Rouva soitteli, että -13 vuoden 250CDI 4M lämpömittari alkoi yhtäkkiä kesken ajon hyppiä 90-120 asteen välillä, 10astetta kerrallaan ylös-alas. Sittemmin vakiintuen n.120C tienoille. 20km/h kotiin nilkutuksessa lämmöt olivat hyppineet 80-110C välillä 10 asteen hypyillä. Samallalailla kuin tällä videolla: https://m.youtube.com/watch?v=8FSct2ASoL4" onclick="window.open(this.href);return false; . Mitään muita oireita ei kuulemma ole, jäähdytinnesteen määrä ok, eikä konehuoneesta nouse höyry. Yhteensattumaa vai ei, mutta edellisenä päivänä auto oli pyytänyt lisää jäähdytinnestettä -ja sitä myöskin muutaman desilitran saanut.
Onko lämpöanturi herkkä vikaantumaan tässä mallissa? Vai odottaako kotona oikeasti ylikuumentunut moottori? Itse olen sopivasti pari viikkoa reissussa enkä pääse starilla tutkimaan. Lähinnä puntaroin soittaako hinurin ja auto korjaamolle, vai yrittääkö selvittää ensin itse vikaa. Mistä kannattaisi starilla tutkia, jotta voisi varmistua viasta?
Yritän pika-diagnoosina saada kaverin huomenna tutkimaan minun starilla autoa puhelinkonsultaation avulla, joten diagnoosivinkit otetaan mielellään vastaan
