m103 probleemaa
m103 probleemaa
potilaana tollanen 300ce m103 manuaali. mersu keksiny jo vuonna -89 start-stop ominaisuuden, eli varsinki kylmänä tahtoo tehä sitä ku tulee vaikka risteykseen ja lyö kytkimen pohjaan, auto sammuu ku tipahtaa kierrokset nii alas. tyhjäkäynti ei muuten kylmänä humppaa mutta tahtoo pitkä startti olla ja pikkusen kaasulla pitää avustaa ettei sammu. mutta käyntiin kun saa nii aika tasaseen käypi kierrokset siinä 700 huiteilla. vähän rikkaalla käy, mutta öljynkulutus aika pientä. ja toinen, rupes öljynpaine mittari pomppiin 0-3 väliä, veto päällä ja kaasua ku antaa ni pysyy kolmosessa, johtuuko öljynvaihdosta, eri öljyt pirtissä, aikasemmin ei tehnyt tuota.
Re: m103 probleemaa
Sanopisin alipaine vuotoa..onkos 12 vai 24 venttiilinen..toki samat kyllä koskee molempiin vian haut..eli otas määris irti...sieltä kumikaukalon ja kaikkien huohotus alipaineletkujen kunto..uudet ei ole sitten kalleita vehollakaan ja letkuissa on orkkisnumero...miksi käy rikkaalla se myöhemmin kunhan ei vain vuoda määriksen akselilta..toki suutinkin voi olla loppu että tiputtaa ensin putkiston tyhjäksi..siksi pitkä käynnistys ...monta vaihto ehtoa.
Öljynpaineen seulaus viittaisi joko anturi vikaan tai maadoitukseen.
Öljynpaineen seulaus viittaisi joko anturi vikaan tai maadoitukseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 probleemaa
nojoo, alipainevuoto ainaki on mutta en tiiä vaikuttaneeko, keskuslukko ei pelaa. 12-tappinenhan toi m103 on, pitää kokeilla nuita jippoja.
Re: m103 probleemaa
Keskuslukon alipaine systeemi erillinen moottorista..ainoastaan valojen korkeussäätö...luultavasti letku irti umpiosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-