W204 päätöksenteon vaikeus!
W204 päätöksenteon vaikeus!
Hei!
Olen tässä jo tovin etsinyt uutta mersua ja päätynyt W204 malliin. Lukenut lukuisia ketjuja läpi täältä ja muualta ja ei hirveän pahoja tyyppivikoja taida olla? Ensiksi mietin bensakoneita 180/200 kompurat mutta oliko näissä juuri ketjun venymisongelmia tms? Ainakin eräs autoliike tokasi "Ei hän ole kuullut moista, hän on kuullut vain dieseleissä esiintyvän tätä ongelmaa" kun yhtä 180 kompuraa tiedustelin. Ajoa tulee vuodessa 15tkm joten äkkinäisellä laskulla on aika sama että ostaisiko diesel vai bensalla kulkevan mersun. Onko kokemuksia W204 180CDI/200CDI koneista, hieman ärsyttää noissa vm 12 ylöspäin olevissa tuo 180CDI:n 120hv teho. Mietin sellastakin skenaariota että lastuttaisi ja onkohan tästä mitään kokemusta taikka tietoa? 180CDI/200CDI:tä saa äkkinäisen nettiauto selauksen perusteella halvemmalla joten siksi heräsi kiinnotus näitä koneita kohtaan jos vaikka lastun kautta hakisi lisätehoa jos ja kun sitä haluaa..
Kiitos etukäteen
Olen tässä jo tovin etsinyt uutta mersua ja päätynyt W204 malliin. Lukenut lukuisia ketjuja läpi täältä ja muualta ja ei hirveän pahoja tyyppivikoja taida olla? Ensiksi mietin bensakoneita 180/200 kompurat mutta oliko näissä juuri ketjun venymisongelmia tms? Ainakin eräs autoliike tokasi "Ei hän ole kuullut moista, hän on kuullut vain dieseleissä esiintyvän tätä ongelmaa" kun yhtä 180 kompuraa tiedustelin. Ajoa tulee vuodessa 15tkm joten äkkinäisellä laskulla on aika sama että ostaisiko diesel vai bensalla kulkevan mersun. Onko kokemuksia W204 180CDI/200CDI koneista, hieman ärsyttää noissa vm 12 ylöspäin olevissa tuo 180CDI:n 120hv teho. Mietin sellastakin skenaariota että lastuttaisi ja onkohan tästä mitään kokemusta taikka tietoa? 180CDI/200CDI:tä saa äkkinäisen nettiauto selauksen perusteella halvemmalla joten siksi heräsi kiinnotus näitä koneita kohtaan jos vaikka lastun kautta hakisi lisätehoa jos ja kun sitä haluaa..
Kiitos etukäteen
Re: W204 päätöksenteon vaikeus!
Autokauppias ei koskaan valehtelelateximon kirjoitti:Hei!
Ainakin eräs autoliike tokasi "Ei hän ole kuullut moista, hän on kuullut vain dieseleissä esiintyvän tätä ongelmaa" kun yhtä 180 kompuraa tiedustelin.

Onhan täällä foorumilla paljonkin tietoa ohjelmoinnista, kun hakee. Eikös tuosta 180 CDI:stä saa ohjelmamuutoksella 200hp tehoa...lateximon kirjoitti:hieman ärsyttää noissa vm 12 ylöspäin olevissa tuo 180CDI:n 120hv teho. Mietin sellastakin skenaariota että lastuttaisi ja onkohan tästä mitään kokemusta taikka tietoa?
-
- Vakiokalustoa
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 8a575a475d" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa ketjussa vähän noista koneista infoa...
Tossa ketjussa vähän noista koneista infoa...
Mitä W204 haet? pre facelift vai facelift?lateximon kirjoitti:Hei!
Kiitos etukäteen
Mielestäni tuo bensakone on yllättävän mukava mitä olen 200 kompuraa testannut (pre facelift). Ketjuongelmia näissä bensoissa on ollut, mutta kannattaa käydä tarkistuttamassa se ketju. Ei se mikään showstopper ole bensojen hankinnassa.
