WEBASTO TUPRUTTAA SISÄLLE
WEBASTO TUPRUTTAA SISÄLLE
Auto on C200CDI -98
Onko kenelläkään kokemusta missä vika kun Webaston pakokaasut tulee sisälle.
Kun Webaston laittaa ajastimella päälle, niin auto on kyllä lämmin mutta samalla tuoksuu vahvasti pakokaasulle, samoin joskus ajossa kun seisahtuu liikennevaloihin tms. niin pakokaasu tuprahtaa sisälle.
Onko vika pakoputkessa vai missä?
Onko kenelläkään kokemusta missä vika kun Webaston pakokaasut tulee sisälle.
Kun Webaston laittaa ajastimella päälle, niin auto on kyllä lämmin mutta samalla tuoksuu vahvasti pakokaasulle, samoin joskus ajossa kun seisahtuu liikennevaloihin tms. niin pakokaasu tuprahtaa sisälle.
Onko vika pakoputkessa vai missä?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Esiintyykö ilmiö toistuvasti, vai vaan silloin tällöin?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ilmiö on tullut tässä viimesen parin viikon aikana ja ollut mielestäni koko ajan sen jälkeen.
Tuntuu, että itse laite toimii muuten ihan OK!
Tuntuu, että itse laite toimii muuten ihan OK!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lunta/jäätä Webaston pakoputken seutuvilla?Mane kirjoitti:Ilmiö on tullut tässä viimesen parin viikon aikana ja ollut mielestäni koko ajan sen jälkeen.
Tuntuu, että itse laite toimii muuten ihan OK!
(Näillä seuduillahan kelit ovat olleet nyt viime aikoina sellaiset, että pyöränkotelot on täynnä jäämössöä).
Tuo nyt tulisi ensimmäisenä mieleen, ennen sen teknisempiä selvityksiä

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
webaston käryt
sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Tänään nostettiin auto nosturille ja tutkittiin tilanne. Pakoputki kiinni ja ehjä, eli ei ongelma johtuu jostain muusta. (Ei myöskään tukossa lumen yms. takia.)
Seurataan tilannetta.
Seurataan tilannetta.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.
Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.
Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.
Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.
Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.
Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERETimo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.
Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.
Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.
Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
Nooh elä nyt suutu...caddy66 kirjoitti:huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERETimo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.
Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.
Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.
Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
No voihan sen toki eristää, mutta minun mielikuvitus ei riitä keksimään miten se putki voisi jäätyä tukkoon joka päiväisessä ajossa.
Ei sinne vettä pääse niin paljoa mistään että se nyt jäätyisi niinku pelto-ojan rumpu tukkoon.
Mitä tuosta suuttumaan,no mä eristin röörin ei ainakaan mitkään muovit sula ,jotka on lähellä kuumaa putkea.TERETimo J kirjoitti:Nooh elä nyt suutu...caddy66 kirjoitti:huom.sanoinko,että palamattomalla aineella,mulla ei jäädy kun pelaa kunnolla,ilmeisesti jollain jäätyy,TERETimo J kirjoitti:Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla jos putki on ehjä.
Kunnossa olevan Webaston pakokaasu ei ole "käryistä", voisiko olla että lämmitin ei ole ihan kunnossa ja käryää ja haju tulee sisälle.
Silloin kun se lämmitin oli kunnossa pakokaasua tuli samanlailla sisälle,mutta se oli puhdasta ja et huomannut sitä.
Olen joskus käytellyt Webastoa tallissa ja ne palaa kunnossa olevana todella puhtaasti.
Ja tuo pakoputken jäätyminen, mikä sen jäädyttäisi?
Ja jos se pakoputki jäätyisi, niin eihän sieltä sitten tulisi mitään käryjä kun se olisi tukossa ja poltin ei käynnistyisi.
En usko että kannattaa eristellä sitä, palaa vielä koko auto, sen verran kuumaa puhaltaa sieltä putkesta.
