Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Osaako joku auttaa ongelmassa joka on seuraavan lainen.
Kun autolla kiihdytetään (kaasupohjaan) auto lähtee hyvin ensin kiihtymään, mutta hetkenpäästä moottori sammuu ja tulee näyttöön EPC vikailmoitus. Ongelma saa siten korjattua kun kääntää virrat pois ja uudestaan virrat takaisin. Autoon on vaihdettu magneettiventtiili joka ohjaa ahtopainetta (ei auttanut). Mitattu paineet kiihdyttäessä... menee hieman ahtopaineet yli, mutta ei pitäisi olla merkitystä. Mittauksessa saimme tiedon, että kun kiihdytetään ja paineet nousee hyvin... jostain syystä polttoaineen syöttö moottorille katkeaa.
Auto Suni... eivät osaa muuta kuin rahastaa... eivät tiedä missä vika...???
Polttoaine siirtopumput on vaihdettu (tankissa olevat).
Ruiskupumpussa ei vikaa (tarkastettu).
Ohivirtauksissa ei suurta poikkeamaa... normaalin rajoissa.
PLEAS auttakaa minua.
Kun autolla kiihdytetään (kaasupohjaan) auto lähtee hyvin ensin kiihtymään, mutta hetkenpäästä moottori sammuu ja tulee näyttöön EPC vikailmoitus. Ongelma saa siten korjattua kun kääntää virrat pois ja uudestaan virrat takaisin. Autoon on vaihdettu magneettiventtiili joka ohjaa ahtopainetta (ei auttanut). Mitattu paineet kiihdyttäessä... menee hieman ahtopaineet yli, mutta ei pitäisi olla merkitystä. Mittauksessa saimme tiedon, että kun kiihdytetään ja paineet nousee hyvin... jostain syystä polttoaineen syöttö moottorille katkeaa.
Auto Suni... eivät osaa muuta kuin rahastaa... eivät tiedä missä vika...???
Polttoaine siirtopumput on vaihdettu (tankissa olevat).
Ruiskupumpussa ei vikaa (tarkastettu).
Ohivirtauksissa ei suurta poikkeamaa... normaalin rajoissa.
PLEAS auttakaa minua.
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Auto Sunilla mittasivat ruiskupumpun... ja ilmoittivat että vika on siirtopumput (tankissa) jotka vaihdettiin (1100€) tulin köyhemmäksi...
Ohivirtaukset ja ruiskupumpun paineet mittautin uudelleen disell huollossa... eivät löytäneet vikaa siis kaikki oli kuten pitääkin...
No en tiedä millaiset mittarit heillä on, mutta luulisin että osaavat... siis molemmat firmat
Lisäksi laittoivat tietokoneen kiinni ja ajoivat autolla siten että vika tuli päälle... siinä löytyi se että jostain syystä syöttöpumppu sammuttaa polttoaineen syötön ja samalla huomasivat, että ahtopaine menee ylärajan yli... (mikä on kuulemma normaalia ja mersun softa sen hyväksyy)..
Itse olen järkeillyt tuota vika... sillä se esiintyy eniten kostealla ilmalla... vesisateella... että se johtuisi viallisesta liitoksesta... anturista... joka kosteutta saatuaan tulee päälle.
Sillä kovilla pakkasilla... ei ole ongelmaa... samoin kun on pidempään kuivaa... kuten nyt on ollut... vikaa ei esiinny...
Samalla kun on kosteaa... esiintyy mm. ilmanvaihdon toimivuusongelmia... keskuslukon toimivuusongelmia... voi olla että näillä ei ole yhteyttä, mutta vika on jo ollut kaksi vuotta ja kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu...
Normaaliajossa ei ole ongelmaa... ja kun alkaa kiihdyttämään esim ohitustilanteessa... on muistettava laittaa pieni vaihde ja huolehdittava vaihteen vaihdosta siten että kierroslukumittari ei ylitä 3000...
Ykkösvaihteella ei vikaa esiinny.
Ohivirtaukset ja ruiskupumpun paineet mittautin uudelleen disell huollossa... eivät löytäneet vikaa siis kaikki oli kuten pitääkin...
No en tiedä millaiset mittarit heillä on, mutta luulisin että osaavat... siis molemmat firmat
Lisäksi laittoivat tietokoneen kiinni ja ajoivat autolla siten että vika tuli päälle... siinä löytyi se että jostain syystä syöttöpumppu sammuttaa polttoaineen syötön ja samalla huomasivat, että ahtopaine menee ylärajan yli... (mikä on kuulemma normaalia ja mersun softa sen hyväksyy)..
Itse olen järkeillyt tuota vika... sillä se esiintyy eniten kostealla ilmalla... vesisateella... että se johtuisi viallisesta liitoksesta... anturista... joka kosteutta saatuaan tulee päälle.
Sillä kovilla pakkasilla... ei ole ongelmaa... samoin kun on pidempään kuivaa... kuten nyt on ollut... vikaa ei esiinny...
Samalla kun on kosteaa... esiintyy mm. ilmanvaihdon toimivuusongelmia... keskuslukon toimivuusongelmia... voi olla että näillä ei ole yhteyttä, mutta vika on jo ollut kaksi vuotta ja kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu...
Normaaliajossa ei ole ongelmaa... ja kun alkaa kiihdyttämään esim ohitustilanteessa... on muistettava laittaa pieni vaihde ja huolehdittava vaihteen vaihdosta siten että kierroslukumittari ei ylitä 3000...
Ykkösvaihteella ei vikaa esiinny.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
KKK Kotka kirjoitti:Osaako joku auttaa ongelmassa joka on seuraavan lainen.
Kun autolla kiihdytetään (kaasupohjaan) auto lähtee hyvin ensin kiihtymään, mutta hetkenpäästä moottori sammuu ja tulee näyttöön EPC vikailmoitus. Ongelma saa siten korjattua kun kääntää virrat pois ja uudestaan virrat takaisin. Autoon on vaihdettu magneettiventtiili joka ohjaa ahtopainetta (ei auttanut). Mitattu paineet kiihdyttäessä... menee hieman ahtopaineet yli, mutta ei pitäisi olla merkitystä. Mittauksessa saimme tiedon, että kun kiihdytetään ja paineet nousee hyvin... jostain syystä polttoaineen syöttö moottorille katkeaa.
Auto Suni... eivät osaa muuta kuin rahastaa... eivät tiedä missä vika...???
Polttoaine siirtopumput on vaihdettu (tankissa olevat).
Ruiskupumpussa ei vikaa (tarkastettu).
Ohivirtauksissa ei suurta poikkeamaa... normaalin rajoissa.
PLEAS auttakaa minua.
Tankissa ei ole siirto pumppua... eli mitä on vaihdettu siirtopumppu on korkeapainepumppun vieressä,KKK Kotka kirjoitti:Auto Sunilla mittasivat ruiskupumpun... ja ilmoittivat että vika on siirtopumput (tankissa) jotka vaihdettiin (1100€) tulin köyhemmäksi...
Ohivirtaukset ja ruiskupumpun paineet mittautin uudelleen disell huollossa... eivät löytäneet vikaa siis kaikki oli kuten pitääkin...
No en tiedä millaiset mittarit heillä on, mutta luulisin että osaavat... siis molemmat firmat
Lisäksi laittoivat tietokoneen kiinni ja ajoivat autolla siten että vika tuli päälle... siinä löytyi se että jostain syystä syöttöpumppu sammuttaa polttoaineen syötön ja samalla huomasivat, että ahtopaine menee ylärajan yli... (mikä on kuulemma normaalia ja mersun softa sen hyväksyy)..
Itse olen järkeillyt tuota vika... sillä se esiintyy eniten kostealla ilmalla... vesisateella... että se johtuisi viallisesta liitoksesta... anturista... joka kosteutta saatuaan tulee päälle.
Sillä kovilla pakkasilla... ei ole ongelmaa... samoin kun on pidempään kuivaa... kuten nyt on ollut... vikaa ei esiinny...
Samalla kun on kosteaa... esiintyy mm. ilmanvaihdon toimivuusongelmia... keskuslukon toimivuusongelmia... voi olla että näillä ei ole yhteyttä, mutta vika on jo ollut kaksi vuotta ja kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu...
Normaaliajossa ei ole ongelmaa... ja kun alkaa kiihdyttämään esim ohitustilanteessa... on muistettava laittaa pieni vaihde ja huolehdittava vaihteen vaihdosta siten että kierroslukumittari ei ylitä 3000...
Ykkösvaihteella ei vikaa esiinny.
tarkista että siirtoletkuissa ei mene ilmaa,
tarkista suutimien paaluupuolen vuoto kylmänä sekä kuuman,
onkoauto ohjelmoitu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Kotkasta löytyy muutama star, niin ei tarvi Sunille mennä arpomaan.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma 03.11.2014 20:05
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Toteutumaton rail-paine sammuttaa moottorin, taitaa olla ainoa vika mikä sammuttaa... Ilmaa polttoaine linjassa. Kannattaa kattoa suodattimelta kannen- ja lähtöputken tiivistys. Jos on peltisuodatin tarkistaa ettei ole kiristetty kiinnitystä liian tiukalle... pullistaa kannen irti...