Ainakin faceliftissä 180/200 ja ehkä 220 cdi on sama moottori, mutta eri ohjelmistolla.
E63s AMG
-
- Vakiokalustoa
W204 facelifteissä 180/200/220/250 cdi kaikissa sama om651 moottori, kuten tuli jo ilmi tuosta linkistä jonka postasin tähän ketjuun ja sieltä löytyy tietoa mistä teho erot tulevat jne...
Siellähän ne oli hyvin.nikopetterii kirjoitti:W204 facelifteissä 180/200/220/250 cdi kaikissa sama om651 moottori, kuten tuli jo ilmi tuosta linkistä jonka postasin tähän ketjuun ja sieltä löytyy tietoa mistä teho erot tulevat jne...
Lainataan Tuikkua:
"
OM651:
Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.
Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.
Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko man en ole ole tehnyt.
"
250CDI on aika jees softattuna.
E63s AMG
Mikäs on muuten isoin diesel moottori W204 faceliftissä? Oliko siellä 350 CDI? 320 CDI:tä ei taida enää facelifteissä olla.
E63s AMG
OM642 (3.0l V6) mallimerkinnöistä en ole pysynyt enää näissä vähänkään uudemmissa perillä... Ei tuohon autoon näytä olevan, kun kahta dieseliä tarjolla (Vanhempaa prefaceliftiä saanut myös OM646 moottorilla).-kepa- kirjoitti:Mikäs on muuten isoin diesel moottori W204 faceliftissä? Oliko siellä 350 CDI? 320 CDI:tä ei taida enää facelifteissä olla.
Bensakoneista (M271) ei kannata uskoa tollasia ettei ole ongelmia ollut. haulla löytyy juttua enemmän kun tarpeeksi:
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... 71%20ketju" onclick="window.open(this.href);return false;
Esim tällänen:
dealer kirjoitti:M271 ei rallattele, se hajoaa kertapaukusta kun ketju hyppää. Noilla kilometreillä ketju kannattaa nimenomaan vaihtaa.
Vie sellaiselle korjaamolle jossa osataan tarkistaa ketjun venymä asteina, onko vielä ohjearvossa, ja osataan myös vaihtaa ketju eli tiedetään ongelmat ennestään. Normi "aadeet" ei ymmärrä noista yhtään mitään vaikka auliisti kyllä ovat sitä mieltä että onnistuu.
Meillä on vaihdeltu jakoketjuja M271 - OM642 - moottoreihin aika paljon niin että autoliike on maksanut vaihdon kokonaisuudessaan kun auto on ollut juuri ostettu. Jokaisella liikkeellä tietysti oma tapa käsitellä nämä jutut.
350cdi 195kW-kepa- kirjoitti:Mikäs on muuten isoin diesel moottori W204 faceliftissä? Oliko siellä 350 CDI? 320 CDI:tä ei taida enää facelifteissä olla.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Hei!
Kiitoksia vastauksista, olen kyllä dieseliin päätynyt ja asettuu johonkin 180CDI-220CDI koneiden välille ja facelift tottakai. Auto vielä toistaiseksi hakusessa...
Kiitoksia vastauksista, olen kyllä dieseliin päätynyt ja asettuu johonkin 180CDI-220CDI koneiden välille ja facelift tottakai. Auto vielä toistaiseksi hakusessa...
Kuten tuossa jo hieman epäsuorasti kävi ilmi, 180 ja 200 CDI:n suhteen valinta kannattaa tehdä yksilön muiden ominaisuuksien perusteella, koska lastu niihin pitää laittaa kuitenkin
220 sinänsä harkitsemisen arvoinen, koska tuplaturbo.

Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Hei!
