WEBASTO TUPRUTTAA SISÄLLE

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

WEBASTO TUPRUTTAA SISÄLLE

Viesti Kirjoittaja Mane »

Auto on C200CDI -98
Onko kenelläkään kokemusta missä vika kun Webaston pakokaasut tulee sisälle.
Kun Webaston laittaa ajastimella päälle, niin auto on kyllä lämmin mutta samalla tuoksuu vahvasti pakokaasulle, samoin joskus ajossa kun seisahtuu liikennevaloihin tms. niin pakokaasu tuprahtaa sisälle.
Onko vika pakoputkessa vai missä?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Esiintyykö ilmiö toistuvasti, vai vaan silloin tällöin?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Ilmiö on tullut tässä viimesen parin viikon aikana ja ollut mielestäni koko ajan sen jälkeen.
Tuntuu, että itse laite toimii muuten ihan OK!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mane kirjoitti:Ilmiö on tullut tässä viimesen parin viikon aikana ja ollut mielestäni koko ajan sen jälkeen.
Tuntuu, että itse laite toimii muuten ihan OK!
Lunta/jäätä Webaston pakoputken seutuvilla?
(Näillä seuduillahan kelit ovat olleet nyt viime aikoina sellaiset, että pyöränkotelot on täynnä jäämössöä).
Tuo nyt tulisi ensimmäisenä mieleen, ennen sen teknisempiä selvityksiä :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Pakoputken letku irti webusta ja puhaltaa pakokaasut konehuoneseen ja sieltä sitten sisälle.
helese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 29.04.2004 09:27

webaston käryt

Viesti Kirjoittaja helese »

sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Tänään nostettiin auto nosturille ja tutkittiin tilanne. Pakoputki kiinni ja ehjä, eli ei ongelma johtuu jostain muusta. (Ei myöskään tukossa lumen yms. takia.)
Seurataan tilannetta.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toimiikos jälkipuhallus kunnolla kun värkki sammuu? Jos ei pelitä tupsauttaa aika sankat sauhut uudelleen syttyessään :arrow: voi tulla käryt sisään.

Ja katkuhan haisee autossa pitkään vaikka sitä ei lisää tulisikaan :roll:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

ei taida webaston pakoputki ihan helpolla jäätyä umpeen :D ainakin mulla jos jättä baston puhaltaan niin asfaltti näkyy oli vuodenaika mikä hyvänsä.

onko palopesä ehjä? sehän on kuluva osa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

MORON,eristäkää pakoputki jollain palamattomalla eristys aineella,auttaa jäätymiseen,TERE
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.

Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.

Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.

Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Timo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.

Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.

Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.

Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERE
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

caddy66 kirjoitti:
Timo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.

Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.

Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.

Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERE
Nooh elä nyt suutu...
No voihan sen toki eristää, mutta minun mielikuvitus ei riitä keksimään miten se putki voisi jäätyä tukkoon joka päiväisessä ajossa.
Ei sinne vettä pääse niin paljoa mistään että se nyt jäätyisi niinku pelto-ojan rumpu tukkoon.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Timo J kirjoitti:
caddy66 kirjoitti:
Timo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.

Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.

Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.

Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERE
Nooh elä nyt suutu...
No voihan sen toki eristää, mutta minun mielikuvitus ei riitä keksimään miten se putki voisi jäätyä tukkoon joka päiväisessä ajossa.
Ei sinne vettä pääse niin paljoa mistään että se nyt jäätyisi niinku pelto-ojan rumpu tukkoon.
Mitä tuosta suuttumaan,no mä eristin röörin ei ainakaan mitkään muovit sula ,jotka on lähellä kuumaa putkea.TERE
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Tottakai pakokaasut haisevat jos polttoainetoiminen lisälämmityslaite toimii. Pakoputki on niin lähellä sisäilmanottoaukkoja, että osa hajuista tulee väkisinkin sisälle. Aikoinaan kun Vulvan orkkislämppärin heitti päälle silloin kun se sattui olemaan toimintakunnossa, koko auto peittyi sinisenharmaanmustaan savupilveen ja löyhkä oli kuin väljän Tercelin perässä ajellessa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
helese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 29.04.2004 09:27

Re: webaston käryt

Viesti Kirjoittaja helese »

helese kirjoitti:sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Auto pelaa taas. 3 sylinterin joku injektori öljyputki oli vuotanut ja käryt tuli siitä sisälle.
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Innokas foorumille kirjoitteleva työkaverini, joka on tee-se-itse-mies parhaasta päästä, otti Weabaston auki ja löysi syyn tuprutteluun. Paloilmanpuhallin oli rikki tai toimi huonosti, eli webasto ei saanut ilmaa kunnolla ja siksi se kärytti aivan mahdottomasti. Puhallin löytyi helposti maahantuojan varastosta ja vaihto kävi käden käänteessä.

Samalla hän löysi toisenkin vian. Webastossa on ollut käynnistymisongelmia aina välillä (ks. kirjoittelu viime syksynä). Nyt otettiin samalla piirikortti irti ja havaittiin että muutama kylmäliitos oli irronnut (virta liitoksia). No nämä kolvattiin samalla kiinni ja taas toimii hienosti.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: webaston käryt

Viesti Kirjoittaja E300TD »

helese kirjoitti:
helese kirjoitti:sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Auto pelaa taas. 3 sylinterin joku injektori öljyputki oli vuotanut ja käryt tuli siitä sisälle.

Tarkoitat varmaan suuttimen pohjatiivistettä...? Jos et tarkoita, niin kerro lisää. Voisi vaikka oppia jotain uutta.
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mane kirjoitti:Innokas foorumille kirjoitteleva työkaverini, joka on tee-se-itse-mies parhaasta päästä, otti Weabaston auki ja löysi syyn tuprutteluun. Paloilmanpuhallin oli rikki tai toimi huonosti, eli webasto ei saanut ilmaa kunnolla ja siksi se kärytti aivan mahdottomasti. Puhallin löytyi helposti maahantuojan varastosta ja vaihto kävi käden käänteessä.

Samalla hän löysi toisenkin vian. Webastossa on ollut käynnistymisongelmia aina välillä (ks. kirjoittelu viime syksynä). Nyt otettiin samalla piirikortti irti ja havaittiin että muutama kylmäliitos oli irronnut (virta liitoksia). No nämä kolvattiin samalla kiinni ja taas toimii hienosti.
Mitäs maksaa paloilmapuhallin webastoon? Eberiin maksaa kakssataa ja rapiat päälle.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Vastaa Viestiin