No voihan sen toki eristää, mutta minun mielikuvitus ei riitä keksimään miten se putki voisi jäätyä tukkoon joka päiväisessä ajossa.
Ei sinne vettä pääse niin paljoa mistään että se nyt jäätyisi niinku pelto-ojan rumpu tukkoon.
Tottakai pakokaasut haisevat jos polttoainetoiminen lisälämmityslaite toimii. Pakoputki on niin lähellä sisäilmanottoaukkoja, että osa hajuista tulee väkisinkin sisälle. Aikoinaan kun Vulvan orkkislämppärin heitti päälle silloin kun se sattui olemaan toimintakunnossa, koko auto peittyi sinisenharmaanmustaan savupilveen ja löyhkä oli kuin väljän Tercelin perässä ajellessa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: webaston käryt
Auto pelaa taas. 3 sylinterin joku injektori öljyputki oli vuotanut ja käryt tuli siitä sisälle.helese kirjoitti:sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Innokas foorumille kirjoitteleva työkaverini, joka on tee-se-itse-mies parhaasta päästä, otti Weabaston auki ja löysi syyn tuprutteluun. Paloilmanpuhallin oli rikki tai toimi huonosti, eli webasto ei saanut ilmaa kunnolla ja siksi se kärytti aivan mahdottomasti. Puhallin löytyi helposti maahantuojan varastosta ja vaihto kävi käden käänteessä.
Samalla hän löysi toisenkin vian. Webastossa on ollut käynnistymisongelmia aina välillä (ks. kirjoittelu viime syksynä). Nyt otettiin samalla piirikortti irti ja havaittiin että muutama kylmäliitos oli irronnut (virta liitoksia). No nämä kolvattiin samalla kiinni ja taas toimii hienosti.
Samalla hän löysi toisenkin vian. Webastossa on ollut käynnistymisongelmia aina välillä (ks. kirjoittelu viime syksynä). Nyt otettiin samalla piirikortti irti ja havaittiin että muutama kylmäliitos oli irronnut (virta liitoksia). No nämä kolvattiin samalla kiinni ja taas toimii hienosti.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Re: webaston käryt
helese kirjoitti:Auto pelaa taas. 3 sylinterin joku injektori öljyputki oli vuotanut ja käryt tuli siitä sisälle.helese kirjoitti:sama vika E220 cdi 99. käryt tulee lämmityslaitteen kautta sisälle. Käytin auton webasto huollossa mutta eivät löytäneet mitään vikaa. Raitisilma suodattimen vaihtoivat ja desinfioivat putkistot. Käryä tulee edelleen sisälle pienemmässä määrin johtuen varmaan uudesta suodattimesta..Käryt alkoivat tulla sisälle katsastuksen eli pakokaasumittauksen jälkeen, voisiko olla tästä johtuvaa ?
Tarkoitat varmaan suuttimen pohjatiivistettä...? Jos et tarkoita, niin kerro lisää. Voisi vaikka oppia jotain uutta.
Mitäs maksaa paloilmapuhallin webastoon? Eberiin maksaa kakssataa ja rapiat päälle.Mane kirjoitti:Innokas foorumille kirjoitteleva työkaverini, joka on tee-se-itse-mies parhaasta päästä, otti Weabaston auki ja löysi syyn tuprutteluun. Paloilmanpuhallin oli rikki tai toimi huonosti, eli webasto ei saanut ilmaa kunnolla ja siksi se kärytti aivan mahdottomasti. Puhallin löytyi helposti maahantuojan varastosta ja vaihto kävi käden käänteessä.
Samalla hän löysi toisenkin vian. Webastossa on ollut käynnistymisongelmia aina välillä (ks. kirjoittelu viime syksynä). Nyt otettiin samalla piirikortti irti ja havaittiin että muutama kylmäliitos oli irronnut (virta liitoksia). No nämä kolvattiin samalla kiinni ja taas toimii hienosti.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80