-00 CLK kohina/rohina vapaalla.
-00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Ymmärrän, että tämä ei välttämättä ole vikaketju, mutta kysyn kuitenkin kokeneemmilta.
Mikähän voisi olla syynä kun autoon ilmestyi yllättäen taustaääni (kohina/rohina) ajettaessa kun kaasu on nostettu pois? Ääntä ei siis kuulu tyhjäkäynnissä tai kaasuttaessa eikä kytkin tai vaihde vaikuta asiaan. Ääni hiljenee kun auto lämpeää, mutta ei ole pelottavan kova tai vaikuta ajo-ominaisuuksiin nähtävästi. Tuleeko mitään mieleen mikä voisi olla? Moottorilla ajettu noin 230k.
Mikähän voisi olla syynä kun autoon ilmestyi yllättäen taustaääni (kohina/rohina) ajettaessa kun kaasu on nostettu pois? Ääntä ei siis kuulu tyhjäkäynnissä tai kaasuttaessa eikä kytkin tai vaihde vaikuta asiaan. Ääni hiljenee kun auto lämpeää, mutta ei ole pelottavan kova tai vaikuta ajo-ominaisuuksiin nähtävästi. Tuleeko mitään mieleen mikä voisi olla? Moottorilla ajettu noin 230k.
-
- Mersumies
- Viestit: 2655
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Kun kyse on Kompressorista, voisi kokeilla ilman hihnaa ajamista jos se vain onnistuu jotta voi sulkea pois ahtimesta kuuluvat äänet.Possu81 kirjoitti:Ymmärrän, että tämä ei välttämättä ole vikaketju, mutta kysyn kuitenkin kokeneemmilta.
Mikähän voisi olla syynä kun autoon ilmestyi yllättäen taustaääni (kohina/rohina) ajettaessa kun kaasu on nostettu pois? Ääntä ei siis kuulu tyhjäkäynnissä tai kaasuttaessa eikä kytkin tai vaihde vaikuta asiaan. Ääni hiljenee kun auto lämpeää, mutta ei ole pelottavan kova tai vaikuta ajo-ominaisuuksiin nähtävästi. Tuleeko mitään mieleen mikä voisi olla? Moottorilla ajettu noin 230k.
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Ei ole turbo
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Välttämättä ei ole kyse nyt tästä mutta jakoketju paljon ajetussa kun kiristin ei enää kiri ääntää varmasti motti jarrutuksessa.--on m111 koneisissa katkeillut ketjuja.
paljonkos on ajettu clk?..tuonti auton lukuun taas ei voi luottaa.
paljonkos on ajettu clk?..tuonti auton lukuun taas ei voi luottaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Tosiaan mittari näyttää noin 230 tkm, mutta varmuutta auton historiasta ei sinänsä ole kun on joskus tuotu Suomeen. Pystyisikö ketjua yksinkertaisesti kiristämään? Moottorijarrutuksesta ei kuitenkaan ole kyse kun kytkin on pohjassa mikäli tarkoitat motti jarrutuksella sitä. Vien autoa kyllä huoltoon parin viikon kuluttua, mutta eipä huoltomieskään tuosta vain syytä tiedä tai mihin pitäisi ensimmäisenä katsoa. Siksi kysyin, että jos jollain muulla olisi vastaavanlaisesti kokemusta.
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Ketjun kiristys on automaattinen öljynpaineella ja se jää aina siihen kireimpään kohtaan eli se ei löysty mutta jos kiri vara loppu niin ketju löystyy...uusi ketju on lyhyempi ja sydeemi toimii taas oikein.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2655
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Juu, ei varmaankaan ole koska niitä ei ikinä turbolla ole tehty.Possu81 kirjoitti:Ei ole turbo
Re: -00 CLK kohina/rohina vapaalla.
Joo pelkään vähän tuota jakoketjua. Ilmeisesti tuo ketjun vaihto on aikamoinen projekti ja hoituu vain merkkihuollossa(?). Saattanut autossa olla huoltohistoriassa huonosti vaihdettu öljyjä, joka kai tekee pahaa ketjulle tai sitten tuota mittaria on kopeloitu aika rajusti koska ihan 230tkm kohdalla ei pitäisi ketjun vielä mennä vaihtoon kai missään nimessä. Ei varmaan tälläiseen 4k€ autoon kannata lähteä vaihtamaa ketjua kun eikös se jotain tonnin maksa? Toivottavasti ajelisi vielä kuitenki hyvin jonkin aikaa vaikka vähän rohinaa kuuluukin. Lämpimänä ääni on kyllä poistunut.