W140 320S ja auto ei lähde käyntiin sammuttamisen jälkeen. Otin jakajan kannen auki katsoakseni olisiko siellä joitain outoa, ja oudolta ainakin näyttää. Puuttuuko pyörijästä jotain, saattaa olla että siitä on pudonnut jotain pois otettaessa. Kannessa pelkkä kiinteä tappi, luulisi että kannen ja pyörijän välissä on ollut joku jousi/hiilisysteemi?
Hapettumaa on ainakin mikä häiritsee kipinää..ne pitäisi putsta.
Se jousi on yleensä tossa kannen tapin alla ja se painuu kun sormin painat ja jousi vastustaa mutta pyörijän vaste pinta on musta eikä näy kosketuksen jälkiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Hapettumaa on ainakin mikä häiritsee kipinää..ne pitäisi putsta.
Se jousi on yleensä tossa kannen tapin alla ja se painuu kun sormin painat ja jousi vastustaa mutta pyörijän vaste pinta on musta eikä näy kosketuksen jälkiä.
Niin sitä tässä kyselinkin että onko siinä sellainen jousisysteemi vai ei. Löytyy netistä kuvia pyörijästä missä ei ole mitään jousisysteemiä vaan pelkkä kuoppa kuten tuossa? Auto on pahassa paikassa ja pitäisi saada nopeasti liikkeelle...
Älä nyt vaan ala vuolemaan niitä hapettumia niin että samalla lähtee metallia. Kasvanut kipinäväli huonontaa kipinää. Ihan kevyt puhdistus vaan, Suomessa tuhotaan kansia urakalla kun on joku mystinen vimma tuo kontaktien ylisiivous.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Eiköhän tuo ole silleen että kannen tappi on tarkoitettu pyörijän kuoppaan ja siellä on pienehkö kipinäväli. Ihan siisteiltähän nuo paikat näyttävät, vika ei välttämättä ole tuossa.
Ihan yleinen vaiva kyseisessä moottorissa ja tuossa kunnossa ollessaan todellakin aiheuttaa käyntihäiriöitä. Alkuperäiset Bosch osat ovat juuri tuollaiset missä on tuo kipinäväli. Varovasti puhdistamalla voit kokeilla, mutta vaihtokunnossa nuo ovat. Toinen paikka mikä ainakin omalla kohdallani teki ihmesammumisia, oli puola joka alkoi lyödä läpi kostealla kelillä.
A kirjoitti:Ihan yleinen vaiva kyseisessä moottorissa ja tuossa kunnossa ollessaan todellakin aiheuttaa käyntihäiriöitä. Alkuperäiset Bosch osat ovat juuri tuollaiset missä on tuo kipinäväli. Varovasti puhdistamalla voit kokeilla, mutta vaihtokunnossa nuo ovat. Toinen paikka mikä ainakin omalla kohdallani teki ihmesammumisia, oli puola joka alkoi lyödä läpi kostealla kelillä.
Missä se puola sijaitsee, johto lähtee siitä jakajan alta johonkin? Puola löyty ja kaikki kunnossa.