s212 ohjaustehostin "Vuoto"
s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Onko kellään kokemusta mistä tuo S212 350cdi ohjaustehostin voisi vuotaa.
Nyt 5pv sisään joutunut kahdesti lisämään öljyä yhteensä n.4 dl. Tätäkään en olisi muuten huomannu, mutta lähdettiin samaan aikaan puolison kanssa töihin niin pumppu ilmoitti olemassa oloaan mukavalla vinkumisella.
Just kävin nosturilla katsomassa mut mistään ei näkyny selviä vuodon merkkejä
Pohja muovin päällä oli kylläkin öljyä, mut mistä se on sinne tullut?
Noita mahdollisia vuotavia kohteita on vähän turhan monta jos kaikki vaihtaisi kerralla-> pumppu, letku, putket, o renkaat hammastanko yms
Nyt 5pv sisään joutunut kahdesti lisämään öljyä yhteensä n.4 dl. Tätäkään en olisi muuten huomannu, mutta lähdettiin samaan aikaan puolison kanssa töihin niin pumppu ilmoitti olemassa oloaan mukavalla vinkumisella.
Just kävin nosturilla katsomassa mut mistään ei näkyny selviä vuodon merkkejä
Pohja muovin päällä oli kylläkin öljyä, mut mistä se on sinne tullut?
Noita mahdollisia vuotavia kohteita on vähän turhan monta jos kaikki vaihtaisi kerralla-> pumppu, letku, putket, o renkaat hammastanko yms
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Eikö kellään ole ollut vikaa tehostaminen kanssa?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Eilen nosturilla täytin säiliön ja reilut tunti etsittiin vuotoa mutta mitään ei löytynyt ja ajoin kotia n, 1km matkan.
Moniura hihna oli kuiva joten ei se varmaan pumpusta tuo vuoto tule.
Aamulla auto käyntiiin ja tehostin huutaa taas kuivuuttaan.
Kai se on vaan viikonloppuna ruveta avaamaan tota keulaa jos jostakin näkisi mihin vuotaa.
Äsken lisäsin taas 1dl täytyy käydä muutaman tunnin päästä katsomassa onko se hävinnyt.. Pers..
Moniura hihna oli kuiva joten ei se varmaan pumpusta tuo vuoto tule.
Aamulla auto käyntiiin ja tehostin huutaa taas kuivuuttaan.
Kai se on vaan viikonloppuna ruveta avaamaan tota keulaa jos jostakin näkisi mihin vuotaa.
Äsken lisäsin taas 1dl täytyy käydä muutaman tunnin päästä katsomassa onko se hävinnyt.. Pers..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Auto uudestaan pukille ja molemmat keski-pohjamuovit pois -> uudelleen tutkailu kunnollisessa valaistuksessa + taskulamppu.
Jos tie kuiva niin kyllä tuo katupöly tarttuu hyvin märkään öljyyn. Jos tie märkä niin sitten menee arvaukseksi missä öljyä ellei ala maistelee...
Jos tie kuiva niin kyllä tuo katupöly tarttuu hyvin märkään öljyyn. Jos tie märkä niin sitten menee arvaukseksi missä öljyä ellei ala maistelee...
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Hammastanko vuotaa ohjaustehostin nesteettä sisältäpäin suojakumien sisään. Neste kerkee hävitä pariin-kolmeen otteeseen säiliöistä ennenkuin suojakumi alkaa vuotaa. Hammastangossa on itsessään ilmakanava jossa liikkuu ilma toisesta pussista toiseen rattia käännellessä. Tätä reikää pitkin öljy pääsee täyttymään molempiin pusseihin ennenkun paine on niin kova että alkaa jostain vuotamaan. Puristele kädellä renkaan takaa suojakumia niin huomaat että öljyt on laskeutunut sinne.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Niin se yön aikana valutti tehostimen säiliön tyhjäksi.
Viikonloppuna etittävä mistä kusee öljyt pois.
Viikonloppuna etittävä mistä kusee öljyt pois.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Mistä Joskamilla vuoti?
Itsellä pitää lisäillä tihenevällä välillä GL vuodelta 08
Itsellä pitää lisäillä tihenevällä välillä GL vuodelta 08
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
Tuossa meidän s212 vuoti ohjaustehotimen pumppu letkulähdöstä. Pumpusta kun irroittaa paineputken niin sormella tuntee että siellä uralla kiristettävä sovite pumpun letkulle.
Tämä sovite löystyy ja kuvassa näkyvä o-rengas (nr.30) hajoaa niin rupeaa vuotamaan letkun kiinnitys kohdasta.
Ei ole tullut kertaakaan vielä irroitettua pumppua vaan tehty työkalu jolla karan saan kiristettyä paikallaan.
Tämä sovite löystyy ja kuvassa näkyvä o-rengas (nr.30) hajoaa niin rupeaa vuotamaan letkun kiinnitys kohdasta.
Ei ole tullut kertaakaan vielä irroitettua pumppua vaan tehty työkalu jolla karan saan kiristettyä paikallaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
tämäkin oli aktiona tarkastaa/kiristää jne. varmaankin jäänyt tekemättä.joskami kirjoitti:Tuossa meidän s212 vuoti ohjaustehotimen pumppu letkulähdöstä. Pumpusta kun irroittaa paineputken niin sormella tuntee että siellä uralla kiristettävä sovite pumpun letkulle.
Tämä sovite löystyy ja kuvassa näkyvä o-rengas (nr.30) hajoaa niin rupeaa vuotamaan letkun kiinnitys kohdasta.
Ei ole tullut kertaakaan vielä irroitettua pumppua vaan tehty työkalu jolla karan saan kiristettyä paikallaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
GL kunnossa. Pumpun laakerointi oli aivan sökönä. Ajettu 216tuhatta.
Re: s212 ohjaustehostin "Vuoto"
tiiviste kuvassa nro 30 uusiksi ja loppui vuoto. osa nro: a023997704505. O-renkaan koko 22.5 mm ulkokehältä ja paksuus 1.5mm. ei ehkä löydy ihan joka O-rengassetistä. vihreä viton tiiviste hieman ylisuurena löytyy ja tod.näk.toimiva sinnekin.