Tunteeko joku CDI koneet?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Tunteeko joku CDI koneet?

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ilmenee Polttoainevuotoa tollaisessa A 170 CDI vehkeessä. Vai lieneekö vuoto ollenkaan. Konehuone tahtoo kastua polttoaineesta (edestäpäinkatsottuna oikealta vaihteiston vierestä). Onko jollakin tullut vastaan moista?

Siellä on joku huohotin/ylivuotoletku, siis vain pätkä joka roikkuu ja valuttelee sillointällöin, mutta ko. paikkoihin se ei sieltä paase ellei tuu sit kovalla paineella. Välillä konehuone on kuiva eli kastuminen ei ole jatkuvaa.

Voisiko siis olla että joku paikka roiskii esim. motarilla todella kovaa painettaessa, koska sellaisten muutaman kymmenen kilometrin motarivedon jälkeen sitä alkaa siellä olla. Vai voiko joku paikka falskata?

Aikaisemmin mainitsemani letkunpätkä tuskin roiskii ylöspäin, joten tuntuisi että se tulee jostakin varsinaisesta syöttö letkusta/putkesta.

Pari kertaa auto on myös "jämähtänyt" liikkeelle lähdettäessä, aivan kuin se ei saisi tarpeeksi polttoainetta, vika on kestänyt n. 2 sekuntia ja ei ole ilmennyt viimeiseen 15000 km:iin. Voisiko olla syy-yhteyttä. esim. siten että järjestelmään pääsisi ilmaa (vaikkakin on automaattinen ilmaus).

Kysynkin nyt siis hyvät kolleegat että onko dieseleillä tapana horotella liika löpö jostakin pihalle vai pitäisikö minun siirtyä takaisin renault-aikakaudelle? :?:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mutua, mutta vähän kuulostaa kummalle. Ainakin vuonna 1975 ylimääräinen diesel valui paluuputkea pitkin tankkiin ja valuu samaa reittiä edelleen. Muista vuodoista ei sitten kannata tässä yhteydessä mainitakaan. ;)

Vai olenko ihan väärässä? :shock:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Eikö keneltäkään löydy meikäläisen mutua parempaa tietoa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Polttoainetta voi vuotaa paluuputkista tai korkeapaine putkista.

Itselläni vuoti korkeapaine putki suuttimen juuresta ja valui oikealle niikuin sinulla kantta pitkin, tuoksui löpö.
Asennus vika tehtaalta kun putket ei ollut IHAN suorassa, joka näytää olevan erityisen tärkeä cdissä, paineen vuoksi.

Kannattaa myös olla varovainen kiristäessä korkeapaine putket koska ne ovat erittäin kovat, siis maltia kiristäessä eikä olan takaa vaan momentiin vain.
Materiaali tuntui olevan eri kuin vanhemmissa esim.W123,W124 dieseleissä.

Vaihdoin samalla paluuputken "pätkät" muovisiin putkiin niin ei ainakaan ne vuoda "koskaan".

Teetti vähän lisä töitä kun imusarjassa oli "tervaa" joka piti poistaa samalla kun ne olivat pois vuodon vuoksi että pääsi käsiksi putki hommiin.

Toivottavasti tiedoista on iloa muille, en ole ihan ajan tasalla ongelmien kanssa koska tämä tietopankki oli mulle tuntematon silloin.
Viimeksi muokannut Turbocompound, Ma 08.03.2004 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A170cdi-00 1999-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Turbocompound kirjoitti:Polttoainetta voi vuotaa paluuputkista tai korkeapaine putkista.

Itselläni vuoti korkeapaine putki suuttimen juuresta ja valui oikealle niikuin sinulla kantta pitkin, tuoksui löpö. Asennus vika tehtaalta.

Teetti vähän lisä töitä kun imusarjassa oli "tervaa" joka piti poistaa samalla kun ne olivat pois vuodon vuoksi että pääsi käsiksi putki hommiin.

Toivottavasti tiedoista on iloa muille, en ole ihan ajan tasalla ongelmien kanssa koska tämä tietopankki oli mulle tuntematon silloin.
Jep. niinhän se oli mullakin, eli niistä suuttimille menevistä putkista se vuoti. Kiinnitin putket kunnolla ja ei ole sen koommin vuotanut. Harmittaa kun itselläni jäi tuo imusarja putsaamatta, kun olisi ollut samalla heppo tehdä. Noh saapahan aukasta joskus uudelleen. :D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin