Ahdetusta 190D:stä...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Ahdetusta 190D:stä...

Viesti Kirjoittaja Jube »

Juu elikkä moni varmaan on jo nähnytkin että tuollainen tuli ostettua ja siinä on STT:n turbosarja.

Jos tuohon laittaisi 300D turbon KKK 24 ahtimen niin minkäkokoiset tapit pitäisi olla pumpussa? (Autossa on jo pykälää isommat elementit kuin vakiona, mutta tarkkaa kokoa ei omistaja muistanut/tiennyt ku pajalla teetetty koko ahtamis projekti)

Ja olisiko tuolla ahtimella ja "pikkaisen" isommilla tapeilla mahdollisuus päästä tuonnen ~180hp:n tuntumille? ~2xA4 kokoinen cooleri löytyy myös. Riittäis näin alkuun ku vasta höyrähdin näihin turboihin kunnolla :wink:

Ja paljonko on muuten tehoa ja vääntöä "vakiona" tuossa STT-ahdetussa 2.0:ssa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Mitäs sinne KKK:n ahtimeen tungetaan jotta tuloksena on mustaa lakua tielle? :lol:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

onko tehopenkissä käyny, perstuntuma?
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eli olisi kuuden millin tapeilla. Kyllä se KKK voisi niille riittääkin.
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Tuo on vähän semmonen aihio, että siitä voi tuo tauti levetä melko helposti... Nimimerkki: "Kokemusta on"

Jos on samanlainen sarja mikä tuossa parisatasessa alunperin oli, nii siinä ei kyllä pumppuun oltu tehty elementtien vaihtoa, vaan vain säädetty. Turbona oli garrettilainen T03 Stt:n leimoilla, ahtopaineet muistaakseni jonkun 0.65bar. Tehoja ja vääntöä oli kohtuu rajallisesti, mutta kuitenki huomattavasti enemmän mitä vakio 200D:ssä.

Tehot oli siellä satasen paremmalla puolella cossun kuulerilla ja korvakuulolla pohjaan säädetyllä pumpulla. Vääntöjä en muista.
-pensalla pestään pensselit-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Vil_Ma kirjoitti:Tuo on vähän semmonen aihio, että siitä voi tuo tauti levetä melko helposti... Nimimerkki: "Kokemusta on"

Jos on samanlainen sarja mikä tuossa parisatasessa alunperin oli, nii siinä ei kyllä pumppuun oltu tehty elementtien vaihtoa, vaan vain säädetty. Turbona oli garrettilainen T03 Stt:n leimoilla, ahtopaineet muistaakseni jonkun 0.65bar. Tehoja ja vääntöä oli kohtuu rajallisesti, mutta kuitenki huomattavasti enemmän mitä vakio 200D:ssä.

Tehot oli siellä satasen paremmalla puolella cossun kuulerilla ja korvakuulolla pohjaan säädetyllä pumpulla. Vääntöjä en muista.
Mikäs siinä. Näetee sitten jos tauti leviää siitä ku tänne ilmestyy myyntiin 2.0D pata stt:n turbosarjalla :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

MeSee kirjoitti:onko tehopenkissä käyny, perstuntuma?
Ei oo käyny penkissä...
Perstuntuma: Tuntuvasti pirteämpi kuin w124 250D (Alakierroksilla 250D pirteämpi) 100:n vauhdosta kiihtyy ylämäkeenkin nelosella (tomaatti) ihan hyvin, verrattuna tuohon 250D:hen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin