Tuli hankittua ässä mese, ja nytt pitäisi etu vilkun vaihtaa (edessä, umpiossa). Katoin että sisälokaria aukeamalla pääsee parkki valo polttimoon, ja näkee myös vilkku polttimo "pidikkeen". Pienen hetken jälkeen huomasin että se on myös vissiin kiinnitetty ruuvveilla, ala ruuvvi näkyvissä mutta ylä ruuvvi on sen "raudan/putken takana". Onko näin että etuvalot pitää ottaa irti kokonaan että pääse nuo vaihtamaan, tai onko muita konsteja? Jos etuvalot on otettava irti, niin joutuuko myös etupuskurin ottamaan irti?
Vilkkupolttimon "kansi" on kiinni ruuveilla. Korjaamokäsikirjan mukaan etuvalo pitää ottaa irti vilkkupolttimon vaihtoa varten. Näyttääkö siltä että ruuveihin ei pääse käsiksi sieltä sisälokarin kautta?
Etupuskuri pitää irrottaa jos lampun ottaa irti.
Työläältä kuulostava homma mutta nuo polttimot on tosi pitkäikäisiä HiP-polttimoita. Omassa autossa samanlaiset polttimot ja siitä meni kymmenen vuoden aikana yksi parkkipolttimo ja yksi rekkarivalo.
Kiitos vastauksestasi! Niin vähän ajattelinkin, ala ruuvviin pääsee mutta ei ylä ruuvviin, ainakin minun mukaan, olen yrittänyt kyllä mutta se jää sen "raudan/putken" taakse. Onko tietoa kuinka iso homma on ottaa puskuri ja valot irti? Olen vaan harrastanut bmwtä tähän menneessä että vähän uusi mersun jutuissa Kiitos avusta!
Ei paha homma. Jos nostimella teet. Altapäin muutama ruuvi/muovineppari. Edestäpäin kahdella mutterilla. Puskurin ja lokasuojan liitos raudan saa liuutettua pois ilman sisälokarien irrotusta. Sitten vaan vetoja ulospäin niin liukuu nätisti pois. Umpion ruuvit tulee esiin ja sit ne saakin jo liikkeelle.
En ole omaani joutunu vaihtamaan vilkkua mutten jaksa uskoo et sitä ois tehty niin et pitää keula purkaa.