Kyllä tuo 200CDI tuntuu omaan käyttöön pirteältä kaverilta jos ikävä tulee niin täytyy käydä karalalta hakemassa lisää tehoja. Kävin koeajamassa tänään yhtä yksilöä, kuvista näytti ruskealta ns "pappamersulta" mutta livenä olikin helvetin hyvän näköinen. Auto juurikin 200CDI koneella ja vuosimallia 2013, olikin manuaaliaskilla
. En jotenkin huomannut sitä nettiauton ilmoituksesta mutta hyvin tuntui manuaalillakin pärjäävän. Katsoin että näitä manuaaleita on muitakin jonkun verran myynnissä, tämäkin yksilö on ollut myynnissä jo tovin. Johonka myyjä perusteli että suurinosa haluaa mersun automaatilla ( niin kun minäkin, ainakin ennen
). Kysymys kuuluukin onko noissa manuaalisissa vaihdelaatikoissa ollut isoja ongelmia jonka takia porukka välttelee vai onko kyse vaan juurikin siitä et pitää olla diesel mersu automaatilla? Koitin forumin sivuilta etsiä keskusteluja aiheeseen liittyen. Oli vain joitain öljystä taikka sen määrästä johtuvia ongelmia?
Muok: Itse tykännyt perus öljynvaihtoja tehdä niin onko tälläisten öljynvaihtojen merkitseminen taikka huoltovalojen nollailu vain korjaamoiden heiniä. Vai onnistuisiko nollata perus OBD mittarilla?
Kyllä tuo 200CDI tuntuu omaan käyttöön pirteältä kaverilta jos ikävä tulee niin täytyy käydä karalalta hakemassa lisää tehoja. Kävin koeajamassa tänään yhtä yksilöä, kuvista näytti ruskealta ns "pappamersulta" mutta livenä olikin helvetin hyvän näköinen. Auto juurikin 200CDI koneella ja vuosimallia 2013, olikin manuaaliaskilla

Muok: Itse tykännyt perus öljynvaihtoja tehdä niin onko tälläisten öljynvaihtojen merkitseminen taikka huoltovalojen nollailu vain korjaamoiden heiniä. Vai onnistuisiko nollata perus OBD mittarilla?
En ole kuullut mitään varsinaisista vioista tai ongelmista, manuaali on vain itsessään se ongelma. Välitykset on mitä on ja vaihtaminen on työtä. Kytkintäkin joutuu pumppaamaan koko ajanlateximon kirjoitti:Hei!
Kyllä tuo 200CDI tuntuu omaan käyttöön pirteältä kaverilta jos ikävä tulee niin täytyy käydä karalalta hakemassa lisää tehoja. Kävin koeajamassa tänään yhtä yksilöä, kuvista näytti ruskealta ns "pappamersulta" mutta livenä olikin helvetin hyvän näköinen. Auto juurikin 200CDI koneella ja vuosimallia 2013, olikin manuaaliaskilla. En jotenkin huomannut sitä nettiauton ilmoituksesta mutta hyvin tuntui manuaalillakin pärjäävän. Katsoin että näitä manuaaleita on muitakin jonkun verran myynnissä, tämäkin yksilö on ollut myynnissä jo tovin. Johonka myyjä perusteli että suurinosa haluaa mersun automaatilla ( niin kun minäkin, ainakin ennen
). Kysymys kuuluukin onko noissa manuaalisissa vaihdelaatikoissa ollut isoja ongelmia jonka takia porukka välttelee vai onko kyse vaan juurikin siitä et pitää olla diesel mersu automaatilla? Koitin forumin sivuilta etsiä keskusteluja aiheeseen liittyen. Oli vain joitain öljystä taikka sen määrästä johtuvia ongelmia?

Manuaalimallissa ei pysty tehoa ohjelmoimalla saamaan yhtä paljon, mitä automaatissa.
Huoltoväli on vuosi/25000km ja siihen kuuluu yleensä muutakin, kuin öljynvaihto (Assyst kertoo tarvittavat toimenpiteet korjaamokoodilla), joten en lähtisi sitä nollailemaan. Itse tekisin vain ylimääräisen öljynvaihdon 10/15tkm välein, enkä nollaisi mitään. Varsinainen määräaikaishuoltohan olisi hyvä saada digitaaliseen huoltokirjaan merkittyä. Ei tietenkään ole pakko tehdä Veholla.lateximon kirjoitti:Muok: Itse tykännyt perus öljynvaihtoja tehdä niin onko tälläisten öljynvaihtojen merkitseminen taikka huoltovalojen nollailu vain korjaamoiden heiniä. Vai onnistuisiko nollata perus OBD mittarilla?
