W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kruiseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2009 13:55
Paikkakunta: Helsinki

W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Kruiseri »

Kyseessä 2006 facelift. Ei ohjelmoitu, ajettu 210tkm

Eli tällainen vekotin kyseessä. Saksasta tuotu ja vajaa vuosi ajeltu. Vaihde päällä tai vapaalla n. 1600 kierroksen kohdalla tuntuu jurnutus. Ei ole kovin kova mut sen verran tuntuu, että häiritsee. Tasakierroksella kuuluu kiertävänä.

Asian korjaamiseksi koitettu:

-Moottorin tukikumien tarkastus. Hydraulipanokset näytti hyvältä ja toimivat.

-Vaihdelaatikkoöljyt vaihdettu pariin otteeseen.

Tarpeeksi lämmettyään tätä jurnutusta ei ole oikeastaan ollenkaan, todella vähän.
Onko kellään ollut 7 lovisessa mallista samaa oireilua? Voisiko olla vauhtipyörä tai turbiini?


Toinen asia:


Esim paikaltaan kiihdytettäessä hieman reippaammin, tehot katkeavat n. sekunniksi ihan kuin luistonesto puuttuisi peliin. Ei siis sutaise eikä luistoneston valo vilkahda. Mikähän tämän aiheuttaa?
Ex:
w201 2,6 -90 man.
w124 E400 -93
Vision
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 18.06.2016 22:46

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Vision »

Paljoko ilmanputsareiden vaihdosta km takana? Ei kokemusta tuosta mallista,mutta tuohon vetojen katkoon om642 tietää heti että putsarit tukossa taas.
15-20tkm näköjään pysyy auki. Voihan toki muutakin olla. Samoilla oireilla tilasin moottori ja laatikko tuet..Rattia värisytti vedossa silleen. Putsarit vaihto,
Hävis katkot ja värinät.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

646 katkoo kans samanlailla jos ilmansuodatin yhtään tukossa
Star
Avatar
Kruiseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2009 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Kruiseri »

ookei. Putsareiden vaihdosta on alta vuosi ja n. 15tkm. Nyt kun olen enemmän ettinyt aiheesta, niin monella tuntuu olevan samoja ongelmia. Esim nykimistä on ratkottu turbiinilukon vaihtamisella (kyb)
Ex:
w201 2,6 -90 man.
w124 E400 -93
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Mulla samat omassa vastaavassa autossa vaihdelaatikon osalta. Kybin, öljyjen ja suodattimen vaihdolla ei hirvittävää parannusta saatu aikaan vaikka pesemällä tehty.
Itsellä kiihdyttäessä, lähinnä kickdownin kanssa on viivettä. Tuntuu että 'nyykähtää' ja sit mennään. Suodattimet tuoreet.
Avatar
Kruiseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2009 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Kruiseri »

Jhalmari kirjoitti:Mulla samat omassa vastaavassa autossa vaihdelaatikon osalta. Kybin, öljyjen ja suodattimen vaihdolla ei hirvittävää parannusta saatu aikaan vaikka pesemällä tehty.
Itsellä kiihdyttäessä, lähinnä kickdownin kanssa on viivettä. Tuntuu että 'nyykähtää' ja sit mennään. Suodattimet tuoreet.
Ok, mutta parannusta kuitenkin tuli? Onko sulla ilmansuodattimet vaihdettu milloin? Ootko kattonut antaako mitään vikakoodeja?

JA ps. Onko sun kyseinen Tuikun ohjelma tehty missä? mitkä modaukset ja teholukemat?
Ex:
w201 2,6 -90 man.
w124 E400 -93
jannetapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 20.09.2017 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jannetapio »

Täälä myös tuntuu 1600 kierroksen kohalla samaa "jurinaa" tai "Tärinää" en tiedä miten sitä oikein voisi kuvailla. Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla.
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Kruiseri kirjoitti:
Jhalmari kirjoitti:Mulla samat omassa vastaavassa autossa vaihdelaatikon osalta. Kybin, öljyjen ja suodattimen vaihdolla ei hirvittävää parannusta saatu aikaan vaikka pesemällä tehty.
Itsellä kiihdyttäessä, lähinnä kickdownin kanssa on viivettä. Tuntuu että 'nyykähtää' ja sit mennään. Suodattimet tuoreet.
Ok, mutta parannusta kuitenkin tuli? Onko sulla ilmansuodattimet vaihdettu milloin? Ootko kattonut antaako mitään vikakoodeja?