-
- Mersumies
- Viestit: 2663
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Tuo Auto-Suni on Mercedes-Benz:n merkkiliike joten kyllä siellä ihan AITO Star-testilaite on eikä kiinankopio.joonaskoski kirjoitti:KKK Kotka kirjoitti:Auto Sunilla mittasivat ruiskupumpun... ja ilmoittivat että vika on siirtopumput (tankissa) jotka vaihdettiin (1100€) tulin köyhemmäksi...
Ohivirtaukset ja ruiskupumpun paineet mittautin uudelleen disell huollossa... eivät löytäneet vikaa siis kaikki oli kuten pitääkin...
No en tiedä millaiset mittarit heillä on, mutta luulisin että osaavat... siis molemmat firmat
Lisäksi laittoivat tietokoneen kiinni ja ajoivat autolla siten että vika tuli päälle... siinä löytyi se että jostain syystä syöttöpumppu sammuttaa polttoaineen syötön ja samalla huomasivat, että ahtopaine menee ylärajan yli... (mikä on kuulemma normaalia ja mersun softa sen hyväksyy)..
Itse olen järkeillyt tuota vika... sillä se esiintyy eniten kostealla ilmalla... vesisateella... että se johtuisi viallisesta liitoksesta... anturista... joka kosteutta saatuaan tulee päälle.
Sillä kovilla pakkasilla... ei ole ongelmaa... samoin kun on pidempään kuivaa... kuten nyt on ollut... vikaa ei esiinny...
Samalla kun on kosteaa... esiintyy mm. ilmanvaihdon toimivuusongelmia... keskuslukon toimivuusongelmia... voi olla että näillä ei ole yhteyttä, mutta vika on jo ollut kaksi vuotta ja kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu...
Normaaliajossa ei ole ongelmaa... ja kun alkaa kiihdyttämään esim ohitustilanteessa... on muistettava laittaa pieni vaihde ja huolehdittava vaihteen vaihdosta siten että kierroslukumittari ei ylitä 3000...
Ykkösvaihteella ei vikaa esiinny.
Ei kyseistä vikaa voi kristallipallosta katsoa tai puhumattakaan omien toteamuksien perusteella.
Testissähän on mainittu "Lisäksi laittoivat tietokoneen kiinni ja ajoivat autolla siten että vika tuli päälle... siinä löytyi se että jostain syystä syöttöpumppu sammuttaa polttoaineen syötön ...", jospa sen pohjalta lähtisi vikaa hakemaan tarkemmin Star merkkisellä laitteistolla.
Omia arvailuja ei voi kirjoittaa tähän threadiin, mutta "tyyppivikaan" viittaa kokemuksien perusteella.
Voin laittaa yksityisviestiä aiheesta jos haluat.
Se, osaako sitä kuka käyttää ja millä tavalla, on toinen asia.
Sammumisen voi aiheuttaa myös liian korkeaksi kohoava railipaine jolloin järjestelmä sammuttaa moottorin turvatoimena. Voisikohan syy olla jossakin hokkuspokkus tuho-boksissa joka huijaa auton Ecua järjestelmän arvojen kanssa...?
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Ymmärsinkö oikein, että merkkiliike on veloittanut 1100e tankin pumppujen vaihdosta, mitä siellä ei oikeasti edes ole?
Katsopa se kuitti tarkemmin, ja jos todella tuollaista lukee, niin itse voisin vaikka suuttuakin.
Katsopa se kuitti tarkemmin, ja jos todella tuollaista lukee, niin itse voisin vaikka suuttuakin.
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
tankin härpäkkeet liikkuvat nimellä sender unit, voihan sen joku pumpuksikin kääntää jossei parempaa tiedä? Muttamutta muistelen että helvatan kalliita nuo kyllä ovat, sisältäen sen tasausventurihässäkän... ja vähän joutuu jumppaamaankin, vehojen työveloituksen kun tietää niin sieltä äkkiä satasia kertyy (vaikkei speciaalihommaa olekaan)Risto113 kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että merkkiliike on veloittanut 1100e tankin pumppujen vaihdosta, mitä siellä ei oikeasti edes ole?
Katsopa se kuitti tarkemmin, ja jos todella tuollaista lukee, niin itse voisin vaikka suuttuakin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz c 270 CDI Vm 2002
Onko ohjelmoitu? Mulla aikoinaan liian raju ohjelmakin (C200cdi 2003) sai aikaan rail paineen heittelyt ja EPC:n.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03