Laitanpa myös kokemuksiani.
2011 kun tuli faceliftit ostin C180 CDI manuaalin, muuten ok auto, hieman laiska, lähtee kyllä ihan hyvin liikkeelle mutta esim ohituksissa tehonpuutteen kyllä huomaa. Manuaali vaihteisto ihan ok mutta kytkin ongelmat alkoi parinkymmenentuhannen kilometrin paikkeilla, kylmänä muistaakseni ok mutta usein lämmettyään alkoi ravistus, pysäköinti opastuskaan ei pysynyt päällä kun horkka iski, mielestäni käyntiäänikin muuttui rumemmaksi josta syystä epäilin vauhtipyörä vikaa, ravistus oli epäsäännöllistä joten Vehollakaan ei syytä löydetty kun eivät suostuneet tekemään pitkää koeajoa että auto olisi kunnolla lämminnyt. Joku muukin on foorumilla kytkimen ravistamisesta kirjoittanut.
Siispä 2012 vaihtui 250 CDI automaatti alle, vaikka on sama perusauto niin kyllä maistuu meno toiseen malliin, tehoa tuntuu olevan riittävästi ja kulutus on järjettömän pieni, minun ajoillani 180 vei kuuden litran lähellä ja 250 menee viiden litran kahta puolen, pidemmät matkat tavallisesti 4,5 L/100Km ihan liikenteen tahtiin ajaen ja tarpeen mukaan ohitellenkin.
Kummastakin autosta lähes uutena säädätettiin nelipyöräsuuntaus levottoman ajokäytöksen takia ja vikaa molemmissa olikin, mitään huippu vakaita autoja ei kumpikaan ole olleet mutta keskivertoa parempia lienevät käytökseltään kuitenkin.
Melko tarkkoja tuntuu olevan renkaistaan, mm Nokian vetelillä kitkoilla menee kuin lehmä suossa.
Takuuajan huollot (+suutin/ohjainlaitepäivitykset) tehtiin merkkihuollossa, mutta huollossa oli paljon ongelmia aina sai ihmetellä uusia räpätyksiä ja kolinoita, oli mm johtosarja koneen päällä irti kiinnikkeistään moottorin suoja levy pois paikoiltaan etukiinnike rikkoutuneena ja viimeisimpänä ilmanottoputkea irroittaessa väännetty kiinnikkeet poikki, no tuli sitten takuuseen uudet muovit maskin ja syylärin väliin varmaankaan ei ihan halpaa ollut sekään.
Nyt kun on aikaa niin olen normi huollot tehnyt itse ja vähemmän hauskoja ylläreitä on löytynyt mm polttoaine suodatinta ei ollut vaihdettu 75Tkm huollossa vaikka itse silloin vein suodattimenkin joita tilasin netistä kaksikin kappaletta, (oli helppo verrata kun kännykässä oli alkuperäisen suodattimen kuva tallessa jonka olin ottanut osatakseni tilata oikean mallisen ja uusissa mm erilainen vedenpoisto) no olihan tuo alkuperäinenkin pelannut 150Tkm ihan hyvin. Onpa kuitenkin sähköisessä huoltokirjassa ja laskuissa merkitty työt tehdyiksi kun joskus auton myy niin voi näyttää miten "hyvin on huollettu" nyt kun kohta vaihdan öljyt automaattiin niin on mielenkiintoista nähdä onko automaatin öljy vaihdettu, taisi olla samaan aikaan senkin vaihto merkittynä tehdyksi.
