tuikku kirjoitti:.
Minun mielestäni.
Täyttä höpötystä noiden mittaaminen.
Paaaaaljon tärkeämpää olisi miettiä, miten ne asiat saa pysymään kurissa - ei mitenkään.
Muutama perättäinen kiihdytys +500 heppaisella esikammiodieselillä ja hommat on niin sanotusti paketoitu.
Eipä se siitä mittaamalla muuksi muutu.
Suorasuihkarille noin viissataa on vielä "helppo nakki".
Parhailla moottoreilla pääsee jo aika lähelle tuota ihan vakio-osilla.
Pakosarjan "toivoton" tilanne johtuu esikammioisen toimintaperiaatteesta.
Esikammioinen kehittää runsaasti lämpökuormaa itseensä, muttei kestä sitä.
Täysin mekaaninen pumpun säätö meinaa käytännössä sitä, ettei se ole koskaan oikein kohdallansa.
Suorasuihkarin toimintaperiaatteeseen kuuluu kapea ruiskutusikkuna ja palotila männässä.
Tällä on hyvä vaikutus lämmön tuottoon, sekä kestoon.
Säädöt saa ohjelmasta ihan laskemalla sellaisiksi kun haluaa, ja ne pysyy.
Mä näen sen asian sitten taas niin että sylinterikohtasia mitataan juuri siksi että ne asiat saataisiin pysymään kurissa. Tos esikammios ku ei sitä kapeeta ruutua oo ja lämpöä kertyy herkästi niin asia vielä korostuu. Joo, kollektori hyvä paikka mitata esimerkiksi perusennakon vaikutusta lämpöarvoon. Noita rakennellessa vaan muuttujia on paljon. Suuttimet, esikammiot,elementit, säädöt,imusarja, venttiilit,kanavat, seetit ym. Joilla on vaikutusta sylinterikohtaisiin lämpöihin. Tämän vuoksi ei myöskään eri moottoreita voida verrata toisiinsa.