Iltaa.
Olisi tälläinen kysymys, että mikä on tämä jääkiekon näköinen möhkylä OM642:n hanttarin puoleisen lohkon kannessa, lähellä tuliseinää?
Ja onko laitteella tapana päästellä pakokaasuja konehuoneeseen ja sieltä edelleen sisätiloihin?
Suuttimet ovat kunnossa, joten satunnainen pakokaasunhaju ei niistä vuoda.
Haju lähinnä havaittavissa nopeiden kiihdytysten jälkeen pysähdyttäessä.
EGR on softattu pois käytöstä.
OM 642
Re: OM 642
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6#p1170726
Tuosta yo.viestiketjusta löytyy jääkiekon tarinaa.
Jos suuttimen juuret puhtaat ja ei öljyvuotoa niin pysähdyksissä tuleva käry tulee kyllä
hiukkasloukusta (DPF) kun polttelee nokea tuhkaksi joka lopulta tukki koko loukun.
Normaalia ellei nyt jatkuvasti polttele vaan reilumman matkan/kengityksen jälkeen.
Voihan STAR-testerissä niitä arvoja tutkailla ja jopa muillakin testereillä pakkopoltella (tankissa riittävästi polttoainetta ja kone lämmin)
mutta ei ole minulla kyllä tullut miksikään. DPF:n kunnollisen pesu auttaa tukkeutuneeseen hiukkasloukkuun ja sitten sisuskalujen poisto ja ohjelman muutos äärimmäisenä keinona. Nokien polttelu normaalia ja siitä pistävä haju kabiiniin.
Tuosta yo.viestiketjusta löytyy jääkiekon tarinaa.
Jos suuttimen juuret puhtaat ja ei öljyvuotoa niin pysähdyksissä tuleva käry tulee kyllä
hiukkasloukusta (DPF) kun polttelee nokea tuhkaksi joka lopulta tukki koko loukun.
Normaalia ellei nyt jatkuvasti polttele vaan reilumman matkan/kengityksen jälkeen.
Voihan STAR-testerissä niitä arvoja tutkailla ja jopa muillakin testereillä pakkopoltella (tankissa riittävästi polttoainetta ja kone lämmin)
mutta ei ole minulla kyllä tullut miksikään. DPF:n kunnollisen pesu auttaa tukkeutuneeseen hiukkasloukkuun ja sitten sisuskalujen poisto ja ohjelman muutos äärimmäisenä keinona. Nokien polttelu normaalia ja siitä pistävä haju kabiiniin.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.