Ylimääräistä vikaa ei ole ollut kuin ahtoputki vaihdettiin uudemman numeroiseksi (vanhassa meni paine kudoksien väliin ja turposi tukkoon) ja termostaatti vaihdettiin varuiksi kun on aika hidas lämpiämäänn. Nyt seuraavaksi menee kaikki jarrulevyt uusiksi etulevyt on liian ohuet ja takalevyt on käsijarrun pinnoista syöpyneet. Kilometrejä nyt siis 150 Tkm ja paras auto minulla ikinä, ajan sillä ainakin seuraavat 150 Tkm varsinkin kun teen huollot itse tai varmistan että ne todella tehdään.
Eli jos tulee sopiva 250 vastaan niin kannattaa sitäkin harkita, siinä ei ole mitään erikoista/kalliinpaa ylläpidettävää, plussana usein hyvä varustelu eikä tarvitse ehkä edes lastuttaa, pienet päästöt 125g (180 oli127G), minusta tuntuu että ihmiset välttää näiden ostamista ja ostaa mieluummin perus 200 tai 220 kuvitellen niitä edullisemmiksi ylläpitää, joten 250 voi saada yllättävänkin edullisesti.
2011 kun tuli faceliftit ostin C180 CDI manuaalin, muuten ok auto, hieman laiska, lähtee kyllä ihan hyvin liikkeelle mutta esim ohituksissa tehonpuutteen kyllä huomaa. Manuaali vaihteisto ihan ok mutta kytkin ongelmat alkoi parinkymmenentuhannen kilometrin paikkeilla, kylmänä muistaakseni ok mutta usein lämmettyään alkoi ravistus, pysäköinti opastuskaan ei pysynyt päällä kun horkka iski, mielestäni käyntiäänikin muuttui rumemmaksi josta syystä epäilin vauhtipyörä vikaa, ravistus oli epäsäännöllistä joten Vehollakaan ei syytä löydetty kun eivät suostuneet tekemään pitkää koeajoa että auto olisi kunnolla lämminnyt. Joku muukin on foorumilla kytkimen ravistamisesta kirjoittanut.
Siispä 2012 vaihtui 250 CDI automaatti alle, vaikka on sama perusauto niin kyllä maistuu meno toiseen malliin, tehoa tuntuu olevan riittävästi ja kulutus on järjettömän pieni, minun ajoillani 180 vei kuuden litran lähellä ja 250 menee viiden litran kahta puolen, pidemmät matkat tavallisesti 4,5 L/100Km ihan liikenteen tahtiin ajaen ja tarpeen mukaan ohitellenkin.
Kummastakin autosta lähes uutena säädätettiin nelipyöräsuuntaus levottoman ajokäytöksen takia ja vikaa molemmissa olikin, mitään huippu vakaita autoja ei kumpikaan ole olleet mutta keskivertoa parempia lienevät käytökseltään kuitenkin.
Melko tarkkoja tuntuu olevan renkaistaan, mm Nokian vetelillä kitkoilla menee kuin lehmä suossa.
Takuuajan huollot (+suutin/ohjainlaitepäivitykset) tehtiin merkkihuollossa, mutta huollossa oli paljon ongelmia aina sai ihmetellä uusia räpätyksiä ja kolinoita, oli mm johtosarja koneen päällä irti kiinnikkeistään moottorin suoja levy pois paikoiltaan etukiinnike rikkoutuneena ja viimeisimpänä ilmanottoputkea irroittaessa väännetty kiinnikkeet poikki, no tuli sitten takuuseen uudet muovit maskin ja syylärin väliin varmaankaan ei ihan halpaa ollut sekään.
Nyt kun on aikaa niin olen normi huollot tehnyt itse ja vähemmän hauskoja ylläreitä on löytynyt mm polttoaine suodatinta ei ollut vaihdettu 75Tkm huollossa vaikka itse silloin vein suodattimenkin joita tilasin netistä kaksikin kappaletta, (oli helppo verrata kun kännykässä oli alkuperäisen suodattimen kuva tallessa jonka olin ottanut osatakseni tilata oikean mallisen ja uusissa mm erilainen vedenpoisto) no olihan tuo alkuperäinenkin pelannut 150Tkm ihan hyvin. Onpa kuitenkin sähköisessä huoltokirjassa ja laskuissa merkitty työt tehdyiksi kun joskus auton myy niin voi näyttää miten "hyvin on huollettu" nyt kun kohta vaihdan öljyt automaattiin niin on mielenkiintoista nähdä onko automaatin öljy vaihdettu, taisi olla samaan aikaan senkin vaihto merkittynä tehdyksi.
