Vanhassa vara autossa on sellainen ihme vika ollut jo pitkään että joutuu starttaamaan kolme kertaa jotta lähtee käyntiin jos auto on seissyt ajon jälkeen 15min-3h ajan. Ei ole väliä vaikka käyttää ensin pelkästään virtoja päällä ennen starttausta. Tankkiin tulee jonkun verran painetta, mutta ei vaikuta vaikka jättää korkin auki.
Autoon on vaihdettu seuraavat osat uusiin: suuttimet, tulpat (nti bp6efs, 0,8mm kärkiväli), tulpan johdot, vj-kansi, pyörijä, eha venttiili, kumikaukalo imusarjan alle, kaikki alipaineputket kumikaukalolle, polttoaine suodatin, yj-rele, bensapumpun rele, lataus säädin (tarvike) ja mitähän vielä...
Sitten on kokeiltu toimivia käytettyjä osia: tyhjäkäynti moottori, puola, syttyboksi, paineakku (kokeiltu myös tukkimalla paineakun purku putki), lämpötila anturi (yksi napainen), pyöritetty lisärikastin pilttipurkissa (ei vuoda), tästäkin varmaan unohdin jotain...
Tästä yksilössä ei ole lambdaa, eikä kampiakselin ansennontunnistinta vautipyörällä vaan virranjakajassa. Päästöt ovat hyvät, ja auto toimii muuten normaalisti. Nyt on alkanut hieman temppuilemaan myös kylmäkäynnistyksen yhteydessä eli prötää vähän aikaa, tätä tekee myös sen jälkeen kun saa auton käyntiin puoli lämpimänä.
Omat ideat alkaa olla loppu, joten toivoisin muilta apuja
