tarvi puhelinta kaivaa esiin. Puhe ohjaus on kyllä pyllystä, en tosin ole puheohjauksen kanssa muissakaan autoissa pärjännyt
Tuo olisi kiva kun saisi nopeusrajoitukset näkymään. ja peltipolliisit kans. Kukahan osaisi (siis jos edes mahdollista)
Ite olen kyllä tykännyt tuosta COMAND Online systeemistä, nopea laittaa naviin kohteet, ja navi muuttaa reittiä liikenne tilanteen mukaan, neuvoo vaikka ravintolat kohteessa, näkyy jopa oppivan uudet tiet jos useamman kerran kulkee, ym. Niin ne kai muutkin navigaattorit tekee, ei ole vain enää tullut vuosiin muita käytettyä niin ei niiden hienoudesta tiedä, on tuosta kuitenkin ihan kiva katsella elokuvia (ja telkkaria jos on laittanut virittimen) kun joutuu kuskattavia odottelemaan.
Puhelimenkin kanssa voi sohlata helpommin kun näyttö on selvempi ja isompi, netin nopeus on tietysti puhelimesta kiinni mutta helpompi kuitenkin kun ei kaikkeen tarvi puhelinta kaivaa esiin. Puhe ohjaus on kyllä pyllystä, en tosin ole puheohjauksen kanssa muissakaan autoissa pärjännyt
Tuo olisi kiva kun saisi nopeusrajoitukset näkymään. ja peltipolliisit kans. Kukahan osaisi (siis jos edes mahdollista)
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Offtopic tähän ketjuun.JuKoS kirjoitti: Tuo olisi kiva kun saisi nopeusrajoitukset näkymään. ja peltipolliisit kans. Kukahan osaisi (siis jos edes mahdollista)
Tuosta aiheesta on keskusteltu täällä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Itselleni sain ainakin tolpat näkymään.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Itsellä on pre-facelift W204 220 CDI.
Työmatkani on 10km ja ottaa aikaa 15min. Puolet ensin kaupunkiajoa ja toinen puoli moottoritietä. Viime viikon keleillä eli 0-3 astetta pakkasta, lämmöt on 90 asteessa just ton 10km matkan päätteeksi. Koneena toki OM646, joka varmasti lämpenee nopeammin kuin OM651.
Työmatkani on 10km ja ottaa aikaa 15min. Puolet ensin kaupunkiajoa ja toinen puoli moottoritietä. Viime viikon keleillä eli 0-3 astetta pakkasta, lämmöt on 90 asteessa just ton 10km matkan päätteeksi. Koneena toki OM646, joka varmasti lämpenee nopeammin kuin OM651.
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Samat kokemutkset, edelliset marsut oli om 646 koneisia ja lämpenivät jos termari oli vaan kunnossa. Nykyinen om651 ei kunnolla lämpiä vaikkakin sisätilat lämpenee.
Viime talvena mulla oli pahvia syylarin edessä, se auttoi jonkin verran. Taidan tunkea joku ilta vaikka sitä ei suositeltaisi. Kunhan ei laita kokonaan tukkoon ja seurailee hiukan lämpömittaria niin tuskin siitä on haittaakaan. Eri asia jos moottoria kuormittaisi autobaanalla oikeasti, silloin sitä jäähdytystä tarvitaan, Suomessa kun ajetaan tällä hetkellä max 100km/h niin ei se moottori hirveästi töitäkään tee.
Viime talvena mulla oli pahvia syylarin edessä, se auttoi jonkin verran. Taidan tunkea joku ilta vaikka sitä ei suositeltaisi. Kunhan ei laita kokonaan tukkoon ja seurailee hiukan lämpömittaria niin tuskin siitä on haittaakaan. Eri asia jos moottoria kuormittaisi autobaanalla oikeasti, silloin sitä jäähdytystä tarvitaan, Suomessa kun ajetaan tällä hetkellä max 100km/h niin ei se moottori hirveästi töitäkään tee.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Vastataanpa nyt tähän, kun epäilijöitä tuntuu olevan.nikopetterii kirjoitti:Tuolla ylempänä joku sanoi että auto lämpiää 90asteeseen 5-10km jälkeen, niin kiinostaisi vähän tietää minkälaisella ajolla ja millä asetuksilla sisäpuhallin on? Minulla ainakin laatikko E asennolla nätisti ajellen joutuu ajamaan 20-25km että lämmöt 90asteessa ja sisäpuhallus auto asennolla 22asteesee säädettynä, sit jos vähä reippaammin antaa kierrosta koneelle laatikko S asennolla ja sisäpuhallin off asennossa niin lämmöt saa kyllä 10-15km ajolla tuonne 90asteeseen... Ja nämä tulokset oikeestaan aika samat olipa ulkona -10 taikka +20...
