...
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Sama "perusmoottori" se on kuin OM628. Paranneltu sieltä sun täältä. Mm. 628 jakoketjuongelma poistettu jne. Kyllä noissakin silti omat juttunsa on. Tuo öljyvuoto koneen ja laatikon välistä on varmaan se yleisin tyyppivika. On melko tyyris korjata, vaikka sinänsä se nyt ei mitään haittaa, öljyä vaan täytyy lisäillä silloin tällöin. Mitä noita on tullut nähtyä, niin ehkä 10% autoista on vuotanut tuolta.
Jäähdytinnesteen katoaminen on vielä kalliimpi korjata, ja oikeasti jo ongelmakin. Jos sellaista epäilee jossakin autossa, niin samantien saa unohtaa sen.
Joissakin on myös sylinteriputket lähteneet irti. En usko että sitä voi tyyppiviaksi kutsua, sen verran harvinainen vika kyseessä.
Suuttimiin liittyviä ongelmia on ihan saman verran kuin muissakun CDI-koneissa.
Ajolleen tuo moottori on mahtava. Voimaa löytyy jo tehtaan jäljiltä runsaasti, ja ohjelmoinnilla se kasvaa yli neljäänsataan, väännön ollessa nelinumeroinen lukema.
Nivelet noissa on melko järeät, eikä kulu yhtään sen nopeampaa kuin muissakaan nelikoissa, jarruja koskee sama.
Mulla vois olla 420CDI ML myynnissä, laita yv jos kiinnostaa.
Jäähdytinnesteen katoaminen on vielä kalliimpi korjata, ja oikeasti jo ongelmakin. Jos sellaista epäilee jossakin autossa, niin samantien saa unohtaa sen.
Joissakin on myös sylinteriputket lähteneet irti. En usko että sitä voi tyyppiviaksi kutsua, sen verran harvinainen vika kyseessä.
Suuttimiin liittyviä ongelmia on ihan saman verran kuin muissakun CDI-koneissa.
Ajolleen tuo moottori on mahtava. Voimaa löytyy jo tehtaan jäljiltä runsaasti, ja ohjelmoinnilla se kasvaa yli neljäänsataan, väännön ollessa nelinumeroinen lukema.
Nivelet noissa on melko järeät, eikä kulu yhtään sen nopeampaa kuin muissakaan nelikoissa, jarruja koskee sama.
Mulla vois olla 420CDI ML myynnissä, laita yv jos kiinnostaa.
E350CDI&A180CDI
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
.
Mersun paras moottori - ikinä.
Kiinni aikansa mersun parhaassa ja vahvimmassa voimansiirrossa.
Ei varmaan yhtään samaa osaa vanhemman kasin kanssa.
No, ehken hehkutulpat.
Mersun paras moottori - ikinä.
Kiinni aikansa mersun parhaassa ja vahvimmassa voimansiirrossa.
Ei varmaan yhtään samaa osaa vanhemman kasin kanssa.
No, ehken hehkutulpat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Muutama kansipaffi vikanen on ollut, tai syynä viissin putken laskeutuminen ja sitten pakosarjat halkeilee.
Ittellä oli e420 mistä tehtiin kone kokonaan ylös.
Ittellä oli e420 mistä tehtiin kone kokonaan ylös.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
pakosarjathan noista tuppaa kaikista vääntymään/halkeileen, E ja S korissa ongelma pahempi kun maastureissa, näissä näkee selvästi että suunittelu virhe, syyn näkee kun vääntyny sarja käsissä, ML ja GL mallissa eri sarjat ku henkilöauto malleissa.
Se öljyvuoto koneen takaosasta vissiin kans tyyppi vika, eikä oo mikään kallis korjata, vasta viime kesän vaihdoin stafan omaan autoon, asentaminen ilman oikeita työkaluja olis varmaan ollu tuskanen, koska kyseessä teflon stefa.
sen kun muistaa että vaikka 10v vanha auto niin ne ylläpito kustannukset ei oo oikeestaan laskenu, maksaa saman ku mitä sen yli 100k€ auton ylläpito uutena maksanu
Se öljyvuoto koneen takaosasta vissiin kans tyyppi vika, eikä oo mikään kallis korjata, vasta viime kesän vaihdoin stafan omaan autoon, asentaminen ilman oikeita työkaluja olis varmaan ollu tuskanen, koska kyseessä teflon stefa.
sen kun muistaa että vaikka 10v vanha auto niin ne ylläpito kustannukset ei oo oikeestaan laskenu, maksaa saman ku mitä sen yli 100k€ auton ylläpito uutena maksanu

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
.