JA ps. Onko sun kyseinen Tuikun ohjelma tehty missä? mitkä modaukset ja teholukemat?

Kybin ja öljyjen vaihto sekä adaptioiden uusiminen auttoi kylmänä alhaisilla kierroksilla täristykseen vähän muttei kokonaan poistanut.
Suodattimet nyt noin 5tkm ajetut, ollut samanlainen vaihdosta lähtien.
Tuikun ohjelman ja laatikkohuollon laittoi Lampenin Teppo Lieksassa.

Edit. Niin ja penkissä ei ole käytetty mutta tällä tuikun ohjelmalla pitäisi olla lukemat 420hv/1000nm. Muuten vakio, takapöntöt korvattu suorall putkella.
Avatar
Kruiseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2009 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Kruiseri »

Selviö. Eli laatikon kannakkeet kun vaihtaisi tuoreisiin vielä, se voisi olla lopullinen ratkaisu ongelmaan...
Ex:
w201 2,6 -90 man.
w124 E400 -93
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Oma jurnutus kylmänä lakkasi kun vaihdoin laatikon kannatinkumin, helppo vaihtaa.
Pitäisi vielä moottorin kumitkin uusia, se näyttikin jo vähän ahtaammalta. Mitenköhän yläpultteihin pääsisi käsiksi..
jannetapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 20.09.2017 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jannetapio »

Täälä loppui jurina.. vuotava polttoaineen lämpötila-anturi paljastui syylliseksi.
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja rogue »

jannetapio kirjoitti:Täälä loppui jurina.. vuotava polttoaineen lämpötila-anturi paljastui syylliseksi.
Oliko sulla ongelma lämpimänä tai kylmänä pelkästään?

Mulla on w204 350cdi 4matic 7-gtronic ja pintakaasulla pelkästään lämpimällä koneella kiihdyttäessä tulee lähes aina reilua tärinää/hytkynää 1500-2000rpm kohdalla ja vauhdin ollessa 30-50kmh. Kovemmassa vauhdissa tai reilummalla kaasulla (>2000rpm) ei ongelmia ole. Laatikko huudeltu, kyb vaihdettu, ilmanputsarit vaihdettu, kardaani tarkistettu, mutta ongelma on ja pysyy.

Alkaa kyrsimään pikkuhiljaa kun ei löydy aiheuttajaa ja vähän jännittää koska leviää jotain isompaa. Ongelma ei ole päänsisäinenkään, koska muutkin autolla ajaneet huomanneet saman homman...
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Heijaako kierrokset tasakaasulla ajaessa niin, että mittarista näkee juuri ja juuri, siis silloin kuin tärinä / jyrinä on eli vika ns. päällä.

Jos heijaa ja tuntuu perseessä niin väittäisin turbiinissa olevan vian.

Mullakin yksi 7g juristi alhaisilla kierroksilla aika huomattavasti , tein turbiinilukon adaptaatiot uusiks niin voisi oikeastaan sanoa, että jyrinät katosi oikeastaan kokonaan ja kierrokset lopetti seilaamisen. Staarilla taisi näyttää kaikilla 2sta suuremmilla vaihteilla lukkoventtiili auki / luistaa asennossa ennen adaptaatiota.

Niin ja mitä enemmän kuormaa tai sopiva ylämäki niin tärinä tuli ilmi selkeämmin
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
jannetapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 20.09.2017 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jannetapio »

rogue kirjoitti:
jannetapio kirjoitti:Täälä loppui jurina.. vuotava polttoaineen lämpötila-anturi paljastui syylliseksi.
Oliko sulla ongelma lämpimänä tai kylmänä pelkästään?

Mulla on w204 350cdi 4matic 7-gtronic ja pintakaasulla pelkästään lämpimällä koneella kiihdyttäessä tulee lähes aina reilua tärinää/hytkynää 1500-2000rpm kohdalla ja vauhdin ollessa 30-50kmh. Kovemmassa vauhdissa tai reilummalla kaasulla (>2000rpm) ei ongelmia ole. Laatikko huudeltu, kyb vaihdettu, ilmanputsarit vaihdettu, kardaani tarkistettu, mutta ongelma on ja pysyy.

