Moikka,
ostin uuden auton, vuoden 2006 W211 320 CDI Mersun. Nyt olen huomannut, että noin 85-95 km/h kun päästää kaasun, eli veto ei ole päällä, niin takapäästä kuuluu selvä ujellus. Tämä loppuu heti kaasua painettaessa, eikä toistu muissa nopeuksissa. Voiko olla perä, vai esimerkiksi takapyörän laakeri?
Toinen huomionarvoinen asia on loivassa ylämäessä kaasua lisää painettaessa konehuoneesta kuuluva nakutus/supsutus. Olen katsonut kaikki suuttimet päällisin puolin, eikä vuodoista ole tietoakaan. Voiko silti jokin tiiviste vuotaa ja jos voi, niin miten rajata se tiettyyn suuttimeen?
W211 320 CDI takapää ääntää ja moottori "supsuttaa"
Re: W211 320 CDI takapää ääntää ja moottori "supsuttaa"
klade kirjoitti:
Toinen huomionarvoinen asia on loivassa ylämäessä kaasua lisää painettaessa konehuoneesta kuuluva nakutus/supsutus. Olen katsonut kaikki suuttimet päällisin puolin, eikä vuodoista ole tietoakaan. Voiko silti jokin tiiviste vuotaa ja jos voi, niin miten rajata se tiettyyn suuttimeen?
Auton käydessä kaadat vettä suuttimien juureen. Sen kyllä huomaa mitkä suuttimet vuotaa.
S211 -04 320CDI
"Ei ole olemassa sellaista teknistä ongelmaa, jota ei raakavoima ja tietämättömyys ratkaisisi"
"Ei ole olemassa sellaista teknistä ongelmaa, jota ei raakavoima ja tietämättömyys ratkaisisi"
Re: W211 320 CDI takapää ääntää ja moottori "supsuttaa"
Ota suojamuoveja pois niin näet ja kuulet kyllä mistä vuotaa...toi ujellus voisi tulla kardaanin keskilaakerista...kokeiles linjaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-