Allu, kehtaatko laittaa siitä stefasta varaosanumeron tänne.
Kuun vaihteessa käytän laatikkoa ja moottoria irti ahtimien vaihdon takia, niin vaihtaisin sen samalla.
Allu, kehtaatko laittaa siitä stefasta varaosanumeron tänne.
Kuun vaihteessa käytän laatikkoa ja moottoria irti ahtimien vaihdon takia, niin vaihtaisin sen samalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
A629 010 02 14
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Meneekö se niin, että ensi kuun loppupuolella tiedämme, mistä mölli porsii kun sitä kiusataan liikaatuikku kirjoitti:.
Allu, kehtaatko laittaa siitä stefasta varaosanumeron tänne.
Kuun vaihteessa käytän laatikkoa ja moottoria irti ahtimien vaihdon takia, niin vaihtaisin sen samalla.

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
.
Luulempa, ettei porsi, kun siihen taitaa tulla vähän vahvistusta samalla.
Loppusyksystä ostat sitten tämän poikkeen, arvelisin että solivieteri, vai mikä kärry sinulla nyt olikaan, alkaa saamaan elämänsä kyytiä.
Luulempa, ettei porsi, kun siihen taitaa tulla vähän vahvistusta samalla.
Loppusyksystä ostat sitten tämän poikkeen, arvelisin että solivieteri, vai mikä kärry sinulla nyt olikaan, alkaa saamaan elämänsä kyytiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Ei se varmasti huono veturina olis, vaikka vaihtais isompaankin kiimaliiteriin.tuikku kirjoitti:.
Luulempa, ettei porsi, kun siihen taitaa tulla vähän vahvistusta samalla.
Loppusyksystä ostat sitten tämän poikkeen, arvelisin että solivieteri, vai mikä kärry sinulla nyt olikaan, alkaa saamaan elämänsä kyytiä.
Mutta voi olla ettet niin halvalla myy, mihin minulla on varaa

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Ennenkuin alkaa laatikkoa öljyvuodon takia irrottamaan niin kannattaa tarkistaa tilanne lohkon päällä V-laaksossa jossa on öljynjäähdytin jonka tiivisteet alkaa vuotamaan ja öljy valuu poistoreiästä lohkon takapäästä pihalle juuri takastefan yläpuolelle. Kun ottaa polttoainesuodattimen irti niin pääsee näkemään sinne laaksoon.
W211 E 420 CDI -06
- Turkinpippuri
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 11.10.2017 19:28
- Paikkakunta: Vilnius Lithuania
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Minulla 2008 ML 420Cdi on alkanut hukkaamaan jäähdytysnestettä. Ensi alkuun kesällä kovemman kuormituksen jälkeen sai muutaman desin lisätä silloin tällöin. Nyt vaatii jo melkein päivittäin ihan normaaliajon jäljiltä saman muutaman desin. Ulkoisesti nestettä ei näytä vuotavan mihinkään. Siis taitaa olla kansipahvi ja/tai vajonnut sylinteriputki. Autolla on ajettu rapiat 250t. km ja moottori on avattava. Mitä muuta näillä kilsoilla kannattaa ottaa huomioon? Alakerran laakerointi?
Vanhat putket irti ja uusilla tiivisteillä takaisin? Vanhat männät uusilla renkailla jos ovat ehjät? Ketju ja vesipumppu vaihtoon kun on kerran auki? Kannet?
Ahtimet? Tekisi mieli Tuikuttaa auto remontin jälkeen. Kannattaisiko ahtimia modifioida ja/tai huoltaa sitä varten? Saksasta saisi rapiat 3000€ Alv0% peruskorjatun puolimoottorin vaihtomoottorina, onko kukaan ostanut ja kokeillut näitä. Kolariautoistakin näkyy olevan käytettyjä moottoreita tarjolla mutta taitaa olla riskinä, että autot ovat menneet kurttuun juurikin tästä kalliista moottoriongelmasta johtuen. Ei oikein tekisi mieli riskeerata käytetyn moottorin kanssa... Kertokaa viisaammat ja näiden samojen ongelmien kanssa painineet vinkkinne ja mahdolliset sudenkuopat remonttiin liittyen!
