om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
Eli otsikon mukaisesti,Paljonko välystä on/kuuluu olla tangossa? 133 ajettu ja tip top muuten.Egrrää auoin tänään noin niinkuin mielenkiinnosta,ja olikin kilsojen mukaisessa kunnosa ohut huntu päällä. Siinä samallla kolutessa totesin että 4-5 mm lotaa ainakin vipu, Käy tai ei. kaasussa sama tuntu.Ei koodeja ja toimii kaikki hienosti .Kaaasuun vastaavuus vaan niin onnetonta ,oisko siinä jotain? Edittiä; Se välys siis melkein siinä ohjaimessa.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
Mikäli on kyse ahtopaineensäätimen vivuista, niin kyllä siinä semmonen muutaman millin klappi on.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
ok,kiitti!TLP kirjoitti:Mikäli on kyse ahtopaineensäätimen vivuista, niin kyllä siinä semmonen muutaman millin klappi on.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
You tubessahan on noita turbo korjaajien pätkiä näköjään, vaihtavat matoruuvin ja matka jatkuu! tuplasti välystä omassa mitä pitäisi.täytyy kysellä osaa joltain pajalta!
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
Vision kirjoitti:You tubessahan on noita turbo korjaajien pätkiä näköjään, vaihtavat matoruuvin ja matka jatkuu! tuplasti välystä omassa mitä pitäisi.täytyy kysellä osaa joltain pajalta!
No tämmöinen harjoitus tänäään, Matoruuvin tilailin saksanpojalta ebaystä,joka ollu hanskalokerossa viikon..Eilen laitettiin autoon softa uusiksi,ja Hyvä tuli,no edelleen se välys kaasussa/ja servossa ja vapaapäivä- Servo pöydälle ja auki( siinä pari blommia avattavaksi),Reilu tunti kun purkki auki pöydällä helyinä.tupakin jälkeen kaivamaan se uusi mato lokerosta ja mallailemaan paikalleen..MITÄ kettua ..väärä palikka kahdesta vaihtoehdosta.Oikean tilasin,toisen sain näköjään.eka kerta kymmenistä tilauksista väärin


ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
Itsekkin olen aikani ihmetellyt kyseisen servon välystä. Ja nettiä kaivellessa tulikin vaastaan että varaosia saa.
Tilailin sitten viimeviikolla puolanpojilta matoruuvin ja moottorin. Eilen saapui paketti ja tietenkin heti vaihtamaan.
Pientä tuskaa tuotti kaivaa moottorin persettä pitävän ruuvin metallilontti pois servon päästä. Ja aika hankala oli saade se moottorin etupäätä pitävä jousirauta pois.
Matoruuvi oli ihan oikean kokoinen ja oikeilla välityksillä ja myös n. 0,5mm ylipitkä niin kuin sanottiinkin, niin saa sitten sovittaa sen tiheästi kun vähän hienolla hiekkapaperilla hioo sopivaksi.
Moottorin kanssa ei sitten ollut niin hyvin tilanne. moottori itsessään oli kyllä jonssonin tekema mutta akselilla oleva hammasratas oli halvahkon oloinen aluminivalu.
Mutta kriittisenpi ero oli, että moottorin liitintukissa ei ollutkaan niitä käämejä. No... jätin vanhan moottorin paikalleen. En sitten tiedä kuinka kriittisiä ne on mutta en ota riskiä. Yleensähän käämit on häiriönpoistoa varten joten ajettelin viisaammaksi pitää vanha.
Lähti myyjälle palaitetta...
Mutta mutta... välys katosi ja tietekin osa takas autoon ja koeajolle.
Äkkiseltään tuntui moottorin kaasuvaste tarkemmalta ja alakieroksilla oli vääntöä enemmän.
Kuulostellaan vielä lisää kun käy viikonlopun aikana ajelemassa lisää...
Tilailin sitten viimeviikolla puolanpojilta matoruuvin ja moottorin. Eilen saapui paketti ja tietenkin heti vaihtamaan.
Pientä tuskaa tuotti kaivaa moottorin persettä pitävän ruuvin metallilontti pois servon päästä. Ja aika hankala oli saade se moottorin etupäätä pitävä jousirauta pois.
Matoruuvi oli ihan oikean kokoinen ja oikeilla välityksillä ja myös n. 0,5mm ylipitkä niin kuin sanottiinkin, niin saa sitten sovittaa sen tiheästi kun vähän hienolla hiekkapaperilla hioo sopivaksi.
Moottorin kanssa ei sitten ollut niin hyvin tilanne. moottori itsessään oli kyllä jonssonin tekema mutta akselilla oleva hammasratas oli halvahkon oloinen aluminivalu.
Mutta kriittisenpi ero oli, että moottorin liitintukissa ei ollutkaan niitä käämejä. No... jätin vanhan moottorin paikalleen. En sitten tiedä kuinka kriittisiä ne on mutta en ota riskiä. Yleensähän käämit on häiriönpoistoa varten joten ajettelin viisaammaksi pitää vanha.
Lähti myyjälle palaitetta...