Ylimääräistä vikaa ei ole ollut kuin ahtoputki vaihdettiin uudemman numeroiseksi (vanhassa meni paine kudoksien väliin ja turposi tukkoon) ja termostaatti vaihdettiin varuiksi kun on aika hidas lämpiämäänn. Nyt seuraavaksi menee kaikki jarrulevyt uusiksi etulevyt on liian ohuet ja takalevyt on käsijarrun pinnoista syöpyneet. Kilometrejä nyt siis 150 Tkm ja paras auto minulla ikinä, ajan sillä ainakin seuraavat 150 Tkm varsinkin kun teen huollot itse tai varmistan että ne todella tehdään.
Eli jos tulee sopiva 250 vastaan niin kannattaa sitäkin harkita, siinä ei ole mitään erikoista/kalliinpaa ylläpidettävää, plussana usein hyvä varustelu eikä tarvitse ehkä edes lastuttaa, pienet päästöt 125g (180 oli127G), minusta tuntuu että ihmiset välttää näiden ostamista ja ostaa mieluummin perus 200 tai 220 kuvitellen niitä edullisemmiksi ylläpitää, joten 250 voi saada yllättävänkin edullisesti.
JuKoS kirjoitti:Laitanpa myös kokemuksiani.
Hei!
Kiitos pitkästä vasatuksestasi, itse tykästyin tähän 200CDI niin että ostin pois kuljeksimasta. Itse en ainakaan samoilla spekseillä löytänyt 250CDI:tä halvemmalla. Tietenkin pitkässä juoksussa tulee esim veron myötä halvemmaksi joitakin kymppejä. Tämä minkä ostin niin on 133g/km ja paino sama 2205kg (farmari) eli verot noin ~640€/v. Tykästyin varustetasoon, perus avantgarde premium business ja harman kardonilla ja erikoisemmalla tumman ruskealla värillä. Toivotaan että kytkimet ym kestävät, niitä tuskin autoliike edes korvaisi vaikka on kuluttajasuojalain mukainen perus takuu/vastuu myyjällä. Koska nekin taitavat olla "käytöstä riippuvaisia" mitä juuri ei korvata.
Onnittelut.
Tuo tumman ruskea(metalli väri?) on aivan huippuhyvän näköinen, meinasin veholla kerran vaihtaa kun siellä oli kiiltäväksi plankattu uudehko E tuolla värillä, todella upea.
Eihän tuosta kytkimestä mitään ongelmia tule kyllä se on jo tapansa näyttänyt, silloin vain takuuaikana mielestäni olisi pitänyt homma hoitua niin ettei asiakkaan olisi siitä tarvinnut useasti valittaa. Jos nyt olisi sama tilanne niin vaihtaisin vain laadukkaan tarvike kytkimen ja siinä se, jos kaksoismassa vauhtipyörässä vikaa niin ei nekään nykyisin maksa kuin viitisen sataa tai sitten kova vauhtipyörä niitä saa vielä halvemmalla.
Farkku taitaa olla hieman isommilla päästöillä ja vannekokokin vaikuttaa, nuo erot kuitenkin niin pieniä että ei paljon vaikuta, kymppejä niin kuin sanoit. Pääasia että löytyi mieluinen auto sopivin varustein.
Tuo tumman ruskea(metalli väri?) on aivan huippuhyvän näköinen, meinasin veholla kerran vaihtaa kun siellä oli kiiltäväksi plankattu uudehko E tuolla värillä, todella upea.
