Vito sivuoven / takaluukun tunnistin ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
748
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 14.05.2016 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vito sivuoven / takaluukun tunnistin ongelma

Viesti Kirjoittaja 748 »

Terve!

Osaako joku kertoa miten tuo Vito pakettiauton 2010 (639) takaluukun ja sivuoven tunnistimet toimii, siis että ovi on kiinni, nyt keväällä kun otin auton käyttöön niin keltainen valo palaa taulussa että ovi on auki ja tavaratilan ovet ei mene lukkoon. Takaovi on yhdellä ylös aukeavalla ovella ei kahdella sivuovella.

Katsooko tuo takaluukku että on kiinni jos tuo lukon kauttaa maadottuu vai miten toimii koska katkaisijaa en mistään löytänyt ellei noissa sivun kohdistuspaloissa ole katkaisin ovessa ?!?

Talvella laitoin koukun autoon ja tuon lukon kiinnitystä käytin auki, voiko olla että ei maadota siitä vai miten tuo tosiaan toimii ? Sivuoven kontaktit on putsattu ja kun manuaalisesti laittaa ovet lukkoon niin ne aukeaa keskuslukituksen kautta.

--Pasi
748
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 14.05.2016 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vito sivuoven / takaluukun tunnistin ongelma

Viesti Kirjoittaja 748 »

Tähän liittyen jos jollain olisi tuo pinnijärjestys tuohon takaoven lukon liittimeen niin voisi testata että johdot ei ole poikki mistään. M14/7, pikaisella googlauksella ei tullut vastaan.
Omenapora
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 23.05.2017 17:18

Re: Vito sivuoven / takaluukun tunnistin ongelma

Viesti Kirjoittaja Omenapora »

Täysin sama vika minulla. Ja ajoneuvona 4x4 639 vito.
Olisin erittäin kiinnostunut vastauksista.
Olisikohan siellä lukossa joku tunnistin?
748
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 14.05.2016 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vito sivuoven / takaluukun tunnistin ongelma

Viesti Kirjoittaja 748 »

Omenapora kirjoitti:Täysin sama vika minulla. Ja ajoneuvona 4x4 639 vito.
Olisin erittäin kiinnostunut vastauksista.
Olisikohan siellä lukossa joku tunnistin?
Minulla oli vikana säätö tuossa lukossa, olin laittanut liian eteen tuon luukun lukitus kappaleen. Sitä piti siirtää taaksepäin niin lukko meni kunnolla kiinni, Tuo luukun lukitus on kaksiosainen ja ekana ns. tuulihaka joka tuntuu kuin luukku olisi kiinni ja aukeaa kahvasta normaalisti, tässä kohdassa lukko ilmoittaa että ovi on auki. Säädin tuota palaa taaksepäin ja nyt luukku menee kunnolla kiinni.

Tuon lukon toiminnan voi testata helposti niin että luukku auki, iso ruuvimeisseli jonka painaa poikittain tuon lukon salvan läpi kuin luukku olisi laitettu kiinni, kannattaa varmistaa että lukko menee ihan pohjaan asti. tässä tilanteessa nyt auton pitäisi luulla että takaluukku on kiinni. Jos auton mielestä luukku on kiinni niin vika on sama kuin minulla.

Jos auto on edelleen sitä mieltä että luukku on auki niin hyppylangalla tuosta lukon liittimestä voi varmistaa että johdot ei ole poikki. Lukon liittimessä on 4 johtoa ja oikosulkemalla nastat 2 ja 4 auton pitäisi luulla taas että luukku on kiinni jos johdot on ehjät. eli johdot joissa musta raita ja vihreä raita niin ne vaikka liittimen päästä rautalangalla yhteen.

Tunnistin on tuolla lukon sisällä, keskuslukituksen moottoriin pääsee käsiksi, mutta tuo tunnistin on lukko-osan sisällä ja siihen ei niin helposti pääsekkään sitten käsiksi.

--Pasi
Vastaa Viestiin