Mutta mutta... välys katosi ja tietekin osa takas autoon ja koeajolle.
Äkkiseltään tuntui moottorin kaasuvaste tarkemmalta ja alakieroksilla oli vääntöä enemmän.
Kuulostellaan vielä lisää kun käy viikonlopun aikana ajelemassa lisää...
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
[quote="Sorsso"]Itsekkin olen aikani ihmetellyt kyseisen servon välystä. Ja nettiä kaivellessa tulikin vaastaan että varaosia saa.
Tilailin sitten viimeviikolla puolanpojilta matoruuvin ja moottorin. Eilen saapui paketti ja tietenkin heti vaihtamaan.
Pientä tuskaa tuotti kaivaa moottorin persettä pitävän ruuvin metallilontti pois servon päästä. Ja aika hankala oli saade se moottorin etupäätä pitävä jousirauta pois.
Matoruuvi oli ihan oikean kokoinen ja oikeilla välityksillä ja myös n. 0,5mm ylipitkä niin kuin sanottiinkin, niin saa sitten sovittaa sen tiheästi kun vähän hienolla hiekkapaperilla hioo sopivaksi.
Moottorin kanssa ei sitten ollut niin hyvin tilanne. moottori itsessään oli kyllä jonssonin tekema mutta akselilla oleva hammasratas oli halvahkon oloinen aluminivalu.
Mutta kriittisenpi ero oli, että moottorin liitintukissa ei ollutkaan niitä käämejä. No... jätin vanhan moottorin paikalleen. En sitten tiedä kuinka kriittisiä ne on mutta en ota riskiä. Yleensähän käämit on häiriönpoistoa varten joten ajettelin viisaammaksi pitää vanha.
Lähti myyjälle palaitetta...
Mutta mutta... välys katosi ja tietekin osa takas autoon ja koeajolle.
Äkkiseltään tuntui moottorin kaasuvaste tarkemmalta ja alakieroksilla oli vääntöä enemmän.
Kuulostellaan vielä lisää kun käy viikonlopun aikana ajelemassa lisää...[/quot
Toimiiko se pare! Sain uuden ruuvin hetimiten pahoittelujen kanssa, korvayt oikeaĺla suhteella,Mutta lyhkäisenä kuitenkin.. ei kai haittaa kun keskeltä
pyörittää.En ole vaihtanut,kun on tolla jo oppinut polkemaan. Nilkka tulessa.
Tilailin sitten viimeviikolla puolanpojilta matoruuvin ja moottorin. Eilen saapui paketti ja tietenkin heti vaihtamaan.
Pientä tuskaa tuotti kaivaa moottorin persettä pitävän ruuvin metallilontti pois servon päästä. Ja aika hankala oli saade se moottorin etupäätä pitävä jousirauta pois.
Matoruuvi oli ihan oikean kokoinen ja oikeilla välityksillä ja myös n. 0,5mm ylipitkä niin kuin sanottiinkin, niin saa sitten sovittaa sen tiheästi kun vähän hienolla hiekkapaperilla hioo sopivaksi.
Moottorin kanssa ei sitten ollut niin hyvin tilanne. moottori itsessään oli kyllä jonssonin tekema mutta akselilla oleva hammasratas oli halvahkon oloinen aluminivalu.
Mutta kriittisenpi ero oli, että moottorin liitintukissa ei ollutkaan niitä käämejä. No... jätin vanhan moottorin paikalleen. En sitten tiedä kuinka kriittisiä ne on mutta en ota riskiä. Yleensähän käämit on häiriönpoistoa varten joten ajettelin viisaammaksi pitää vanha.
Lähti myyjälle palaitetta...
Mutta mutta... välys katosi ja tietekin osa takas autoon ja koeajolle.
Äkkiseltään tuntui moottorin kaasuvaste tarkemmalta ja alakieroksilla oli vääntöä enemmän.
Kuulostellaan vielä lisää kun käy viikonlopun aikana ajelemassa lisää...[/quot
Toimiiko se pare! Sain uuden ruuvin hetimiten pahoittelujen kanssa, korvayt oikeaĺla suhteella,Mutta lyhkäisenä kuitenkin.. ei kai haittaa kun keskeltä
pyörittää.En ole vaihtanut,kun on tolla jo oppinut polkemaan. Nilkka tulessa.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: om 642.940 Turbon ja siivikon ohjaimen välys
Kyllä se paremmin on pelannut.
Moottorin vääntö tuntuu jotenkin lineaarisemmalta... kun siinä ennen tuntui sellainen "kuollut alue" jos vain vähän painoi petaalia...
Ei se ero mikään suuri toki ole. Suurempi hyöty on meileinpä, että on mielirauha nyt siitä että ei se ainakaan tuosta laukea...
Moottorin vääntö tuntuu jotenkin lineaarisemmalta... kun siinä ennen tuntui sellainen "kuollut alue" jos vain vähän painoi petaalia...
Ei se ero mikään suuri toki ole. Suurempi hyöty on meileinpä, että on mielirauha nyt siitä että ei se ainakaan tuosta laukea...