Riku kirjoitti:Kyseessä aut, ilmastointi malli 124 300 -87.
Mikä on kun jaloille tulevan ilman läpät pysyvät kiinni. Ilmiö tapahtui kun lähdin ajamaan ja edellisestä ajosta oli noin puol. tuntia ja sillon tuuletus pelasi vielä täysin. Näin talvi kelillä tahtoo jalat paleltua melkoisesti. Tein sellasen oman virityksen, laitoin puutapin sinne läpän väliin, että edes vähän hönkis jalkatilaan
Ilmastointi asiantuntiat vinkkejä.

Itselläni oli muutama viikko sitten sama ongelma. Kyseessä 300 DT -87 automaatti-ilmastoinnilla. Samana vuonna on ollut kahdenlaista ohjausta jalkaläpille. Joko molemmille oma pyöreä alipainerasia tai sitten yksi suorakaiteen muotoinen, joka vetää vivulla molempia. Näkee hyvin kun ottaa lämmityslaitteen näppiksen pois konsolista. Minulla oli kaksi pyöreätä rasiaa.
Konsolin oikeassa laidassa on alipaineletkujen jakotukki(venttiileillä). Parhaiten pääsee käsiksi irroittamalla hanskalokeron. Jakotukkiin tulee alipainepumpulta yksi alipaineletku. Irroita letku, käynnistä auto ja kokeile tuleeko alipainetta. Jos ei tule, etsi vuoto.
Omassani vuotoa ei ollut (eli alipainetta tuli). Yhdistin tuon letkun suoraan jalkaläppien letkuun, jolloin läpät aukesivat. Tästä päättelin, että jakotukin venttiilit valskaavat.
Pidin auton käynnissä ja irroittelin jakotukin letkut yksi kerrallaan. Suhautin jokaiseen jakotukin reikään vuorollaan spray-siliconia, joka tiivisti kuivuneet venttiilipinnat. Operaation jälkeen läpät alkoivat toimia ja ainakin toistaiseksi ovat toimineet hyvin.
