s124 230TE nakutuksesta
s124 230TE nakutuksesta
Hei m102 nakuttaa välillä. koneeseen tehty kansiremontti jolloin ongelma korjaantui. Jäähdytys kierron huuhteluiden jälkeen ongelma palasi voi olla myös sattumaa. otin venttiilikopan auki ja kokeilin nykiä noita keinuvipuja venttiilin ollessa ylä-asennossa. yhdessä tuntui selkeästi muita suurempi väljys. koneella ajettu 280tkm ja kansiremontin tekijä mainitsi että nokka on hieman kulunut. mitäpä kannattaa kokeilla / mitä osia uusitaan? kiitos taas avusta
Re: s124 230TE nakutuksesta
Nokka -akseli vaihtoon jos kulunut.
Mulla olisi käytössä ollut noin vuoden uusi akseli ja kulumaton...50e jos kiinnostaa?...ja toisaan 230e ollut
Mulla olisi käytössä ollut noin vuoden uusi akseli ja kulumaton...50e jos kiinnostaa?...ja toisaan 230e ollut
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s124 230TE nakutuksesta
kyllä kiinnostaa, mutta ero nostimien välillä on niin suuri. kannattaako keinuvipu vai itse nostin vaihdattaa
Re: s124 230TE nakutuksesta
No jos nokka on kulunut akselista niin tällöinhän on siinä iso rako...pitäähän se tarkistaa toi keinun kunto siltikin ja vaihtaa jos niissä on kuluma...jos ei niin se nostaja vaihtoon mutta ne ei kyllä jos kuluu niin lyhene...muitten kulumat lyhentää sitä että tulee suurempi välys...taisi muuten olla rullanostajat muistaaakseni keinuvivuissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: s124 230TE nakutuksesta
Tässä voisi olla kolme vikapaikkaa, 1 kasauksen yhteydessä on lipsahtanut säätö "prikka" venttiilin nokasta pois, eli puuttuu kokonaan. 2 hydrauli kuppi väljä, 3 nokka keppi kulunut jostain ihme syystä jos vuosimalli 90 eteenpäin!?
Olisihan tuossa vielä ehkä 4 vikapaikka, jos kasauksen yhteydessä olisi lipsahtanut ko keinu väärin päin, eli pakopuolen painaja onkin nyt imupuolella, tästä huolto kirjallisuuskin varoittelee kasauksen yhteydessä kuten noiden säätö prikkojenkin asennuksesta.. Orkkis keinuissa on numerointi asetelman jalassa, tulipellistä jäähdyttäjään päin 1, 2, 3, 4, ja pakopuolella.. Jos numeroita ei jalassa näy on keinu joskus vaihdettu jostain syystä ja tällöin olisi pitänyt merkitä asetelmat ennen irrotusta.
Olisihan tuossa vielä ehkä 4 vikapaikka, jos kasauksen yhteydessä olisi lipsahtanut ko keinu väärin päin, eli pakopuolen painaja onkin nyt imupuolella, tästä huolto kirjallisuuskin varoittelee kasauksen yhteydessä kuten noiden säätö prikkojenkin asennuksesta.. Orkkis keinuissa on numerointi asetelman jalassa, tulipellistä jäähdyttäjään päin 1, 2, 3, 4, ja pakopuolella.. Jos numeroita ei jalassa näy on keinu joskus vaihdettu jostain syystä ja tällöin olisi pitänyt merkitä asetelmat ennen irrotusta.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: s124 230TE nakutuksesta
okei tarkistan keinujen numeroinnin. atlakselta ostan tuon nokka-akselin myöhempää vaihtoa varten. jos tuohon väljimpään vaihtaisi nostimen ja kokeilis sillä.
Re: s124 230TE nakutuksesta
Jos auto on levällään eikä ajossa niin tutkipa keinujen kunto samalla eli kulunut nokka voi olla kuluttanut keinun...pukkejahan ei voi vaihtaa toisesta vaan on pelkkä keinu vaihdettava koska keinupukit on paria kannen vastakappaleiden välillä..voi sattuakin mutta yleensä ne porataan linjaan ja silloin on oltava orkkis osa aina sillä paikalla muuten siihen jää kynnys ja nokka on suoraan jo jumissa kun kirit pukin pultit.
Aika napakasti se keinun akseli on siinä kiinni..varmaan ulosvetäjällä lähtee..tässähän on kahden sylinterin rojut aina yhdessä paketissa.
Aika napakasti se keinun akseli on siinä kiinni..varmaan ulosvetäjällä lähtee..tässähän on kahden sylinterin rojut aina yhdessä paketissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s124 230TE nakutuksesta
Kävin vähän ihmettelemässä tuota.
numeroinnit tarkistin ja tulipelliltä jäähdyttäjän suuntaan oli 4321 numeroinnit, nämä numeroinnit oli osissa tehtaalla lisätty. keinujen päälle kannen läpikäynnyt henkilö oli merkannut vastakkaisessa järjestyksessä numerot. Autoa oli vähän tallissa siirrettävä joten laitoin venttiilikopan hölllästi kahdella pultilla kiinni ja siirsin autoa, kone ei kylmänät nakuttanut ollenkaan. Lämpimänä nakutuskin oli ajoittaista. Kuullosti että kahdessa eri paikasta nakutti, toinen voimakkaampi kuin toinen. Voiko tuo hydraulinen nostin jäädä jumittamaan?
Ja vm 91- kaks rivisellä ketjulla.
numeroinnit tarkistin ja tulipelliltä jäähdyttäjän suuntaan oli 4321 numeroinnit, nämä numeroinnit oli osissa tehtaalla lisätty. keinujen päälle kannen läpikäynnyt henkilö oli merkannut vastakkaisessa järjestyksessä numerot. Autoa oli vähän tallissa siirrettävä joten laitoin venttiilikopan hölllästi kahdella pultilla kiinni ja siirsin autoa, kone ei kylmänät nakuttanut ollenkaan. Lämpimänä nakutuskin oli ajoittaista. Kuullosti että kahdessa eri paikasta nakutti, toinen voimakkaampi kuin toinen. Voiko tuo hydraulinen nostin jäädä jumittamaan?
Ja vm 91- kaks rivisellä ketjulla.
Re: s124 230TE nakutuksesta
Yleensä kylmänä ne nakuttaa ja asiihen pesuaineita mutta jos jossakin on liika välys on se saatava ensin pois koska ton nostajan liikevarakin on rajallinen jossa se toimii.
Katsopa onko nostajan ja venttiilinpään välissä sellainen irto osa..lautanen...jos sekin uupuu niin välys on liian iso.
Katsopa onko nostajan ja venttiilinpään välissä sellainen irto osa..lautanen...jos sekin uupuu niin välys on liian iso.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s124 230TE nakutuksesta
joo ja koitin nyppiä noita keinujakin ja en kyllä saanut samanlaista väljää kuin lämpimänä. täytyy purkaa tuota niin tutkitaan.