Vanhat putket irti ja uusilla tiivisteillä takaisin? Vanhat männät uusilla renkailla jos ovat ehjät? Ketju ja vesipumppu vaihtoon kun on kerran auki? Kannet?
Ahtimet? Tekisi mieli Tuikuttaa auto remontin jälkeen. Kannattaisiko ahtimia modifioida ja/tai huoltaa sitä varten? Saksasta saisi rapiat 3000€ Alv0% peruskorjatun puolimoottorin vaihtomoottorina, onko kukaan ostanut ja kokeillut näitä. Kolariautoistakin näkyy olevan käytettyjä moottoreita tarjolla mutta taitaa olla riskinä, että autot ovat menneet kurttuun juurikin tästä kalliista moottoriongelmasta johtuen. Ei oikein tekisi mieli riskeerata käytetyn moottorin kanssa... Kertokaa viisaammat ja näiden samojen ongelmien kanssa painineet vinkkinne ja mahdolliset sudenkuopat remonttiin liittyen!
Turbosta buustia eläämään...
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Joo jakopää ja vesipumppu nyt ainakin, nokat oli omassa melko loput, nekin kannattaa mittailla samalla.
Pakosarjoihin sitten uudet pinnapultit kasatessa.
Pakosarjoihin sitten uudet pinnapultit kasatessa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Ketju, kiristin, vesipumppu uusiksi, tosiaan pakosarjojen pinnapultit kannattaa vaihtaa, mitata putkien tasot, öljynjäähdyttimen tiivisteet vaihtaa jne.
Viime viikolla kasailin erään 420:n. Seiskapytyn kohdalta oli kansitiiviste pettänyt. Alakertaa ei avattu.
Yli kolme vuotta siitä kun oli samanlainen remontissa, ei näitä kovin paljon ole.
Viime viikolla kasailin erään 420:n. Seiskapytyn kohdalta oli kansitiiviste pettänyt. Alakertaa ei avattu.
Yli kolme vuotta siitä kun oli samanlainen remontissa, ei näitä kovin paljon ole.
wiimax.fi
- Turkinpippuri
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 11.10.2017 19:28
- Paikkakunta: Vilnius Lithuania
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Kiitoksia neuvoista! Tänään auto verstaalle, moottori pois keulilta ja purkuun. Mielenkiinnolla odotan meneekö putkihommiksi vai selviääkö vähemmällä...
Turbosta buustia eläämään...
- Turkinpippuri
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 11.10.2017 19:28
- Paikkakunta: Vilnius Lithuania
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
No, nyt on kone pois keulilta ja kannet irti. Jos sylinterit numeroidaan kuten jenkkikaseissa, niin 4-sylinterin kohdalta oli tiiviste pettänyt. Kuinka paljon putkien yläpäiden tasoissa saa olla heittoa ja ovatko putkien yläpäät lohkon tiivistepinnan tason kanssa samalla tasolla vai ylempänä? Helppikää aloittelijaa, tämä on minun ensimmäinen dieselautoni ja heti pääsee moottoriremonttia tekemään. Ikäni olen bensamoottoreita rassanut mutta nyt ollaan kyllä vierailla vesillä
!

Turbosta buustia eläämään...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Turkinpippuri kirjoitti:No, nyt on kone pois keulilta ja kannet irti. Jos sylinterit numeroidaan kuten jenkkikaseissa, niin 4-sylinterin kohdalta oli tiiviste pettänyt. Kuinka paljon putkien yläpäiden tasoissa saa olla heittoa ja ovatko putkien yläpäät lohkon tiivistepinnan tason kanssa samalla tasolla vai ylempänä? Helppikää aloittelijaa, tämä on minun ensimmäinen dieselautoni ja heti pääsee moottoriremonttia tekemään. Ikäni olen bensamoottoreita rassanut mutta nyt ollaan kyllä vierailla vesillä!
syl 4 on lähinä hanttia
Mökkillä
'
'
- Turkinpippuri
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 11.10.2017 19:28
- Paikkakunta: Vilnius Lithuania
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Toinen sylinteri jakopäästä taaksepäin kuskin puolella, eli siis kuutonen tässä moottorissa. Komeasti on tiiviste pettänyt...
Turbosta buustia eläämään...