Eihän tuosta kytkimestä mitään ongelmia tule kyllä se on jo tapansa näyttänyt, silloin vain takuuaikana mielestäni olisi pitänyt homma hoitua niin ettei asiakkaan olisi siitä tarvinnut useasti valittaa. Jos nyt olisi sama tilanne niin vaihtaisin vain laadukkaan tarvike kytkimen ja siinä se, jos kaksoismassa vauhtipyörässä vikaa niin ei nekään nykyisin maksa kuin viitisen sataa tai sitten kova vauhtipyörä niitä saa vielä halvemmalla.
Farkku taitaa olla hieman isommilla päästöillä ja vannekokokin vaikuttaa, nuo erot kuitenkin niin pieniä että ei paljon vaikuta, kymppejä niin kuin sanoit. Pääasia että löytyi mieluinen auto sopivin varustein.

Kai olit huoltoliikkeeseen yhteydessä? Tätä peliä varmaan pelataan paljon enemmän, kuin uskoisikaan eli merkataan huoltoja tehdyksi mitä ei ole oikeasti tehtykään ja tietenkin ne laskutetaan asiakkaalta. Kyseessä on petos. Itseltäni tuossa tilanteessa palaisi käämit.JuKoS kirjoitti: Nyt kun on aikaa niin olen normi huollot tehnyt itse ja vähemmän hauskoja ylläreitä on löytynyt mm polttoaine suodatinta ei ollut vaihdettu 75Tkm huollossa vaikka itse silloin vein suodattimenkin joita tilasin netistä kaksikin kappaletta, (oli helppo verrata kun kännykässä oli alkuperäisen suodattimen kuva tallessa jonka olin ottanut osatakseni tilata oikean mallisen ja uusissa mm erilainen vedenpoisto) no olihan tuo alkuperäinenkin pelannut 150Tkm ihan hyvin. Onpa kuitenkin sähköisessä huoltokirjassa ja laskuissa merkitty työt tehdyiksi kun joskus auton myy niin voi näyttää miten "hyvin on huollettu" nyt kun kohta vaihdan öljyt automaattiin niin on mielenkiintoista nähdä onko automaatin öljy vaihdettu, taisi olla samaan aikaan senkin vaihto merkittynä tehdyksi.
E63s AMG
Niin ja 220 CDI sekä 250 CDI taitaa olla sama auto moottorin puolesta - molemmat kahdella turbolla, eri ohjelma vain sisällä. 180 CDI ja 200 CDI sitten samalla moottorilla myös, mutta yhdellä turbolla ja tehoero tulee ohjelmallisesti.
E63s AMG
Kyllä siellä 220 - 250 moottoreissa on erilaiset suuttimet ja turbot. Jos haluaa "varman" tiedon niin voi kahlata Tuikun viestiketjun läpi. Sieltä olen näistä eroista joskus lukenut.-kepa- kirjoitti:Niin ja 220 CDI sekä 250 CDI taitaa olla sama auto moottorin puolesta - molemmat kahdella turbolla, eri ohjelma vain sisällä. 180 CDI ja 200 CDI sitten samalla moottorilla myös, mutta yhdellä turbolla ja tehoero tulee ohjelmallisesti.
W204 aut. 180 cdi T 2012
-
- Vakiokalustoa
Itse muistelisin lukeneeni että muuta eroa osissa ei ole kuin suuttimet. Ja jotenkin sellainen hämärä muistikuva jostakin tuikun kirjoituksesta että joissain 220 olisi samat suuttimet kuin 250... Että silloinhan ei välttämättä muuta eroa olisi kuin ohjelma...anttiso kirjoitti:Kyllä siellä 220 - 250 moottoreissa on erilaiset suuttimet ja turbot. Jos haluaa "varman" tiedon niin voi kahlata Tuikun viestiketjun läpi. Sieltä olen näistä eroista joskus lukenut.-kepa- kirjoitti:Niin ja 220 CDI sekä 250 CDI taitaa olla sama auto moottorin puolesta - molemmat kahdella turbolla, eri ohjelma vain sisällä. 180 CDI ja 200 CDI sitten samalla moottorilla myös, mutta yhdellä turbolla ja tehoero tulee ohjelmallisesti.