Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?
emppuk kirjoitti:Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?
eli uus vesipumppu... vai meinaatko sitä laakeria joka on itse siivissä kiinni se pieni laakeri. vesipumpuun ei pysty vaihtamaan laakereita.
dealer kirjoitti:On, pystyy vaihtamaan ainakin pakun OM 602 viskoon.
Osta tarvikelaakeri muuten samoilla mitoilla mutta vähän kapeampi niin saa lukittua tuurnalla paikoilleen.
Jos se irtoaa niin särkyy muutakin...
Mä oon yrittäny kahteenkin eri viskoon ja sama lopputulos. Pas..aksi meni. Sieltä sisältä tuli jotain nestettä pihalle. Toki sen laakeroitua saa, mutta onko se täysin toimiva sen jälkeen? Epäilen.
Olet, E300TD, oikeassa sikäli että jos nesteet tulevat ulos niin rikki on visko, ja lopullisesti.
Siispä, kannattaa kokeilla irrottaa vanha laakeri ensin ettei tule turhaan ostettua kolmen euron uutta laakeria jos visko hajoaa.
Liekö tässä ollut edes kyse viskotuuletimesta kun 200D:stä puhutaan.
Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista
emppuk kirjoitti:Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista
Yritä saada mahdollisimman tarkasti laakerin lukitus "prässäys" auki, ehkä sillä voi välttää viskon rikkoontumisen....? Ja laita uuteen laakeriin riittävästi laakerilukitetta tai voi käydä kuten allekirjottaneella!!!! (uusi syyläri, "tuulitunneli", moniurahihna, ylävesiletku ja tietty VISKO!!!)
emppuk kirjoitti:Kyllä on kyse juuri viskotuulettimesta. Eipä auta muu kuin sitten kokeilla, jos nesteet pysyy sisällä, niin uutta laakeria vaan tilalle.....eihän nuo onneksi laakerit paljoa maksa!Kiitän ja kumarran osviitoista :wink:
hmph, missä 200D:ssä on muka viskotuuletin ?
Suora kopio KL-varaosista:
16032 viskokytkin OM601, OM602 EI AUTOMAATTI
Juups, ainai itellä on 200D:ssä vm -89, normaali manuaali, ei ilmastointia. En kyllä tiedä mistä vm asti viskoa on esiintynyt, luulen kyllä sen olevan aika yleinen vanhemmissakin 124-sarjan kakssatkuissa....asiasta enemmän tietävät oikaiskaa olkaa hyvät
vesipumppua ei ainakaan ole vaihdettu.. koko koneessa on tehdas suojalakkaus vielä suurimmaksi osaksi päällä ja kyllä sille flektin magneetille menee orkkis johdot.
no sitten on harvinainen kappale ja jos ei muuten uskota niin sinäpä voit vertailla vaikka varaosakirjoista vaikka motonet/ kl / veho niin että mitäne tuohon e- malliin ilmoittaa vesipumpuksi/ remminkiristin vivuksi/ visko ja siivet . On samat kuin 250d paitsi remmin vipu sama kuin 210.
En tiedä olen nähnyt 6kpl eri e-mallin 200 dieseleitä ja noissa on kaikissa ollut visko kuten omassa biilissä ja esim. motonet antaa uudempaan eri osat kuin vanhempaan
emppuk kirjoitti:Onko vaihdettava, eli kyseessä jäähdyttimen tuuletin. Kaverilla alkoi laakeri loppumaan (ääntämään) tuulettimesta. Oli käyttänyt siivet pois, näyttänyt ettei pysty vaihtamaan ollenkaan....onko näin?Onko kokemuksia, vai uusi tuuletin vaan?
VIIKON VINKIKSI:
Laakeri kannattaa voidella ennen kuin rasvat pääsee kuivumaan. Muoviset pölysuojat lähtee nätisti irti laakerin molemmilta puolin. Uutta rasvaa laakeriin ja pölysuojat takaisin.