Olin jo itse miettinyt bensasuodattimen ja bensapumpun vaihtoa (mikä vieläkin on ihan ok idea) mutta kävin onneksi Nousiaisissa Mk Star Servicessä luetuttamassa vikakoodit joista kolme osoitti sormea juuri tuohon lambdaan. Sain hyvää palvelua ja vihdoin löysin paikan jossa oli tähänkin malliin sopiva pää. Puoli vuotta sitten päästöt olivat katsastuksessa rajoilla joten toivon että tämä voisi ehkä olla syy. Lambdan ostin itse ja kävin asennuttamassa samassa paikassa jonka jälkeen vikakoodit nollattiin. Lamda myös antoi käynnissä tasaisia lukemia.
Oireet olivat seuraavanlaiset: Kylmäkäynnistyksen jälkeen alkoi nykimään maantieajossa noin 2 km jälkeen. Noin kymmenen sekunnin ongelmien jälkeen auto ampaisi taas eteenpäin ja tuntui toimivan ok vaikka moottori lämpenikin ja jatkoin kaupunkiajolla. Jos pysäydyin johonkin ja käynnistin moottorin alkoi aina helvetti koska auto saattoi hytkyä sammumisen rajoilla liikennevaloissa ja himmailla kunnolla hitaalla ajolla. Viimesimpänä alkoi paukuttaa pakoputkesta jos yritti tehostaa kaasuttamalla. Tämäkin meni jossain vaiheessa ohitse ja auto jatkoi kohtalaisesti.
Nyt tuntuu että tyhjäkäynti on tasaisempaa ja isollakin nopeuksilla ajo on sulavampaa.
Toivottavasti tästä on apua jollekkin. Nyt ei ole muuta kuin kytkimen polkimen ärsyttävä kitinä..