124 200D tuulettimen laakerin vaihto...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

124 200D tuulettimen laakerin vaihto...

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tarkoitatko nyt vesipumppua? Vai puhutko lämppärin puhaltimesta?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 124 200D tuulettimen laakerin vaihto...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

emppuk kirjoitti:Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?
eli uus vesipumppu... vai meinaatko sitä laakeria joka on itse siivissä kiinni se pieni laakeri. vesipumpuun ei pysty vaihtamaan laakereita.
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Juups, eli siipien laakeria tarkoitan. Vesipumppuun ei tietty pysty vaihtamaan, mutta pystyykö tuota laakeria tuulettajan siipi-systeemiin?
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Eikö kenelläkään ole kyseinen pienonen laakeri poikinut.....?
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Jos on viskolla, niin ei pysty vaihtamaan. Muista ei ole omakohtasia kokemuksia.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18039
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

On, pystyy vaihtamaan ainakin pakun OM 602 viskoon.

Osta tarvikelaakeri muuten samoilla mitoilla mutta vähän kapeampi niin saa lukittua tuurnalla paikoilleen.

Jos se irtoaa niin särkyy muutakin...
wiimax.fi
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

dealer kirjoitti:On, pystyy vaihtamaan ainakin pakun OM 602 viskoon.

Osta tarvikelaakeri muuten samoilla mitoilla mutta vähän kapeampi niin saa lukittua tuurnalla paikoilleen.

Jos se irtoaa niin särkyy muutakin...
Mä oon yrittäny kahteenkin eri viskoon ja sama lopputulos. Pas..aksi meni. Sieltä sisältä tuli jotain nestettä pihalle. Toki sen laakeroitua saa, mutta onko se täysin toimiva sen jälkeen? Epäilen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18039
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olet, E300TD, oikeassa sikäli että jos nesteet tulevat ulos niin rikki on visko, ja lopullisesti.
Siispä, kannattaa kokeilla irrottaa vanha laakeri ensin ettei tule turhaan ostettua kolmen euron uutta laakeria jos visko hajoaa.

Liekö tässä ollut edes kyse viskotuuletimesta kun 200D:stä puhutaan.
wiimax.fi
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12755
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

emppuk kirjoitti:Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista :wink:
hmph, missä 200D:ssä on muka viskotuuletin ?
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Yritä saada mahdollisimman tarkasti laakerin lukitus "prässäys" auki, ehkä sillä voi välttää viskon rikkoontumisen....? Ja laita uuteen laakeriin riittävästi laakerilukitetta tai voi käydä kuten allekirjottaneella!!!! (uusi syyläri, "tuulitunneli", moniurahihna, ylävesiletku ja tietty VISKO!!!)

Toivotan onnea!!!!
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

epk kirjoitti:
emppuk kirjoitti:Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista :wink:
hmph, missä 200D:ssä on muka viskotuuletin ?


Suora kopio KL-varaosista:
________________________
13098 viskokytkin OM601

Hinta: 190,00 EUR
________________________
16032 viskokytkin OM601, OM602 EI AUTOMAATTI

Hinta: 205,00 EUR
________________________
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12755
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, millähän varusteilla ja vuosimalleilla tullut ?
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Selvitän huomenna kun menen töihin. Vastaan samalle palstalle klo 18.00 jälkeen.....
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Juups, ainai itellä on 200D:ssä vm -89, normaali manuaali, ei ilmastointia. En kyllä tiedä mistä vm asti viskoa on esiintynyt, luulen kyllä sen olevan aika yleinen vanhemmissakin 124-sarjan kakssatkuissa....asiasta enemmän tietävät oikaiskaa olkaa hyvät :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllä 200d:ssä ja bensanelosissa on se normaali sähkömagneetilla lukittava flekti. tuo visko on sitten 250d? ja 300d keulilla. ainaki 300d:sä on visko
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

E-mallin 124 eli 94/95 200dieselissä on visko ja remminkiristimen keinu on samanlainen kuin W210 eli ei laakeria vaan muovihela
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Dieselpower kirjoitti:E-mallin 124 eli 94/95 200dieselissä on visko ja remminkiristimen keinu on samanlainen kuin W210 eli ei laakeria vaan muovihela
naapurin poijjaalla on -95 W124 E-mallin 200D ja siinä kyllä on perinteinen magneetti flekti.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

sitten on vaihdettu vanhempi kone tai vesipumppu ja siivet
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vesipumppua ei ainakaan ole vaihdettu.. koko koneessa on tehdas suojalakkaus vielä suurimmaksi osaksi päällä :D ja kyllä sille flektin magneetille menee orkkis johdot.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

no sitten on harvinainen kappale ja jos ei muuten uskota niin sinäpä voit vertailla vaikka varaosakirjoista vaikka motonet/ kl / veho niin että mitäne tuohon e- malliin ilmoittaa vesipumpuksi/ remminkiristin vivuksi/ visko ja siivet . On samat kuin 250d paitsi remmin vipu sama kuin 210.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Selvitin asian ja se menee näin:

W124 E200D vm.94-95 on valmistettu kahta mallia. On sähkötuuletin, joka on yleisin suomessa ja on myös visko, toki harvinaisempi mutta silti on.

W202, jossa on W124 200D moottori, niin siinä on sama visko, kuin edellämainitussa.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

En tiedä olen nähnyt 6kpl eri e-mallin 200 dieseleitä ja noissa on kaikissa ollut visko kuten omassa biilissä ja esim. motonet antaa uudempaan eri osat kuin vanhempaan
RED POWER IHC DT-358
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: 124 200D tuulettimen laakerin vaihto...

Viesti Kirjoittaja Pena »

emppuk kirjoitti:Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?



VIIKON VINKIKSI:

Laakeri kannattaa voidella ennen kuin rasvat pääsee kuivumaan. Muoviset pölysuojat lähtee nätisti irti laakerin molemmilta puolin. Uutta rasvaa laakeriin ja pölysuojat takaisin.
Vastaa Viestiin