Eli tosiaan auto lämpeää 80-90asteeseen 5-10km matkalla MAANTIEAJOSSA. Yleensä tulee ajettua talvinopeuksien aikana mittarinopeutta 95km/h 5.vaihteella (manuaali) ja lämmityslaite 20-22 asteella useimmiten automaattiasennossa tai manuaalisesti puhallusteholla 4-5. Ennen ajoa riittävän pitkä esilämmitys letkulämppärillä ja sisälämmitin max. asennossa koko ajan myös päällä. Näin lämpöviisari värähtää heti käynnistettäessä ja sisätilalämmittimen käytöstä johtuen lämmityslaitteen ei tarvitse työskennellä täysillä edes automaattiasennossa. Oikein kovilla pakkasilla saattaa normaalin käyntilämmön saavuttaminen kestää 15km.
Mainittakoon kuitenkin, että tämäkään auto ei kyllä lämpene kaupunkiajossa kuin sinne 60-70 asteen tuntumaan ja tyhjäkäynnillä lämmöt laskee pakkasilla sinne 60 asteen tuntumaan. Ja kylmällä koneella tyhjäkäynnillä lämmöt ei "kolmenkympin pakkasilla" jaksa nousta ollenkaan, mutta tosiaan maantieajossa nousee oikein mallikkaasti ja tarkenee. En tiedä sitten jos muilla ei kerran nouse, onko mulla sitten mittari tai lämpöanturi rikki ja antaa vääriä lukemia..
Missä lämpötilassa sähköinen lisälämmitin muuten alkaa toimimaan? Tämä auto nimittäin lämpenee nopeammin pienellä pakkasella kuin muutamalla plusasteella..
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: Viimasuojaa 2013 w 204 cdi autoon
Korjataanpas erehdystäni, ei minulla olekkaan tätä varustetta autossani, niinkuin varustelistakin sanoo, erehdyin kun kurkistelin hätäisesti syylärin ja flektin välii, niin nopealla vilkaisulla näytti että siellä olisi ns. sälekaihtimet, mutta nyt takemmin tutkittua asiaa ei siellä niitä olekkaan, yllämainitsemassani kaverin autossa ne on niinkuin varustelistauskin sen kertoo. Molemmat on kyllä suomimersuja, että ei tuo varuste näköjään ole itsestään selvyys, ihmetyttää kun tuntuu että kaikilla muilla tämä tuntuu olevan suomimersuissaan, paitsi minulla... Vai onko, kertokaas w204 omistajat?nikopetterii kirjoitti:Kaverilla on vm.2011 w204 facelift 220cdi suomimersu ja siinä lukee varustelistassa ylempänä mainittu 2U1 RADIATOR SHUTTER ja tämä varuste tosiaan näkyy olevan syylärin takana flektin edessä, eli noiden välissä, luulin että tämä olis syylärin etupuolella... Minulla on vm.2013 w204 facelift 220cdi suomimersu ja minulla tätä varustetta ei ole listattu varustelistaukseen, mutta varuste kyllä löytyy autosta.
Tuolla ylempänä mainittii että viimasuojia yms ei saisi asentaa, että ohjekirjakin sen kieltää, niin taitaa ne kiellot tarkoittaa niiden asentamista syylärin eteen niikuin kiinni siihen, kai tuonne maskiin ja puskuriin tarkoitettuja viimasuojia luulis voivan huoletta käyttää?
Tuolla ylempänä joku sanoi että auto lämpiää 90asteeseen 5-10km jälkeen, niin kiinostaisi vähän tietää minkälaisella ajolla ja millä asetuksilla sisäpuhallin on? Minulla ainakin laatikko E asennolla nätisti ajellen joutuu ajamaan 20-25km että lämmöt 90asteessa ja sisäpuhallus auto asennolla 22asteesee säädettynä, sit jos vähä reippaammin antaa kierrosta koneelle laatikko S asennolla ja sisäpuhallin off asennossa niin lämmöt saa kyllä 10-15km ajolla tuonne 90asteeseen... Ja nämä tulokset oikeestaan aika samat olipa ulkona -10 taikka +20...