Alkaa kyrsimään pikkuhiljaa kun ei löydy aiheuttajaa ja vähän jännittää koska leviää jotain isompaa. Ongelma ei ole päänsisäinenkään, koska muutkin autolla ajaneet huomanneet saman homman...
Tämä oli sellainen jurina mikä oli toisaikainen.. eli välillä ei tullut ollenkaan. Mutta pääsääntöisesti oli kylmänä kovimmillaan. Täälä oli myös laatikko huuhdeltu,ilmanputsarit vaihdettu, ja tarkisteltu kardaani ja tukikumit. Loppujenlopuksi viaksi paljastui tuo 20 euron anturi. Tuo "jurina" mikä minulla oli, ei siis pitänyt mitään ääntä mutta jos oli tarkka niin sen tunsi ratista ja persauksesta, ja se tuli vain pienemmällä kierroksella, n 1600rpm. Ei sitä tullut reippaammin kiihdyttäessä tai ajaessa.
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja rogue »

jannetapio kirjoitti:
rogue kirjoitti:
jannetapio kirjoitti:Täälä loppui jurina.. vuotava polttoaineen lämpötila-anturi paljastui syylliseksi.
Oliko sulla ongelma lämpimänä tai kylmänä pelkästään?

Mulla on w204 350cdi 4matic 7-gtronic ja pintakaasulla pelkästään lämpimällä koneella kiihdyttäessä tulee lähes aina reilua tärinää/hytkynää 1500-2000rpm kohdalla ja vauhdin ollessa 30-50kmh. Kovemmassa vauhdissa tai reilummalla kaasulla (>2000rpm) ei ongelmia ole. Laatikko huudeltu, kyb vaihdettu, ilmanputsarit vaihdettu, kardaani tarkistettu, mutta ongelma on ja pysyy.

Alkaa kyrsimään pikkuhiljaa kun ei löydy aiheuttajaa ja vähän jännittää koska leviää jotain isompaa. Ongelma ei ole päänsisäinenkään, koska muutkin autolla ajaneet huomanneet saman homman...
Tämä oli sellainen jurina mikä oli toisaikainen.. eli välillä ei tullut ollenkaan. Mutta pääsääntöisesti oli kylmänä kovimmillaan. Täälä oli myös laatikko huuhdeltu,ilmanputsarit vaihdettu, ja tarkisteltu kardaani ja tukikumit. Loppujenlopuksi viaksi paljastui tuo 20 euron anturi. Tuo "jurina" mikä minulla oli, ei siis pitänyt mitään ääntä mutta jos oli tarkka niin sen tunsi ratista ja persauksesta, ja se tuli vain pienemmällä kierroksella, n 1600rpm. Ei sitä tullut reippaammin kiihdyttäessä tai ajaessa.
Kuulostaa samalta ku mulla, mutta mulla jyrinää/tärinää esiintyy vain lämpimällä koneella. Kylmällä vedettää isommilla kierroksilla pikkuvaihteilla, niin en ole silloin huomannut kertaakaan tuota tekevän. Kylmänä tuntuu muutenkin vaihtavan laatikko ehkä hieman paremmin. Täytyy kuitenkin tarkistuttaa tuo anturi seuraavaksi...
jannetapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 20.09.2017 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jannetapio »

Katso samalla muutenkin ettei vuoda mikään muu paikka ainetta, voi tuo sinunkin oire tulla siitä.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Täällä oli sama vika ML toki. Jurnutti n. 60kmh nopeudella. Hämeen tähtihuollosta pesuaine laatikkoon ajoo viikko ja laatikon öljyn vaihto hoitoaineen kera. Kaikki jurinat loppu. Vissiin lasittuneet turbiini lukon kitkalevyt teki oireet. Kandee olla yhteydessä Hämeen tähtihuoltoon
Star
jannetapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 20.09.2017 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 E420 cdi pohdiskelua käyttäytymisestä ja muutakin.

Viesti Kirjoittaja jannetapio »

Bomber4 kirjoitti:Täällä oli sama vika ML toki. Jurnutti n. 60kmh nopeudella. Hämeen tähtihuollosta pesuaine laatikkoon ajoo viikko ja laatikon öljyn vaihto hoitoaineen kera. Kaikki jurinat loppu. Vissiin lasittuneet turbiini lukon kitkalevyt teki oireet. Kandee olla yhteydessä Hämeen tähtihuoltoon
Mitä hintaa halusivat operaatiosta?
Vastaa Viestiin