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
-
Viimeksi muokannut Jhalmari, Su 06.05.2018 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Turkinpippuri
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 11.10.2017 19:28
- Paikkakunta: Vilnius Lithuania
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Omassani ei diagnostiikka näyttänyt mitään, teki vain painetta vesitilaan ja puhalsi vedet paisuntasäiliön korkin paineventtiilin kautta ulos ajossa kuormituksen alaisena mutta silti lämmöt olivat koko ajan OK. Minulla oli loppujen lopuksi kaksi putkea niiannut ja kannentiiviste pettänyt 5- ja 6-sylintereistä. Öljyä ei tullut veden joukkoon (tai päinvastoin) ja tämä johtunee kait siitä, että putken yläpäässä on 360* vesitila putken ympärillä, ts. sylinteriputket ovat lohkossa kiinni vain helmoistaan. Tämä johtaa siihen, että kun kansipahvi pettää, sylinteristä pääsee paine vain vesitilaan, ei öljykanavaan tai öljykanavasta vesitilaan. Tämä siis liittyen näihin OM629 moottorien kansipahvi- ja sylinteriputkiongelmiin...Jhalmari kirjoitti:Näkyykö kansiongelmat starin puristuspainetestissä?
Itsellä tekee öljyä paisuntasäiliöön ja onntutkinnan alla mistä tulee, voisiko olla välijäähdyttimestä? Lämmöt ym. Ok.
Turbosta buustia eläämään...
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
-
Viimeksi muokannut Jhalmari, Su 06.05.2018 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Pystyykö kampiakselin stefan (takaa) vaihtamaan kone paikallaan?
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Pystyy hyvin vaihtamaan paikalla autossa kunhan on siihen soveltuvat työkalut, jos sen vaan "survoo" sinne niinku näyttää saksassa joillakin olevan tapana niin alkaa takulla uudestaan vuotamaan.Jhalmari kirjoitti:Pystyykö kampiakselin stefan (takaa) vaihtamaan kone paikallaan?
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Osaatko tarkentaa tarviiko se jotain erikoistyökaluja vai..?Allu D. kirjoitti:Pystyy hyvin vaihtamaan paikalla autossa kunhan on siihen soveltuvat työkalut, jos sen vaan "survoo" sinne niinku näyttää saksassa joillakin olevan tapana niin alkaa takulla uudestaan vuotamaan.Jhalmari kirjoitti:Pystyykö kampiakselin stefan (takaa) vaihtamaan kone paikallaan?
Re: 420CDI -07-->. Koneen ongelmat?
Katsoin itsekin että mites se voi tarvita erikoistyö kaluja mutta itse vaikeissa paikoissa työkoneissa käytän diakalvoa jonka päällä liu utan öljytyllä pinnalla ja lopuksi vetäisen pois välistä tai jos ei ole pyyhkijä huulta ulommaisena niin lehtivälys mitalla pyöräyttää ympäri kun alkaa nousta stefan huuli akselin päälle...samalla hieman painaen.
Mersun moottoreissa tullut vastaan stefoja joissa ei ole ollenkaan perinteistä jousi painatteista huulta vaan ihan leveä pienireikäisempi stefa....toki jos ottaa mitat tai isontaa reikää että sopii teflon stefa jollakin koolla niin saa paremman kuin huulettomalla ja jousettomalla mallilla..tollanen teflon eli ruskea väriltään oleva stefa kestää mustaan kumilaatuun nähden varmaan kolminkertaisen paineen ja on joustavampi muutenkin.
Toi sylinteri putken korkeus on muuten tarkka eli joko kalvataan paikallaan tai koneistamolla oikeaan korkeuteen tai muuten pahvi korkkaa taas.
Mersun moottoreissa tullut vastaan stefoja joissa ei ole ollenkaan perinteistä jousi painatteista huulta vaan ihan leveä pienireikäisempi stefa....toki jos ottaa mitat tai isontaa reikää että sopii teflon stefa jollakin koolla niin saa paremman kuin huulettomalla ja jousettomalla mallilla..tollanen teflon eli ruskea väriltään oleva stefa kestää mustaan kumilaatuun nähden varmaan kolminkertaisen paineen ja on joustavampi muutenkin.
Toi sylinteri putken korkeus on muuten tarkka eli joko kalvataan paikallaan tai koneistamolla oikeaan korkeuteen tai muuten pahvi korkkaa taas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-